3 ton: Einde automatische versnellingsbak 2.5D classic V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
denren
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58

Gisteren is het dan toch zo ver gekomen... onze V70 is kaduk en niet zo klein beetje ook...

We snappen het nog steeds niet goed want vorige week een 300.000 km beurt laten doen en de auto loopt en schakelde perfect. 100 % technisch in orde alleen ietwat lekaga bij de krukaskeerring en dit zou dan een keer gemaakt moeten worden. Wel dat die dingen slijten begrijpen we dus ok.. next time vervangen... next time is dus snel geworden vrees ik want gisteren ging op de snelweg een oranje pijltje knipperen.. cruise aan en even het boekje erbij pakken om te kijken waar dit voor staat.. dacht eerst even dat de automaat niet in goede stand stond... paar uur later bleek dat er geen enkele stand meer mogelijk was zucht.

Om een lang verhaal kort te maken.. naar de dealer gereden. Uit laten lezen en die gaven aan bang te zijn dat de automaat het gaat begeven. Kreeg op papier het kostenplaatje.. welgeteld 4050,01 eurocent.. even schrikken dus ik vraag nog of ik naar huis kan rijden om na te denken. We zitten midden in een verhuizing en geloof me dat geld kunnen we iets beter gebruiken! 85 % dat als u rustig rijdt u gewoon naar huis kunt rijden. Na 100 meter ging het al mis.. onze bolide bonkte en schudde wat en de geur van transmissievloeistof drong het interieur binnen.. niet echt positief... uit de auto een spoor van olie en een donkere vloeistof verscheen tussen de wielen.. kon nog net mijn tranen bedwingen grr.

Toen wij de auto zagen staan bij Henk Scholten in Arnhem waren we meteen verkocht. Er moest wel het één en ander gebeuren maar technisch was hij in goede staat zei men. Volledige onderhoudshistorie was bekend en we dachten bij onszelf.. ok particulier kunnen zijn we goedkoper uit maar de V70 had 250duiz km op de teller en die 6 maanden garantie zou best wel van pas kunnen komen. In die zes maanden zijn we idd een aantal keer terug gegaan. Nieuwe vacuumpomp, paar keer uitgelijnd, nieuwe banden ( dit omdat er een trilling in bleef zitten ). Velgen uiteindelijk laten richten ( waren de boosdoeners van de trillingen ) remklauw vervangen. Spoorstangen. Airco laten nakijken en afvullen en nu ( 5 maanden na afvullen ) kan dit weer opnieuw gebeuren omdat airco filter poreus blijkt te zijn.. vraag me dan weer af of ze dit niet meteen hadden moeten vervangen zucht. Na de garantie hebben we het startprobleem gehad met de transponderring.. we hebben de stuurkogels moeten vervangen ( zat teveel speling op kosten 500 euro bij de dealer) Vervolgens een zwaan op de voorruit gehad en daarna wat probleempjes met de ruit ( lekage bij de Volvo in Dordt ) ongelovelijk maar waar.. Moet wel zeggen dat de service iedere keer goed was dus dat maakt de pech wat dragelijker..

Ik heb een aantal keer bij Henk Scholten in Arnhem aangegeven dat de bak een rare overgang ( lichte bonk was hoorbaar ) bij de 80 km/u. Ik heb ook op dit forum dit een aantal keer proberen te omschrijven en flushen werd toen genoemd echter werd dit bij drie bedrijven ontraden omdat daar de bonk niet mee weg zou gaan en de olie was reeds bij 230 km ververst.. dus het zou niet nodig zijn. Chef werkplaats vertelde me dat lichte slijtage het geval was dus geen zorgen maken.. altijd raar gevoel bij blijven houden maar de auto reed verder super dus met 3 ton ach..

Heb onlangs de 300duiz km beurt bij Ruud Mulder in Werkhoven laten uitvoeren ( die gaf de lichte lekkage bij die krukaskeerring aan terwijl de auto twee daarvoor nog bij de dealer APK gekeurd was ) en die vertelde me dat de waterpomp niet vervangen was toen ze ( bij de dealer in Arnhem ) een nieuwe distributieriem geplaatst hadden.. Bij Henk Scholten hebben ze me verteld ( bij aflevering auto ) dat dit wel gebeurd was dus ik voel me een klein beetje...

Goed. De ANWB heeft de auto in Werkhoven gezet en Ruud gaat proberen een nieuwe bak te regelen. Dit scheelt qua arbeidsuur met de dealer en ik hoop dat onze Bolide weer snel aan de praat is. Indien iemand nog een jonge automaat heeft voor een 2.5D model classic 1999-2000 dan hoor ik dit graag..

Moest effe mijn verhaal kwijt! want ondankt wat pech is en blijft het echt een heerlijke auto. Ben gewoon wat bedroefd omdat ik ook echt iedere dag kan genieten als ik ga zitten op het zwarte leer.
V50 D5 GT edition II
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

Shit zeg..da's n pak minder goed nieuws! Khad nooit gedacht dat een bak vervangen zoveel kostte! Is dit evenveel bij een manueel geschakelde? Want in de garage hebben ze me gezegd dat dit bij die van mij ook dringend nodig is..
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Tjee man....dat is zuur.
Ik zou er ook ziek van zijn. Ik zou dit klusje ook niet door de dealer laten fixen. Is gewoon te duur. Er zijn genoeg specialisten die dat prima kunnen voor veel minder geld.

Ga je zelf actief op zoek naar een gebruikte bak? Er zijn nogal wat Volvosloper die je misschien weer op weg kunnen helpen.

Ik zie dat je ook een Laguna hebt gehad...die ging vast nog vaker kaopt he? haha.
Probeer positief te blijven. Als je dadelijk weer rondrijdt ben je het vast gauw weer vergeten. Volvo for life!

www.marans.nl
www.autorima.nl
www.huntersvolvoparts.nl
http://www.onderdelenzoeker.nl/links.php
http://www.bartstransmission.nl/
http://members.lycos.nl/geenacker/
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
denren
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58

Ja die Laguna hebben we niet heel erg lang gehad lol om precies te zijn... 8 maanden. Was een station uit 2003 zo'n 1.9dci met echt alles erop en eraan.. stond alleen meer bij de garage dan op de snelweg. Maar goed, zo is er met iedere auto wel iets aan de hand. We zijn weg van het model. De classic heeft uitstraling en rijdt super. We hebben alleen pech met wat slijtage en een toch achteraf niet zo'n hele nette dealer maar goed. Daar koop je dus geen auto meer :) klein leermomentje.
V50 D5 GT edition II
denren
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58

Exeres schreef:Shit zeg..da's n pak minder goed nieuws! Khad nooit gedacht dat een bak vervangen zoveel kostte! Is dit evenveel bij een manueel geschakelde? Want in de garage hebben ze me gezegd dat dit bij die van mij ook dringend nodig is..
Wel manueel is wel ietsie goedkoper ( bij de dealer 300 euro hooguit lol ).
Dan is het natuurlijk ook nog de vraag of er meer aanbod van die bakken is. Heb inmiddels al begrepen dat het aanbod automaten een stuk minder is dus.. "automatisch" hogere aanschafsprijs. ;). Zou dit zelf niet bij de dealer doen want die rekenen zo 1500 euro meer. Heb je wel meer garantie overigens dus meer zekerheid. Maar ja dat dacht ik ook toen ik onze V70 bij de Dealer kocht..

Ik lach nu maar wel met een boer met kiespijn grrr.
V50 D5 GT edition II
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Nou onder het motto gedeelde smart is...

Gisterenmorgen met een gierende versnellingsbak langs de dealer gereden. Blijkt het differentieel dit geluid te produceren... not good! De (handgeschakelde) versnellingsbak is er dus aan. Let wel! bij 153000 km!

Zullen we samen op zoek gaan naar wat nieuwe versnellingsbakken? Krijgen we wellicht korting!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Man, dat is balen: allebei sterkte!
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Exeres schreef:Shit zeg..da's n pak minder goed nieuws! Khad nooit gedacht dat een bak vervangen zoveel kostte! Is dit evenveel bij een manueel geschakelde? Want in de garage hebben ze me gezegd dat dit bij die van mij ook dringend nodig is..
De M47 bak die waarschijnlijk onder de jouwe hangt is een goede 2e hands voor veeeeeeeel minder te krijgen als die 4000 euro. Je hebt al een dure en er moet eea tegenzitten als je 1000 euro kwijt bent.

@denren, is het niet mogelijk ergens een bakrevisie uit te laten voeren voor een veel lagere prijs?? Meen hier op het forum al eens berichten gelezen te hebben over de bakrevisie van een S60 Geartronic voor een 2500 euro...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Wat ik inmiddels geleerd heb: er zijn erg veel bedrijven die versnellingsbakken reviseren en gereviseerde bakken verkopen. Er zijn ook bedrijven die aanbieden om jouw eigen bak te reviseren. Waarschijnlijk duurt dat iets langer. De kunst is om uit al die bedrijven één betrouwbaar adres te vinden bij jou in de buurt...

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Tip

http://www.deboertransmissies.nl/intro.php Heb ik van het 850 forum heeft een club cq forumlid tot volle tevredenheid zijn bak laten maken.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
Gebruikersavatar
ronald ce
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 12.11.2005 - 20:33
Locatie: veere

als je de bak vervangt,laat dan in ieder geval leidingen en koeler reinigen.
liefst zelfs nog een extra bak koeler monteren.

een bak en een oliekeering wisselen is een dag werk.

een bak van de sloop is ook maar de vraag of die goed is?
heeft de wagen zware trailers getrokken,sportief gereden???
laat 'm reviseren en nog belangrijker zoek de oorzaak van het defect.
dan weet je zeker dat je weer veel kms kunt maken.

zelf heb ik goede ervaringen met neil speetjens in limburg.
denren
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58

Inmiddels weer een paar maanden verder en ik moet zeggen dat de nieuwe bak het prima doet... Laten vervangen bij Ruud Mulder, eerste bak ging kapot helaas, nieuwe bak eronder en hiervan is dan de oliepomp gereviseerd en hij loopt weer als een zonnetje! Ga hem verkopen want we zijn verhuisd en rijden aanzienlijk minder... wel jammer want geniet er weer volop van maar de kosten zijn iets te hoog voor het aantal km's wat we nu rijden...
V50 D5 GT edition II
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Inderdaad wel jammer ja, na al die klachten en een nieuwe automaat heb je hem nu goed in orde. De nieuwe eigenaar zal er blij mee zijn.
Succes met de verkoop.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
de Wolff
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.05.2008 - 19:57

Hee Denren, wat ga je vragen voor je auto? Ik ben op zoek naar een namelijk..... Foto's en info van harte welkom: bjr.dewolff@orange.nl
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”