Is een geartronic (v50, 2004) puur een automaat of kun je deze ook handmatig gebruiken?
Hoe zijn de ervaringen met een geartronic 2.4 momentum uit 2004?
Geartronic
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Een geartronic heeft twee mogelijkeden. Je gebruikt hem puur als automaat (doe ik altijd) of je gaat er mee schakelen.
Dat schakelen is dan niet zoals met een normale versnellingsbak maar je schakelt OP door de handel naar voren te duwen en TERUG door hem even naar achteren te trekken. En je hebt geen koppelingspedaal.
Dat schakelen is dan niet zoals met een normale versnellingsbak maar je schakelt OP door de handel naar voren te duwen en TERUG door hem even naar achteren te trekken. En je hebt geen koppelingspedaal.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Jij hebt dan zelfs nog een winterstand op je Geartronic. Dan schakelt hij niet verder terug dan de derde versnelling zodat je minder kans op doorslippen hebt.
De nieuwere Geartronics (die verder helemaal hetzelfde zijn) hebben geen winterstand meer. Zal wel een centjeskwestie zijn; ik vond 'm wel handig eerlijk gezegd.
De nieuwere Geartronics (die verder helemaal hetzelfde zijn) hebben geen winterstand meer. Zal wel een centjeskwestie zijn; ik vond 'm wel handig eerlijk gezegd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Een dagje V50 2.4 / geartronic uit 2007 gereden: Ik vond de automaat traag bij accelereren vanuit stilstand en zenuwachtig op en neer schakelen in de file. Duidelijk voelbare schok bij terugschakelen. Ik was er niet echt kapot van.rocro schreef:Is een geartronic (v50, 2004) puur een automaat of kun je deze ook handmatig gebruiken?
Hoe zijn de ervaringen met een geartronic 2.4 momentum uit 2004?
Dat trage bij acceleren vanuit stilstand lees ik vaker.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik rij een 2005 V50 2.4 geartronic en ik ben er zeer over te spreken. De ervaring leert dat je die handmatige schakeling 2x voor de lol probeert en daarna nooit meer. De automaat doet het zelf veel beter. Alleen in de bergen is het handig, omdat je dan op de motor kunt afremmen.
Zoals IkeV70 aangeeft is onder bepaalde omstandigheden (bij lage snelheden eerst gas los om daarna gas te geven) wel eens een te duidelijke schok voelbaar. Met name bij koude bak gebeurt dit wel eens. Voor de rest is het super, ik zou het comfort niet meer willen missen. Het rijdt zooo relaxed!
Zoals IkeV70 aangeeft is onder bepaalde omstandigheden (bij lage snelheden eerst gas los om daarna gas te geven) wel eens een te duidelijke schok voelbaar. Met name bij koude bak gebeurt dit wel eens. Voor de rest is het super, ik zou het comfort niet meer willen missen. Het rijdt zooo relaxed!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Sluit me helemaal aan bij Summum, ook met een V50 Summum en een XC70 Summum ervaring.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
+1 Ik heb de handmatige stand onlangs in de bergen gebruikt maar verder niet
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik had eigenlijk dezelfde vraag over de Geartronic, die hier boven dus beantwoord is (waarvoor dank). Als je de handmatige stand inderdaad weinig gebruikt, is er dan nog een verschil tussen een Geartronic en de gewone automaat in een V70 D5? Een Geartronic is toch meestal een stuk prijziger.
Ik ben zelf aan het kijken naar een MY2004.
Ik ben zelf aan het kijken naar een MY2004.