verbruik V50 over 1495 km slechts 5,4 lr/100
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
onze V50 staat op 9.3/l 100km (2.4i GT)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- PTR
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:19
De boordcomputer van mijn V50 2.4i (wel handgeschakeld!) staat nu op 9,4 liter per 100km. Dit is een gemiddelde over langere tijd met zeker ook regelmatig korte ritjes.corne schreef:wat is het normale verbruik van een 2.4i geartronic met 170pk?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
mijn vader reset altijd de boardcomputer na het tanken..(hij houd ongeveer de reset knop 3 à 5 seconden in en dat is die weer helemaal gereset). Wij hebben ongeveer een gemiddle van 4.8 Liter per 100 kilometer.. Is wel goed neem ik aan?
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Dat lijkt me uitzonderlijk netjes! Rijdt je pa alleen maar achter vrachtwagens op de snelweg
?

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nee, hij rijd nooit hard.. max 120.. met haast rijd hij meestal 130-140 (bijna nooit).... Soms acceleren doet hij wel hard maar daarna daalt het snel weer 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
In de koudere maanden ging het gem verbruik( volgens BC! ) naar 5.5 ltr/100 km. Inmiddels weer gezakt naar 5,2 ltr/100km. Heb de computer een jaar geleden het laatst gereset. Oh ja, betreft uiteraard ook een 1.6D.
Ik rijd (bijna) geen stadverkeer. Wel regelmatig files.
Ik rijd (bijna) geen stadverkeer. Wel regelmatig files.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.11.2007 - 08:55
Ik meet het verbruik steeds manueel, en kom op 5,37l/100km terwijl mijn BC 5,5l-5,6l geeft. Het lijkt me ook maar normaal dat de BC een benadering van geeft. In mijn geval kan je dus niet stellen dat de BC altijd minder aantoond dan het werkelijke verbruik.
(V50 1,6D - 2500km)
(V50 1,6D - 2500km)
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Dat is een soort publiekelijk geheim, kun je overal in topics teruglezen. Bij mij is hij behoorlijk nauwkeurig...suzuki schreef:heb al paar keer verbruik gemeten manueel ,voltanken ,km stand en dan vergeleken met de boordcomputer ,klopt niet ,boordcomputer geeft altijd minder
collega heeft ook s40 20d en bij hem t zelfde ,bc liegt
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 27.09.2007 - 15:34
- Locatie: Donkerbroek (FR)
NA 14.000km nog steeds gemiddeld 6.1l/100km, en dat voor een 1.6D!
Iedere dag Arnhem - R'dam en terug, zo veel mogelijk op cruisecontrol.
Ik vind het erg tegenvallen, gelukkig betaal ik zelf geen druppel diesel (altijd V-power, maar daar merk ik niks van in het gebruik)
Iedere dag Arnhem - R'dam en terug, zo veel mogelijk op cruisecontrol.
Ik vind het erg tegenvallen, gelukkig betaal ik zelf geen druppel diesel (altijd V-power, maar daar merk ik niks van in het gebruik)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
even off-topic:
@trebor is v-power krachtiger? Wij hebben namelijk een 2.0D en we tanken altijd "normaal" diesel. Ik zeg wel is tegen me vader zullen we V-Power diesel tanken.. Maar hij zegt dan weer nee.. Maar merk je het verschil tussen kracht wel? (misschien dat die wat sneller accelereert ofzo?)
@trebor is v-power krachtiger? Wij hebben namelijk een 2.0D en we tanken altijd "normaal" diesel. Ik zeg wel is tegen me vader zullen we V-Power diesel tanken.. Maar hij zegt dan weer nee.. Maar merk je het verschil tussen kracht wel? (misschien dat die wat sneller accelereert ofzo?)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
ik heb eens een test op tv gezien waarin ze de prestaties van een auto testten met BP ultimate, Shell V-power en de 'gewone' benzine van de pomp om de hoek. Ik geloof dat bp ultimate wel meer vermogen opleverde maar dat v-power en gewone benzine vergelijkbaar waren.
Voor diesel zal ook wel zo'n verschil gelden. Of de winst het prijsverschil waard is weet ik niet. Vorig weekend heb ik in Duitsland getankt, ik zag dat de v-power diesel daar 12(!) cent per liter duurder is dan de gewone diesel.
Ik ken mensen die per se bepaalde merken brandstoffen wel of juist niet willen rijden omdat ze er betere prestaties cq beter verbruik mee hebben.
Voor diesel zal ook wel zo'n verschil gelden. Of de winst het prijsverschil waard is weet ik niet. Vorig weekend heb ik in Duitsland getankt, ik zag dat de v-power diesel daar 12(!) cent per liter duurder is dan de gewone diesel.
Ik ken mensen die per se bepaalde merken brandstoffen wel of juist niet willen rijden omdat ze er betere prestaties cq beter verbruik mee hebben.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28.04.2008 - 11:49
Hier hetzelfde fredhead. Donderdag mijn auto opgehaald en tot nu toe veel kleine stukjes gereden met de climate control die flink moest werken.fredhead schreef:Het verbruik wat ik haalde met mijn 2.0D zal ik hier maar niet eens posten...
Met een beetje uitproberen was die eerste tank snel leeg
Ik denk dat de eerste tank niet representatief voor het daadwerkelijke gebruik. Althans dat hoop ik...
De BC geeft nu 5,5 liter per 100km aan, dit kan echt niet waar zijn. Ben benieuwd hoe groot de afwijking is...
Volvo V50 Momemtum 2.0D, bj 2004, my 2005, 17 inch Sculptor, HP Sound
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27377
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij mij is de eerste tank gelukkig niet representatief geweest.
Heb net weer getankt en zit met af en toe stevig optrekken en 140 op de snelweg op 1 op 14,2
Heb net weer getankt en zit met af en toe stevig optrekken en 140 op de snelweg op 1 op 14,2
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Mijn BC geeft nu 5.9l aan, rijd nu vanaf Jan 07 met mijn V50 2.0d en heb 40K. Mijn BC is nog nooit gereset geweest. Als ik het zelf uitreken kom ik aan 6,3-6,4 en dit door nooit gebruik te maken van de 6e versnelling
;)

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 27.09.2007 - 15:34
- Locatie: Donkerbroek (FR)
Nog even off-topic.rsnhakan schreef:even off-topic:
@trebor is v-power krachtiger? Wij hebben namelijk een 2.0D en we tanken altijd "normaal" diesel. Ik zeg wel is tegen me vader zullen we V-Power diesel tanken.. Maar hij zegt dan weer nee.. Maar merk je het verschil tussen kracht wel? (misschien dat die wat sneller accelereert ofzo?)
V-power vind ik niet krachtiger, merk je niks van. De leasemaatschappij stelt gewoon als voorwaarde dat ik altijd V-power tank. V-power heeft wel één positief effect: met een koude motor wil mijn 1.6D nogal 'bokkig' rijden, mijn vorige auto (peugeot 307 1.6HDI) had daar ook last van. Toen kreeg ik als tip om één op de drie of vier tankbeurten en in echt koude perioden V-power of BP ultimate te tanken. Je merkte dat de motor iets soepeler reed, wellicht iets sneller op temperatuur. Het verschil is echter marginaal.
Nu weer on-topic.
Gisterenmiddag bij vertrek vanaf mijn werk (Rhoon) de teller van de boordcomputer ge-reset. Daarna het nieuwe rijden toegepast naar huis (Arnhem) en niet boven 130km/uur met zoveel mogelijk cruise-control en anticiperen (dus minder remmen en meer uit laten rijden in hoge versnelling en afremmen op motor). Vanochtend weer op mijn werk (250km later), computer geeft gemiddelde van 5.1L/100km aan.
Het is dus mogelijk, ook zonder al te truttig rijden. Maar o o o wat is dat wennen en wat heb ik me (vooral tussen Valburg en Ressen) zitten verbijten om toch niet ff wat harder te gaan.
Volvo's zijn niet onzuinig, ze rijden gewoon veeeel te lekker.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Zit gemiddeld op 5.1 / 5.2 ltr/100km. Laatst na 927km 47 liter getankt tot zo ongeveer bovenin de vulopening. Is trouwens niet zo handig want dan komt bij een bocht naar links de Diesel door de ontluchting naar buiten. Ik rij 90 % snelweg, bijna nooit harder dan 130km/u en vlot optrekken. Als het drukker is wel terug naar 110 waardoor het makkelijker wordt om constant te blijven rijden op de rechter strook en niet met een stelletje neuroten op de linkerstrook constant optrekken naar 140 en dan weer in de ankers tot ca. 80km/u.
Ik moet 85 km afleggen voordat ik thuis ben en het kost dan maar 5 minuten meer tijd.
Ik moet 85 km afleggen voordat ik thuis ben en het kost dan maar 5 minuten meer tijd.
V60 D4 Kinetic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 28.04.2008 - 11:49
Net voor de tweede keer moeten tanken en verbruik is al een stuk beter 1 op 16,3.
Oftewel 6,1l/100km terwijl de bc 5,4 aangeeft, moet wel zeggen dat ik deze tank erg rustig ben geweest met het gaspedaal.
Oftewel 6,1l/100km terwijl de bc 5,4 aangeeft, moet wel zeggen dat ik deze tank erg rustig ben geweest met het gaspedaal.
Volvo V50 Momemtum 2.0D, bj 2004, my 2005, 17 inch Sculptor, HP Sound