Rica heeft het heel lang niet gedaan, omdat de GT het niet aan kan... Maar dat blijf ik niet herhalen.
Maar XC90T62004: wanneer ben jij tevreden? Is het niet al bijzonder dat je op je 20ste zo'n tuinhuis kan rijden? Als je te veel geld hebt, geef het dan aan een goed doel, Leger des Heils ofzo.
XC90 T6 chippen, heeft iemand ervaring?!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24582
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20549
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er zijn mensen die hun S80 T6 hebben laten chippen. Daar kan je dit mee vergelijken. Maar die auto's lenen zich voor wat meer drive-ability. Maar daar zijn dus, zoals al gezegd de Gear Tronic de zwakste schakel gebleken. Dus wordt het afgeraden!
Nogmaals, van mij mag je maar je loopt grote kans de bak te mollen als je zo ver gaat als dat je zegt te willen gaan.
Ga te rade bij Volvo-tech, Hartog of een ander goed bekend staand bedrijf (neem eventueel contact op met BSR in Zweden)
Nogmaals, van mij mag je maar je loopt grote kans de bak te mollen als je zo ver gaat als dat je zegt te willen gaan.
Ga te rade bij Volvo-tech, Hartog of een ander goed bekend staand bedrijf (neem eventueel contact op met BSR in Zweden)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24582
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Theo, je zietr over het hoofd dat de S80 FWD is en de XC90 AWD. Zit daardoor verschil in de bakken...V480-S60 schreef:Er zijn mensen die hun S80 T6 hebben laten chippen. Daar kan je dit mee vergelijken. Maar die auto's lenen zich voor wat meer drive-ability. Maar daar zijn dus, zoals al gezegd de Gear Tronic de zwakste schakel gebleken. Dus wordt het afgeraden!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Met het gaspedaal vaker intrappen dan je XC90 lief is bedoel ik dat de XC90 van huis uit geen snelle auto is en het een 20-jarige toch niet snel genoeg zal gaan, gechipt of ongechipt. Jullie noemen het een vooroordeel, ik weet gewoon 95% zeker dat het zo is. Jongere mensen houden er nu eenmaal een vlottere rijstijl op na en op een recht stuk zal een XC90 echt geen voldoening geven na de 10e keer, daar verandert de tuning weinig aan. Enige wat je ermee zal bereiken is dat je aandrijflijn sneller aan gort ligt.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Over die Gear tronic
De V70 R heeft standart 300 HP met garantie zou die die paar Hp extra dan een probleem worden?
Ik heb wel gelezen in het 850 forum dat die stofzuigers van de T6 het slecht aankunnen.
Het grootste probleem zit in de rechter voet.
Als je met een R continu wegplankt bij het stoplicht valt de Haakse overbrenging er onderuit.
Het zwakke zit em in het feit dat het geen AWD ers zijn.
Het is een voorwiel aandrijver met achterwiel assist.
De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Maar waarom heeft iedereen het over de kosten was volgens mij de vraag niet
greets
De V70 R heeft standart 300 HP met garantie zou die die paar Hp extra dan een probleem worden?
Ik heb wel gelezen in het 850 forum dat die stofzuigers van de T6 het slecht aankunnen.
Het grootste probleem zit in de rechter voet.
Als je met een R continu wegplankt bij het stoplicht valt de Haakse overbrenging er onderuit.
Het zwakke zit em in het feit dat het geen AWD ers zijn.
Het is een voorwiel aandrijver met achterwiel assist.
De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Maar waarom heeft iedereen het over de kosten was volgens mij de vraag niet
greets
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die V70 R heeft een 5 traps geartronic die gemaakt is op veel vermogen, een vergelijking hiermee gaat knap mank.
De kosten van e.e.a. lijken in het geheel geen probleem te zijn, als er dus wat afbreekt of op een hoop gaat zal het ook allemaal geen probleem zijn, dus chippen die hap!
De kosten van e.e.a. lijken in het geheel geen probleem te zijn, als er dus wat afbreekt of op een hoop gaat zal het ook allemaal geen probleem zijn, dus chippen die hap!
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
De multitronic van Audi niet hoor... die wordt door (goede) tuners ook NIET getuned.V70 classic schreef:De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
"men" bouwt bakken voor een bepaald type auto met een bepaald gebruiksdoel, doorgaans niet om ze daarna te tunenEdgar schreef:De multitronic van Audi niet hoor... die wordt door (goede) tuners ook NIET getuned.V70 classic schreef:De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
zou het zeker niet bij een*ziptuning* laten doen doen! als het geld niet belangrijk is zou ik op zeker gaan
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24582
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
je scheert alle GT's over 1 kam. Die GT in de XC90 T6 is een 4 bak, die in de R volgens mij een 6. Of eerst een 5 en later een 6, daar blijf ik vanaf. En het probleem met de haakse overbrengingen is bij mijn weten voornamelijk bij de versies met Visco koppeling. De R hebben al een HaldexV70 classic schreef:Over die Gear tronic
De V70 R heeft standart 300 HP met garantie zou die die paar Hp extra dan een probleem worden?
Ik heb wel gelezen in het 850 forum dat die stofzuigers van de T6 het slecht aankunnen.
Het grootste probleem zit in de rechter voet.
Als je met een R continu wegplankt bij het stoplicht valt de Haakse overbrenging er onderuit.
Het zwakke zit em in het feit dat het geen AWD ers zijn.
Het is een voorwiel aandrijver met achterwiel assist.
De bak van bv een audi is hier wel voor gebouwd.
Maar waarom heeft iedereen het over de kosten was volgens mij de vraag niet
greets
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14391
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@XC90T6,bart simpson schreef:hij zit niet meer in de garantie, geld maakt niet uit, ga je gang zou ik zeggen en hou ons op de hoogteXC90T62004 schreef:Hij zuipt gewoon veel idd.. maar goed dat wist ik al!
Een volle tank 400km is al netjes voor dat ding!
Ik zou graag horen of hij het vermogen aan kan, als ik de tuning bedrijven mag geloven is het geen probleem?!
Maarja kan ik hier op vertrouwen?
BArt is specialist op gebied van consequenties met tuning.
Ook ik ben erg beniewd naar je ervaringen met 326pk, vooral met de geartronic. :shock:
Mogelijk kun je je zelf een plaatsje geven in "book off records"

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
@Bover Hij is XC90T62004 Ik ben XC90T6.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
oliekoeler op de GT en chippen dat ding met PPC via rica, volvotech
(ze gebruiken toch de ppc met BSR software??? & rica de ppc met eigen software???)
schoonvader wilde het ook op de 1ste generatie xc90t6 maar heeft het gelaten omdat het teveel nm's waren voor de GT.
nu een V8,.... en ex-schoonvader
dus neem een V8 man, da's veel makkelijker..
(ze gebruiken toch de ppc met BSR software??? & rica de ppc met eigen software???)
schoonvader wilde het ook op de 1ste generatie xc90t6 maar heeft het gelaten omdat het teveel nm's waren voor de GT.
nu een V8,.... en ex-schoonvader

dus neem een V8 man, da's veel makkelijker..