
ETS / ETM problemen - Wie heeft dit ook al eens gehad??
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat er inferieure kwaliteit is gebruikt, vind ik nog tot daar aan toe. Wat mij hierin echter het meeste stoort, is de houding van Volvo. Bij de vele "bekende problemen" wordt door de dealer wel steeds gezegd, dat het vaker voorkomt, maar er zal nooit eens een coulance komen voor dit soort zaken. Er is destijds een verkeerde keus gemaakt, maar toegeven zullen die Zweden dat nooit. Toch jammer. Het zou het merk sieren en sterker maken. Klojo's dus...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Laten de dealers deze soms ook bij Actronics repareren, dit lijkt mij voor de hand liggen omdat ze bij AlexV70 geen problemen wilde met volvo.jevolvo schreef: Ik heb ook nog navraag gedaan bij de dealer. Als je het huis laat vervangen bij de dealer heb je ook een ruil huis, dus geen nieuwe
Gr Jevolvo
Als dat het geval is zijn ze helemaal duur betaald, voor 600 of 800 euro zou je toch een hele nieuwe verwachten, want die gerepareerde maken zich ook niet waar.
Wat zal dan een echte nieuwe kosten?
Vreemd verhaal weer
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik weet niet beter dan dat er bij de dealer echt een nieuwe wordt geplaatst en geen gereviseerd model. Zo zag hij er in elk geval ook uit. Bovendien ben je ook niet verplicht om de oude bij de dealer achter te laten. Lijkt me dus geen ruiltoestel zoals bv bij de radio's gebruikelijk is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Oke toch een nieuwe dan, ik vraag het maar omdat íe van mijn inhoud bij constante snelheid en het lijkt erger te worden, zou ik dan ook in aanmerking komen voor een ETM, verder nog geen problemen met stationair en starten. CC doet het ook nog.
Geen foutmeldingen ofzo, maar geen goed gevoel over !!!!
Wel handig dat ze de oude niet terug hoeven, dan kun je h'm als reserve gebruiken.
Hoelang gaat zo'n ETM eigenlijk mee?
Geen foutmeldingen ofzo, maar geen goed gevoel over !!!!
Wel handig dat ze de oude niet terug hoeven, dan kun je h'm als reserve gebruiken.
Hoelang gaat zo'n ETM eigenlijk mee?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De problemen begonnen (althans hier op het forum) vorigjaar met de eersten, dus ik denk een jaar of 5/6. Op de nieuwe zit 1 jaar garantie. De dealer wou ook geen uitspraak doen of deze het langer zou doen dan de vorige.
Bij constante snelheden heb ik nooit problemen gehad. Ook niet met de CC. Het wegrijden was echter een probleem. Ook als je stilstond en je gaf iets gas bij en hielt de rechtervoet precies zo, daalde toch het toerental. Opzich wel vergelijkbaar met wat jij omschrijft.
Bij constante snelheden heb ik nooit problemen gehad. Ook niet met de CC. Het wegrijden was echter een probleem. Ook als je stilstond en je gaf iets gas bij en hielt de rechtervoet precies zo, daalde toch het toerental. Opzich wel vergelijkbaar met wat jij omschrijft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Als ze gemiddeld na een jaar of 5 de geest geven zijn de 2003 modellen dus pas volgend jaar aan de beurt.pch schreef:Heb ik niet eens gelezen dat dit euvel vooral voorkomt bij de modellen voor 2003 en dat na 2003 dit probleem zich niet meer voordoet?
Gr. Paul.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
IkeV70 schreef:Als ze gemiddeld na een jaar of 5 de geest geven zijn de 2003 modellen dus pas volgend jaar aan de beurt.pch schreef:Heb ik niet eens gelezen dat dit euvel vooral voorkomt bij de modellen voor 2003 en dat na 2003 dit probleem zich niet meer voordoet?
Gr. Paul.

Gr. Paul.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Zijn er inmiddels al gevallen bekend van na 2002?
Mijn dealer beweerde deze week dat m'n gasklephuis vuil was (auto is van 2004) en gereinigd diende te worden, hij wilde hier $250 voor rekenen... ik heb maar gezegd dat ie daarmee moest wachten.
Mijn dealer beweerde deze week dat m'n gasklephuis vuil was (auto is van 2004) en gereinigd diende te worden, hij wilde hier $250 voor rekenen... ik heb maar gezegd dat ie daarmee moest wachten.
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Mijn auto is van eind 2003 en onlangs, binnen garantie, is de etm gereinigd, vanwege af en toe sputteren, stationair.
Volgens garage, raakt de etm van een turbo zowiezo sneller verontreinigd dan van een gewone 2.4 motor. En het schijnt 'a hell of a job' te zijn, bij een T.
Hopelijk blijft het daarbij. Staan nu ong. 125000 km op de teller.
Volgens garage, raakt de etm van een turbo zowiezo sneller verontreinigd dan van een gewone 2.4 motor. En het schijnt 'a hell of a job' te zijn, bij een T.
Hopelijk blijft het daarbij. Staan nu ong. 125000 km op de teller.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Meestal uitstel van executie!josas schreef:Mijn auto is van eind 2003 en onlangs, binnen garantie, is de etm gereinigd, vanwege af en toe sputteren, stationair.
Volgens garage, raakt de etm van een turbo zowiezo sneller verontreinigd dan van een gewone 2.4 motor. En het schijnt 'a hell of a job' te zijn, bij een T.
Hopelijk blijft het daarbij. Staan nu ong. 125000 km op de teller.
Gezien garantie periode een "goedkope" oplossing.
Hier duidelijke afspraken over maken met je dealer. Kan over 5 maar ook over 15d km weer mis zijn.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Is het makkelijk te zien of zo'n ding verontreinigd is? Of moet je daarvoor al onderdelen verwijderen?
Ik zie inderdaad dat dit vooral bij een turbo voorkomt?
Lijkt me dus dat die $250 een beetje geldverspilling zal zijn.
Ik zie inderdaad dat dit vooral bij een turbo voorkomt?
Lijkt me dus dat die $250 een beetje geldverspilling zal zijn.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik dacht toch dat juist in de USA het schoonmaken en het eventueel vervangen van de ETM was geregeld 'by law'?
Zie hier mijn ETM, met de pijp die vanaf het luchtfilter/luchtmassameter komt los:

Ik heb 'm een paar weken geleden zelf schoongemaakt (was niet echt vies), maar heeft helemaal niks geholpen. Volgende week laat ik een nieuwe monteren tijdens de geplande beurt.
Het loshalen van 't ding is 5 minuten werk, stelt niets voor.
Bij een turbo-motor is hij iets verder weggestopt...
Linky naar de USA ETM class action lawsuit.
Zie hier mijn ETM, met de pijp die vanaf het luchtfilter/luchtmassameter komt los:

Ik heb 'm een paar weken geleden zelf schoongemaakt (was niet echt vies), maar heeft helemaal niks geholpen. Volgende week laat ik een nieuwe monteren tijdens de geplande beurt.
Het loshalen van 't ding is 5 minuten werk, stelt niets voor.
Bij een turbo-motor is hij iets verder weggestopt...
Linky naar de USA ETM class action lawsuit.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tot en met MY2002, daarna zou het definitief opgelost moeten zijn...arnoud. schreef:Ik dacht toch dat juist in de USA het schoonmaken en het eventueel vervangen van de ETM was geregeld 'by law'?
Als het zo simpel is kan ik het binnenkort ook wel een keer zelf controleren.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Specifieke klachten of laten uitlezen, dat je tot vervanging van de ETM overgaat?arnoud. schreef:Ik heb 'm een paar weken geleden zelf schoongemaakt (was niet echt vies), maar heeft helemaal niks geholpen. Volgende week laat ik een nieuwe monteren tijdens de geplande beurt.
ETM-achtige storingen kunnen ook aan de LMM of Lambda liggen. Iets minder prijzige reparaties.
S80 2,5T AUT5 2004
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
De luchtmassameter heb ik een jaar of twee geleden al vervangen door het nieuwe model.
Ik heb vooral last van stotterend gedrag van de motor bij lage snelheden (de CC blijft er wel gewoon op zitten bij hogere snelheden) waar ik helemaal kriegel van wordt...
De auto heeft nu dik 190.000 gelopen op de originele ETM, dus mag blij zijn dat ie het zo lang nog uit gehouden heeft...
Ik heb vooral last van stotterend gedrag van de motor bij lage snelheden (de CC blijft er wel gewoon op zitten bij hogere snelheden) waar ik helemaal kriegel van wordt...
De auto heeft nu dik 190.000 gelopen op de originele ETM, dus mag blij zijn dat ie het zo lang nog uit gehouden heeft...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green