topsnelheid
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Het enige premium wat ik kan bedenken met topsnelheid en volvo is dat een v70 misschien rustiger en zekerder aanvoelt bij een snelheid van 200+ t.o.v. bijv. een golf. In mijn passat heb ik ook wel eens 200 gereden in duitsland maar dat was niet fijn en dus van erg korte duur. In mijn v70 heb ik regelmatig harder dan 200 gereden en dan merk je een stuk minder dat je zo hard gaat. Ook al t.o.v. mijn vorige v40
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Na vier pagina's en elfendertig antwoorden snap ik nog steeds niet wat de relatie snelheid (lees 250km/u) en "premium" is...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zie dat maar als een complimentcornelis schreef:Koidream, geen enkel weldenkend persoon zal snappen wat die relatie is, behalve dan de "snelle leeghoofden" die hoogst waarschijnlijk nooit premium zullen rijden.

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja ik snap het ook nog steeds niet!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Word ik hier nu verkapt neergezet als 'snel leeghoofd' die 'hoogst waarschijnlijk nooit premium zal rijden'? Hahaha!
Alsjeblieft zeg. Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen, als dat nog geen relatie met premium is dan weet ik het ook niet. Ik kan nog wel een paar keer een verhaal afsteken over het belang van prestaties voor het imago van een premium merk, maar volgens mij is mijn punt nu wel overduidelijk.
Als ik iets mis, dan is het de link tussen het zijn van een 'leeghoofd' en het plezier beleven aan snelle auto's. Zo'n bekrompen manier van denken, alsof ik de hele dag met een hartslag van 170 en de testosteronspiegel van een orang oetang met 250 over alle A- en E-wegen vlieg om andere mensen in gevaar te brengen. Als we het over een non-discussie hebben...
Alsjeblieft zeg. Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen, als dat nog geen relatie met premium is dan weet ik het ook niet. Ik kan nog wel een paar keer een verhaal afsteken over het belang van prestaties voor het imago van een premium merk, maar volgens mij is mijn punt nu wel overduidelijk.
Als ik iets mis, dan is het de link tussen het zijn van een 'leeghoofd' en het plezier beleven aan snelle auto's. Zo'n bekrompen manier van denken, alsof ik de hele dag met een hartslag van 170 en de testosteronspiegel van een orang oetang met 250 over alle A- en E-wegen vlieg om andere mensen in gevaar te brengen. Als we het over een non-discussie hebben...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16
eXite, ik weet niet zeker of jij ook een van deze "snelle leeghoofden"bent, maar gezien je reactie vrees ik het ergste, en hoop je nooit te ontmoeten op de snelweg.En dan de testoteronspiegel van een Orang Oetan hoeveel weet jij daarvan? Ik heb geen idee, kom je misschien van Sumatra?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16
eXite, ik ben trouwens van mening dat de "testosteronspiegel" van Orang Oetans niet zo hoog is, gezien het feit dat volgens het WWF het een uitstervend ras is en ze zeker geen Premium rijden, laten we hopen dat hetzelfde geld voor de "snelle leeghoofden".
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Er zijn toch gewoon V70's en S60's die 250 halen? Waarom zou de D of 2.4D dan niet degelijk of premium zijn volgens jou?eXite schreef:Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 15:16
Menjo, je hebt helemaal gelijk, maar nog steeds, wat heeft een hoge topsnelheid te maken met Premium? Wie wil er 250 km per uur rijden? Alleen de Orang Oetang met een vermeend hoog testosterongehalte, dat zoals al ik eerder zei een uitstervend ras is volgens het WWF.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Kijk maar eens naar de kracht en anabole capaciteiten van een orang oetang, bij een geringe hoeveelheid eiwitrijk voedsel. Dat ze op de rand van uitsterven balanceren is eerder te wijten aan de mens, dan aan de orang oetang. Maar dit gaat weer nergens over.cornelis schreef:eXite, ik weet niet zeker of jij ook een van deze "snelle leeghoofden"bent, maar gezien je reactie vrees ik het ergste, en hoop je nooit te ontmoeten op de snelweg.En dan de testoteronspiegel van een Orang Oetan hoeveel weet jij daarvan? Ik heb geen idee, kom je misschien van Sumatra?
Je hoopt me nooit te ontmoeten op de snelweg? Wat zijn dit voor uitspraken, waar gaat dit over? Je bent gewoon om de hoofdargumentatie heen aan het draaien en hakkelt op absoluut niet ter zake doende hyperbolen.
Niet iedere stelling behoudt omgekeerd zijn validiteit. Ik beweer overigens nergens dat specifieke modellen niet premium zijn, ik heb het over Volvo in 't algemeen en de neerwaartse spiraal op prestatiegebied (maar ook degelijkheid, verlies concurrentievoordeel op gebied van veiligheid) waar het merk zich in mijn ogen nu in begeeft. Geen R-modellen meer, geen S60 T5 meer, wat is hierna aan de beurt?menjo schreef:Er zijn toch gewoon V70's en S60's die 250 halen? Waarom zou de D of 2.4D dan niet degelijk of premium zijn volgens jou?
Het is toch belachelijk dat ik doorlopend argumenten aan het aanslepen ben voor mijn stelling en mensen er grotendeels overheen lezen, 'onzin' roepen, en/of op de man af gaan spelen. Zo valt er geen normale discussie te houden.
Wat jullie willen, Volvo is en blijft altijd het aller aller ALLER beste premium super merk

Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je verwacht nog steeds iets van een inhoudelijke discussie over de vermeende relatie tussen "snelheid om premium te mogen zijn" en suggereert nu ook al dat je degelijker (?) moet bouwen om die 250 ueberhaupt te kunnen halen en haalt er daarom al kinderen van 3 bij die je wel begrijpen? jaja...eXite schreef:Alsjeblieft zeg. Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen, als dat nog geen relatie met premium is dan weet ik het ook niet. Ik kan nog wel een paar keer een verhaal afsteken over het belang van prestaties voor het imago van een premium merk, maar volgens mij is mijn punt nu wel overduidelijk.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nog één keer zal ik proberen uit te leggen dat premium niets, maar dan ook niets met sportief of snelheid te maken heeft.
Premium betekent in goed Nederlands "Uitstekend". Dat betekent in principe dat er van de allerbeste materialen gebruik gemaakt wordt. Dat houdt in dat de uitstraling van de auto qua materiaalkeuze van zeer goede kwaliteit is.
(Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat dat momenteel bij Volvo wel een heikel punt begint te worden en ze inderdaad hun voorsprong op veiligheidsgebied een beetje aan het verkwanselen zijn en in het kader van de kostenbesparing ook de onderhuidse materialen niet meer helemaal je dat zijn) Maar als je Volvo vergelijkt met de modellen van moedertje Ford;
- Dan zie je dat er gewoon betere materialen gebruikt zijn;
- Dan zie je dat alles net even beter past;
- Dan zie je een uitstraling van het interieur die premium is.
En nogmaals dat heeft niets, maar dan ook niets, met sportiviteit en snelheid te maken. De nieuwe Ford Mondeo is op hetzelfde onderstel gebouwd als de V70 Maar niemand noemt de Ford premium, maar dat doet men met de V70 wel. Gewoon omdat die een premium uitstraling heeft.
Zo en nu hoop ik dat het duidelijk is dat die snelheid niet van belang is om premium te zijn.
Volvo heeft op dit moment wel andere zorgen aan het hoofd om premium te blijven.
Premium betekent in goed Nederlands "Uitstekend". Dat betekent in principe dat er van de allerbeste materialen gebruik gemaakt wordt. Dat houdt in dat de uitstraling van de auto qua materiaalkeuze van zeer goede kwaliteit is.
(Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat dat momenteel bij Volvo wel een heikel punt begint te worden en ze inderdaad hun voorsprong op veiligheidsgebied een beetje aan het verkwanselen zijn en in het kader van de kostenbesparing ook de onderhuidse materialen niet meer helemaal je dat zijn) Maar als je Volvo vergelijkt met de modellen van moedertje Ford;
- Dan zie je dat er gewoon betere materialen gebruikt zijn;
- Dan zie je dat alles net even beter past;
- Dan zie je een uitstraling van het interieur die premium is.
En nogmaals dat heeft niets, maar dan ook niets, met sportiviteit en snelheid te maken. De nieuwe Ford Mondeo is op hetzelfde onderstel gebouwd als de V70 Maar niemand noemt de Ford premium, maar dat doet men met de V70 wel. Gewoon omdat die een premium uitstraling heeft.
Zo en nu hoop ik dat het duidelijk is dat die snelheid niet van belang is om premium te zijn.
Volvo heeft op dit moment wel andere zorgen aan het hoofd om premium te blijven.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Hier geef ik je 200% gelijk, maar om de zaak dan om te draaien en te zeggen dat een wagen die geen 250 haalt niet degelijk (lees premium) is, probeer dat maar eens aan een driejarige (of ouder) te verkopen...eXite schreef:...Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen...
Zeg nu gewoon dat je ego onlangs geschonden is toen die BMW je tegen topsnelheid voorbij kwam...
Trouwens, het woord "premium" is dat niet door BMW in het leven geroepen?
Ah ja, een Rolls Royce Phantom:
- 6749cc
- 338 kw
- 720 Nm
- van 0 - 100 in 5.9 s
- topsnelheid 240 km/u
Dus geen "premium" merk. Als je dit verkocht krijgt aan het grote publiek dan ga ik akkoord met jouw stelling...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Goed nu is het wat mij betreft genoeg.
Ik gooi er een slotje op.
We krijgen nu alleen maar heen en weer gekakel en daar is niemand bij gebaat.
Ik gooi er een slotje op.
We krijgen nu alleen maar heen en weer gekakel en daar is niemand bij gebaat.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het slotje is (op gemotiveerd verzoek) bij dezen opgeheven, en het topic is verplaatst. Het hoort niet meer thuis in de V70 rubriek.
Hou het vanaf nu netjes,
Discussier met argumenten en vit niet op elkaar. Daar wordt niemand beter van.
En de foto van het wangedrocht is verwijderd. Dat deed namelijk de deur dicht.
Hou het vanaf nu netjes,
Discussier met argumenten en vit niet op elkaar. Daar wordt niemand beter van.
En de foto van het wangedrocht is verwijderd. Dat deed namelijk de deur dicht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ok, ik zal even proberen iets bij te dragen.
Premium: van beste kwaliteit.
Wat verwacht men van auto's die van de beste kwaliteit zijn? Ook een motor van de beste kwaliteit. Een bepaald behaald vermogen kan als kwaliteitskenmerk gezien worden (zie Audi, Mercedes en BMW die bij hun toppers van de reeks soms net 10 pk boven elkaar gaan zitten. De één vind het triest en kinderachtig, de ander ziet het als tonen van kunde). Het resultaat van een bepaald vermogen kán een topsnelheid zijn. Van bijvoorbeeld 250 km/h, de "gentlemens agreement" die ooit gemaakt is tussen Duitse autobouwers. Ze vonden deze snelheid op dat moment (ik meen eind 80-er jaren) voldoende, en hadden geen zin in een wapenwedloop waarbij auto's elke keer sneller zouden zijn. Porsche heeft zich echter nooit iets van de afspraak aangetrokken omdat ze een pure sportwagen bouwer was (hm... zei iemand Cayenne?). Blijkbaar vind Volvo het bij sommige modellen bij 225 mooi geweest, en bij andere modellen bij 250. Vergeet niet dat er behalve de motor ook andere dingen anders zijn bij de snelle benzine versies (remmen, ophanging).
Ok... wat ik wil zeggen is dat snelheid wel degelijk als kenmerk van het begrip "premium" gezien kan worden. Maar niet noodzakelijk (zie Astra OPC en Rolls Royce verhaal). Topsnelheid bepaald mede of een auto van premium niveau is, maar niet alleen maar. Gebrek aan topsnelheid geldt dus het zelfde voor.
Oja, voor de duidelijkheid: mijn 940 heeft meer vermogen dan standaard, maar 9 van de 10 keer rijd ik rustig met de cruise control op 10 tot 20 km/h meer op de teller dan toegestaan door het ganse land. Beetje vermogen is vooral lekker met inhalen/invoegen.
Oja, afgelopen zomer van Oost-Duitsland naar Nederland terug reed ik gemiddeld 160. Prima snelheid. Harder is leuk, maar absoluut niet nodig.
Premium: van beste kwaliteit.
Wat verwacht men van auto's die van de beste kwaliteit zijn? Ook een motor van de beste kwaliteit. Een bepaald behaald vermogen kan als kwaliteitskenmerk gezien worden (zie Audi, Mercedes en BMW die bij hun toppers van de reeks soms net 10 pk boven elkaar gaan zitten. De één vind het triest en kinderachtig, de ander ziet het als tonen van kunde). Het resultaat van een bepaald vermogen kán een topsnelheid zijn. Van bijvoorbeeld 250 km/h, de "gentlemens agreement" die ooit gemaakt is tussen Duitse autobouwers. Ze vonden deze snelheid op dat moment (ik meen eind 80-er jaren) voldoende, en hadden geen zin in een wapenwedloop waarbij auto's elke keer sneller zouden zijn. Porsche heeft zich echter nooit iets van de afspraak aangetrokken omdat ze een pure sportwagen bouwer was (hm... zei iemand Cayenne?). Blijkbaar vind Volvo het bij sommige modellen bij 225 mooi geweest, en bij andere modellen bij 250. Vergeet niet dat er behalve de motor ook andere dingen anders zijn bij de snelle benzine versies (remmen, ophanging).
Ok... wat ik wil zeggen is dat snelheid wel degelijk als kenmerk van het begrip "premium" gezien kan worden. Maar niet noodzakelijk (zie Astra OPC en Rolls Royce verhaal). Topsnelheid bepaald mede of een auto van premium niveau is, maar niet alleen maar. Gebrek aan topsnelheid geldt dus het zelfde voor.
Oja, voor de duidelijkheid: mijn 940 heeft meer vermogen dan standaard, maar 9 van de 10 keer rijd ik rustig met de cruise control op 10 tot 20 km/h meer op de teller dan toegestaan door het ganse land. Beetje vermogen is vooral lekker met inhalen/invoegen.
Oja, afgelopen zomer van Oost-Duitsland naar Nederland terug reed ik gemiddeld 160. Prima snelheid. Harder is leuk, maar absoluut niet nodig.
Volvo 940 SE
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Kan ja, maar...Cojones schreef:Een bepaald behaald vermogen kan als kwaliteitskenmerk gezien worden
En je argument daarvoor is:Ok... wat ik wil zeggen is dat snelheid wel degelijk als kenmerk van het begrip "premium" gezien kan worden.
En ben ik het mee eens! Vermogen draagt dus bij aan het premium gevoel.Beetje vermogen is vooral lekker met inhalen/invoegen.
En daar zie ik dus geen enkel argument voor genoemd worden.Topsnelheid bepaald mede of een auto van premium niveau is
Een auto kan heel veel vermogen hebben maar een relatief lage topsnelheid, voorbeelden zijn al eerder genoemd (neem de M5, die haalt zonder begrenzer 300km/u ongeveer). Dat betekent dus niet dat hij langzaam versnelt bij het inhalen/invoegen, wat jouw enige argument is voor het premium zijn van meer vermogen.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Dat schrijf ik toch, een hoge topsnelheid is meestal het gevolg van een dikke bak vermogen, dat op conto komt van de bouwkwaliteit van de motor.
Volvo 940 SE