2.5T icm LPG - ervaringen/advies?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

hij hoeft mijn onderbouwing helemaal niet te gebruiken.
in het eerste antwoord in dit topic krijgt hij van Tim al het beste advies, nl even bellen of langsgaan bij Lean Mesman.
die heeft niet alleen zat ervaring, maar ook wel tevreden klanten met dit type motor, waarmee hij hem desnoods vast wel mee in contact wil brengen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik laat het erbij
Volvo for life
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

bart simpson schreef:Maar even de praktijk, de waarde van een nieuwe V70 2.5T op gas halveerd zo'n beetje door toevoeging van gas, dat ga je bij geen enkele diesel meemaken, neem ook die potentiele garantieperikelen serieus
Bart, ik heb toch op verschillende sites eens nagekeken wat jij hier zegt. Dit heb je al vaker gezegd en ik heb altijd mijn twijfels gehad. Maar jij kent natuurlijk de markt veeeel beter.

Ik heb V70-S80 modellen, verschillende bouwjaren, met elkaar vergeleken. Diesel uitvoeringen zijn 2de hands toch meestal beter betaalbaar (lees: goedkoper) dan vergelijkbare uitvoeringen op benzine of LPG. Zelfs met lage kilometerstanden!! Dit onderbouwt jou theorie helemaal niet. Ik heb gewoon op een aantal websites gekeken waar Volvo's verkocht worden (dealers, autotrack, trader, marktplaats) en geen uren aan besteed. Tevens zijn diesels duurder in aanschaf, dus de afschrijving is nog forser.

Je hebt gelijk dat LPG wat storinggevoeliger kan zijn dan diesel, en het is ook terecht dat je mensen daarop wijst. Maar een 2.5T kan perfect op LPG, zelfs een nieuwe. Er zal echt niet iedere beurt een nieuwe kop/kleppen op moeten. Ik denk dat LPG op dit moment een goede aanschaf is voor een auto. Diesel wordt toch alleen maar duurder (procentueel tov benzine/gas), in vele landen is diesel gewoonweg duurder dan benzine. En deze richting zal NL in de toekomst ook wel gaan. Al kan ik de toekomst ook niet voorspellen ;-) .
Ik weet wel dat ik op dit moment geen diesel wil. Ik sta open voor vele vormen van vervoer. Electrisch/biologisch (al zijn de manieren waarop dat op dit moment gewonnen wordt niet de juiste manier) benzine/lpg/diesel/enz. , zie ik mileu technisch nog steeds vele nadelen bij diesel, niet alleen het rijden met roetfilter (die nu nog kleinere kankerverwekkende deeltjes uitstoken, doe dan maar liever een ouderwetse diesel), maar ook het rafineerproces waar lpg geen last/vervuiling bij geeft.

Maar eerlijk is eerlijk. Een diesel is gewoonweg betrouwbaarder dan lpg auto. Een 2.5T kan probleemloos op LPG, bel Mesman maar even.
Hotdog
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 29.01.2008 - 23:04
Locatie: Harderwijk

mss een stomme vraag, maar waarom laat je je huidige S80 niet chippen naar een "veilige" 170 pk?
Gewoon om te kijken of dat je bevalt?


Kun je daarna altijd nog de overstap naar een 2.5T maken..
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Die 30 pk meer gaat ie niets van merken, dus is dat zonde van z'n geld. Op papier zit die 170 pk leuk tussen de 140 en 200 pk in, maar met turbo is het toch compleet anders rijden. In de praktijk kom je met de 170 pk versie dus geen stap dichter bij de 200 pk in de buurt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”