Volvo 440, 1.8 dl Automaat.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
H-c50
Starter

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum en zit gelijk al met een vraag. Ik heb vorige week dinsdag een Volvo 440 1.8 dl automaat op gas uit 1993 aangeschaft. De auto rijdt soepel eenmaal in beweging, schakelt perfect over zonder schokken en maakt geen rare geluiden. Alleen tijdens het wegrijden van uit stilstand, vooruit en achteruit, schokt de auto. Dit is mijn eerste automaat, ik heb er dus weinig verstand van. Maar het voelt aan als of ik (als ik die had) de koppeling niet goed op laat komen. Eenmaal in beweging reageerd de auto goed op het gas. Wat kan de reden zijn dat de auto schokkend weg rijdt vanuit stilstand?

Mvg
Shockwave
5th Gear member

Geen idee waarom, maar ik heb hetzelfde. Ik heb het vooral als ik het gas te 'haastig' intrap, zoals jij zegt de koppeling niet goed laten opkomen.
Als ik hem met een gelijkmatige snelheid intrap merk ik het niet meer.

Gokje: Zou kunnen liggen aan de ouderdom, gewoon niet geavanceerd genoeg, tenslotte toch al weer 15 jaar oud.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Broodrooster
Starter

Het is de CVT bak, deze zijn niet zo denderend. Ik had dit probleem ook , i.c.m. met nog andere problemen. Het schokken heb ik nooit op kunnen lossen , maar officiële CVT olie van de volvo dealer zou misschien het probleem op kunnen lossen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”