topsnelheid
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Bart Simpson bleef toch doorvragen wat de relatie is tussen premium en topsnelheid? Net zoals jij om argumenten bleef vragen. Die heb ik benoemd. Misschien heb ik niet al je posts duidelijk teruggelezen, maar ik heb zo snel even nergens gezien dat je hebt geschreven dat het een mening zou zijn dat snelheid een onderdeel van een premium beleving zou zijn. Excuus als ik daar overheen gelezen heb. Verder ben ik het gewoon met je eens hoor, dat er tussen twee exact dezelfde auto's, waarbij de één 225km/h loopt, en de ander 250km/h geen verschil is in "premiumness".
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Waarom moet er een slot op een discussie waar men niet uit komt? Zolang er niet met modder gegooid wordt is er niks aan de hand toch. Kom.
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Hop, aan de slag met die algoritmes van je!
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ik heb vanochtend gevraagd of het topic weer open kon, helaas de hele dag bezig geweest, maar hier alsnog mijn geplande post:
---
Dat een auto 250 gaat, wil nog niet zeggen dat hij premium is. Dat een auto 240 gaat, kan nog wel betekenen dat hij premium is (een uitzonderlijke prestatie met een 2600kg wegend bakbeest, Rolls Royce). Het gaat om het totaalpakket van factoren die het gat tussen Volvo en de grote Duitse merken, waar Rolls Royce (wat mij betreft het voorbeeld van 'premium') dus ook onder valt, almaar groter wordt. Zij worden alleen maar beter, Volvo wordt alleen maar slechter. (relatief gezien) En ja, ik vind ook dat prestaties daar een belangrijk deel van uitmaken.
Ik citeer mezelf even twee pagina's terug:
---
Het 'premium' gevoel (voortvloeiende uit topsnelheid), dat Cojones zo mooi bewoordt, zal in Nederland inderdaad niet zo snel een rol spelen, aangezien het doorgaans godsonmogelijk is om hier zonder excessief gevaar over de 170 te rijden. Bij onze oosterburen, alsmede enkele andere omringende landen, lenen de verkeerssituaties zich hier af en toe wel voor en dan wordt topsnelheid een interessantere issue. Er zitten grote verschillen tussen automerken en modellen, waardoor het mijns inziens nergens op slaat om te stellen dat eenieder die harder dan 160 rijdt volslagen debiel is. Mijn eigen auto, S40 T5, draait bij 200km/h 4000tpm en slurpt 15-16L/100km. Ik vind dat het, mits de weg leeg is, absoluut niet bezwaarlijk is om die snelheid dan aan te houden. Met een audi S8, vierwielaangedreven, 450pk en bijhorende banden/remmen heb je die beleving zelfs bij veel hogere snelheden. Dat zijn gewoon werelden van verschil, want met een C30 1.8 is 160 inderdaad een mooie snelheid. (ik noem maar iets)
Natuurlijk valt er wat voor te zeggen dat het niets uitmaakt of een auto 243km/h loopt op top, of 250km/h. Wel vind ik het jammerlijk voor de uitstraling, want die 7 km/h laten wel zien dat de auto echt niet harder wil dan 243km/h, terwijl men bij een op 250km/h afgegrensde wagen er wel vanuit kan gaan dat het allemaal wel snor zit en je het gevoel krijgt 'hey jongens, mij maken jullie niet gek, ik hoor er ook bij
'. Wellicht een kinderlijke gedachte, maar volgens mij wel onderdeel van het premium gevoel.
---
Dat een auto 250 gaat, wil nog niet zeggen dat hij premium is. Dat een auto 240 gaat, kan nog wel betekenen dat hij premium is (een uitzonderlijke prestatie met een 2600kg wegend bakbeest, Rolls Royce). Het gaat om het totaalpakket van factoren die het gat tussen Volvo en de grote Duitse merken, waar Rolls Royce (wat mij betreft het voorbeeld van 'premium') dus ook onder valt, almaar groter wordt. Zij worden alleen maar beter, Volvo wordt alleen maar slechter. (relatief gezien) En ja, ik vind ook dat prestaties daar een belangrijk deel van uitmaken.
Ik citeer mezelf even twee pagina's terug:
Ik heb het hier puur over de concurrentiepositie die het merk inneemt. Als je nu kunt kiezen tussen twee auto's, waarvan er een betere materialen heeft, gelijkwaardige veiligheid, betere prestaties en ook nog eens 4000 euro goedkoper is, waarom zou je dan nog voor een Volvo kiezen? Dat heeft nu te maken met image en het oude verhaal van degelijkheid en verhalen van kilometerstanden boven de 1.000.000, maar ik denk echt niet dat een Volvo S40 1.6d, met rammels aan alle kanten, fluitende ramen, losschietende turboslangen en uitvallende sloten (1 jaar oud, 80.000km) over 12 jaar bejubeld ergens op een weblog verschijnt.eXite schreef:Ik vind wel dat wanneer Volvo zich wil profileren binnen het premium segment van de Duitse merken, dat ze de auto's ook zo moeten construeren dat de topmodellen afgegrensd zijn op 250km/h. Het is toch raar dat er tegenwoordig geen station wordt geproduceerd door Volvo die in staat is om de 250 te halen? Dan kun je beweren dat het niet door de klanten van Volvo wordt gewensd, maar het is wellicht wel een barriere voor potentiele klanten met een flinke duit op zak die dan uitwijken naar een ander merk
---
Het 'premium' gevoel (voortvloeiende uit topsnelheid), dat Cojones zo mooi bewoordt, zal in Nederland inderdaad niet zo snel een rol spelen, aangezien het doorgaans godsonmogelijk is om hier zonder excessief gevaar over de 170 te rijden. Bij onze oosterburen, alsmede enkele andere omringende landen, lenen de verkeerssituaties zich hier af en toe wel voor en dan wordt topsnelheid een interessantere issue. Er zitten grote verschillen tussen automerken en modellen, waardoor het mijns inziens nergens op slaat om te stellen dat eenieder die harder dan 160 rijdt volslagen debiel is. Mijn eigen auto, S40 T5, draait bij 200km/h 4000tpm en slurpt 15-16L/100km. Ik vind dat het, mits de weg leeg is, absoluut niet bezwaarlijk is om die snelheid dan aan te houden. Met een audi S8, vierwielaangedreven, 450pk en bijhorende banden/remmen heb je die beleving zelfs bij veel hogere snelheden. Dat zijn gewoon werelden van verschil, want met een C30 1.8 is 160 inderdaad een mooie snelheid. (ik noem maar iets)
Natuurlijk valt er wat voor te zeggen dat het niets uitmaakt of een auto 243km/h loopt op top, of 250km/h. Wel vind ik het jammerlijk voor de uitstraling, want die 7 km/h laten wel zien dat de auto echt niet harder wil dan 243km/h, terwijl men bij een op 250km/h afgegrensde wagen er wel vanuit kan gaan dat het allemaal wel snor zit en je het gevoel krijgt 'hey jongens, mij maken jullie niet gek, ik hoor er ook bij

Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Premium in relatie tot een top van 250km/uur speelt op Duitsland na (als het daar al een rol speelt) nergens in de wereld een rol, en juist de Duitsers hebben "vrijwillig" voor die volstrekt willekeurige begrenzing gekozen om een van overheidswege uit verplichte snelheidslimiet te voorkomen, allemaal mooi geprobeerd te verwoorden waarom er een relatie zou zijn tussen e.e.a. maar meer dan fraai geformuleerde onzin tref ik toch nog steeds niet.
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik zal jullie eens wat verklappen.
Een Mercedes 300 D uit 1978 heeft een top van amper 160 km/h. Met een acceleratie van 0 tot 100 in een kleine 20 seconden.
Deze Mercedes was in die jaren de "Top of the Bill" (Zo Premium als maar kan). Maar de Audi 80 van mijn vader had toen al een top van 175 Evenals de gelijk gemotoriseerde VW Passat met een acceleratie van 0 tot 100 in 13,5 seconden. Niemand keek toen al naar Audi als Premium merk, en zeker niet naar Volkswagen.
En nu nog zijn er mensen die een Mercedes E200CDI kopen omdat er Mercedes op staat en ze een E320 CDI niet kunnen betalen. Maar wel Mercedes willen rijden.
Edit:
200 even verandert in 300 Dat zijn de reëele cijfers.
Bij een 200D is de top "slechts" 135 km/h en 0-100 vergt een kleine 30 seconden. En ook dat is nog steeds "Top of the Bill"
Een Mercedes 300 D uit 1978 heeft een top van amper 160 km/h. Met een acceleratie van 0 tot 100 in een kleine 20 seconden.
Deze Mercedes was in die jaren de "Top of the Bill" (Zo Premium als maar kan). Maar de Audi 80 van mijn vader had toen al een top van 175 Evenals de gelijk gemotoriseerde VW Passat met een acceleratie van 0 tot 100 in 13,5 seconden. Niemand keek toen al naar Audi als Premium merk, en zeker niet naar Volkswagen.
En nu nog zijn er mensen die een Mercedes E200CDI kopen omdat er Mercedes op staat en ze een E320 CDI niet kunnen betalen. Maar wel Mercedes willen rijden.
Edit:
200 even verandert in 300 Dat zijn de reëele cijfers.
Bij een 200D is de top "slechts" 135 km/h en 0-100 vergt een kleine 30 seconden. En ook dat is nog steeds "Top of the Bill"
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Ik ben er wel mee eens dat Premium en topsnelheid weinig met elkaar te doen hebben. Maar het valt wel op dat Premium merken als BMW, Mercedes en Audi een heel behoorlijke top hebben. Je kan wel zeggen dat Audi 60% van de A6 verkopen een 2.0d is. Maar dan zie je het "premium" achter deze merken totaal niet. Ze hebben ook 2.7d, 3.0d, 4.0d, enz. Deze nemen misschien maar 1% van de verkopen tot zich, maar versterken het premium gevoel van deze merken.
De kracht van Volvo is altijd de 5cil motoren geweest. Dit gaf het premium aan Volvo (niet zo sterk als bij de andere merken, maar toch onderscheidend). Maar dit geeft nog steeds de "noodzaak" om een aantal uitvoeringen in je assortiment te hebben die "dik" zijn. Een 3.2d 6cil die 250km/u begrensd, zou erg goed zijn voor de verkopen van Volvo. Niet dat specifiek dit model dan ontzettend zou verkopen, maar het verstevigd het "premium" gevoel achter Volvo...
De kracht van Volvo is altijd de 5cil motoren geweest. Dit gaf het premium aan Volvo (niet zo sterk als bij de andere merken, maar toch onderscheidend). Maar dit geeft nog steeds de "noodzaak" om een aantal uitvoeringen in je assortiment te hebben die "dik" zijn. Een 3.2d 6cil die 250km/u begrensd, zou erg goed zijn voor de verkopen van Volvo. Niet dat specifiek dit model dan ontzettend zou verkopen, maar het verstevigd het "premium" gevoel achter Volvo...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
weet wel meer dingen die het premium gevoel versterken, een afgeregelde top van 250 is zo'n trivialeLaptom schreef:Een 3.2d 6cil die 250km/u begrensd, zou erg goed zijn voor de verkopen van Volvo. Niet dat specifiek dit model dan ontzettend zou verkopen, maar het verstevigd het "premium" gevoel achter Volvo...
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Kijk... en daar zeg je wat..V480-S60 schreef: En nu nog zijn er mensen die een Mercedes E200CDI kopen omdat er Mercedes op staat en ze een E320 CDI niet kunnen betalen. Maar wel Mercedes willen rijden.
Maar die E320 CDi is er wel..
Je kunt bij Volvo ook een R-Design kopen mocht je een R niet kunnen betalen. Klein probleempje, die is er niet..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Bart, ik weet niet of je de rest gelezen hebt... Ik zeg toch dat topsnelheid (bijna) niets uitmaakt voor het premium idee. Het is wel de techniek en gevoel erachter...bart simpson schreef:weet wel meer dingen die het premium gevoel versterken, een afgeregelde top van 250 is zo'n triviale
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Top of ze billV480-S60 schreef:Ik zal jullie eens wat verklappen.
Een Mercedes 200 D uit 1978 heeft een top van amper 160 km/h. Met een acceleratie van 0 tot 100 in een kleine 20 seconden.
Deze Mercedes was in die jaren de Top of de Bill (Zo Premium als maar kan). Maar de Audi 80 van mijn vader had toen al een top van 175 Evenals de gelijk gemotoriseerde VW Passat met een acceleratie van 0 tot 100 in 13,5 seconden. Niemand keek toen al naar Audi als Premium merk, en zeker niet naar Volkswagen.
En nu nog zijn er mensen die een Mercedes E200CDI kopen omdat er Mercedes op staat en ze een E320 CDI niet kunnen betalen. Maar wel Mercedes willen rijden.

Enniewee, ook toen was de 200D er enkel uit kostenbesparing. Als het echt genoeg was geweest was er nooit een turbodiesel geweest in de W116.
@ bart: Nogmaals, het is een gevoelskwestie, beleving. De algemeen geldende beleving is dat een snellere auto betere techniek onder de kap heeft. Betere techniek = betere kwaliteit. Iets dat een "Premium brand" onderscheidt van een "mid-range" of "budget" brand is de kwaliteit of merkwaarde. Onderdeel van de kwaliteit van de auto kan de motor en daaruit voortvloeiende topsnelheid zijn. Het kan zelfs, zoals bij Bugatti, en deel van de merkwaarde zijn. Marketing.
Zoals ik al schreef, een gevoel, beleving is niet tastbaar. Zo zal een blinde met dikke handschoenen aan na een ritje in een Hyundai I30 deze misschien net zo "premium" ervaren als een ritje in een, Audi A3. Ze zijn allebei comfortabel en stil (de I30 wellicht stiller dan de A3), en zolang je geen materialen beetpakt merk je ook geen verschil in bouwkwaliteit.
Volvo 940 SE
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb het verkeerde nummer gepakt. Ik bedoelde de 300D. (W123)
En de 200D was geen kostenbesparing hoor. Dat was toen de meest verkochte Mercedes.
En de 200D was geen kostenbesparing hoor. Dat was toen de meest verkochte Mercedes.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ja, omdat heel taxiland er in rond reed.
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ cojones, een premiumbeleving is in principe uitsluitend gevoel.
Volvo for life
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Klopt. Dat schrijf ik toch.bart simpson schreef:@ cojones, een premiumbeleving is in principe uitsluitend gevoel.
Volvo 940 SE
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Een paar merken waarbij 'premium' van toepassing wordt gezien met daarachter waar ik denk dat het vandaan komt:
ferrari = snelheid en sportiviteit (oh ja en DUUR)
Rolls Royce = Luxe en klasse (hé, hier ook DUUR, vooral DUUR)
Mercedes Benz = Degelijk en klasse (nou zeg, weer DUUR)
Volvo = Veilig en degelijk (eigenlijk ook wel DUUR)
Jaguar = Klasse en sportiviteit (tja, ik weet het, ook DUUR)
Wat ik hiermee wil zeggen dat het begrip premium vele facetten kent en dat het belang van deze facetten geheel aan de persoonlijke smaak ligt maar dat prijs toch wel een grote factor is.
Ik kan me in Excite's gedachte verplaatsen en ik geloof inderdaad met de argumenten die hij gebruikt, snelheid voor hem van belang is voor het begrip premium. Ik kan me ook voorstellen dat anderen zoals Bart hier een mindere waarde aan toekennen (alhoewel ik tussen de gebruikte argumenten nogal wat meningen vind).
Ik zelf rijd ook nog wel eens in D, maar vindt het bij 160 wel welletjes. Ik kom graag relaxed aan. Ik heb mijn tijd gehad dat ik de vonken van de jiffy stand afreed van mijn motor en 'snachts op de snelweg ontdekte dat met de koplampen plat mijn celica nog 15 km harder kon. Op dat moment vond ik het prachtig maar nu ben ik er niet echt trots meer op. Maar, ik geniet iedere keer toch weer wel van de aanstekelijke kreten van de mannen van top gear.... En ik kan wegdromen bij een Ariel Atom (kijk op: http://www.arielmotor.co.uk/)
Ik beschouw mijn auto als een premium car maar daar heeft zijn topsnelheid niet echt wat mee te maken. Ik had liever een 3 liter V6 gehad (diesel) of zo, maar dat heeft meer met soepelheid en rust in de auto te maken. De D5 heeft vermogen genoegen. Voor mij.
ferrari = snelheid en sportiviteit (oh ja en DUUR)
Rolls Royce = Luxe en klasse (hé, hier ook DUUR, vooral DUUR)
Mercedes Benz = Degelijk en klasse (nou zeg, weer DUUR)
Volvo = Veilig en degelijk (eigenlijk ook wel DUUR)
Jaguar = Klasse en sportiviteit (tja, ik weet het, ook DUUR)
Wat ik hiermee wil zeggen dat het begrip premium vele facetten kent en dat het belang van deze facetten geheel aan de persoonlijke smaak ligt maar dat prijs toch wel een grote factor is.
Ik kan me in Excite's gedachte verplaatsen en ik geloof inderdaad met de argumenten die hij gebruikt, snelheid voor hem van belang is voor het begrip premium. Ik kan me ook voorstellen dat anderen zoals Bart hier een mindere waarde aan toekennen (alhoewel ik tussen de gebruikte argumenten nogal wat meningen vind).
Ik zelf rijd ook nog wel eens in D, maar vindt het bij 160 wel welletjes. Ik kom graag relaxed aan. Ik heb mijn tijd gehad dat ik de vonken van de jiffy stand afreed van mijn motor en 'snachts op de snelweg ontdekte dat met de koplampen plat mijn celica nog 15 km harder kon. Op dat moment vond ik het prachtig maar nu ben ik er niet echt trots meer op. Maar, ik geniet iedere keer toch weer wel van de aanstekelijke kreten van de mannen van top gear.... En ik kan wegdromen bij een Ariel Atom (kijk op: http://www.arielmotor.co.uk/)
Ik beschouw mijn auto als een premium car maar daar heeft zijn topsnelheid niet echt wat mee te maken. Ik had liever een 3 liter V6 gehad (diesel) of zo, maar dat heeft meer met soepelheid en rust in de auto te maken. De D5 heeft vermogen genoegen. Voor mij.
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Goed verhaal.
Volvo 940 SE
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Zijn we er dan eindelijk uit? Is een wagen die 250 kan premium?
In dat geval heb ik een nieuwe stelling. Ik vind een wagen pas premium als hij 260 kan... :kermit: :kermit: :kermit:
Alle gekheid op een stokje, wel rest er mij nog één vraag (en dan is heel de discussie misschien opgelost).
Exite, hoe oud/ jong ben je?
In dat geval heb ik een nieuwe stelling. Ik vind een wagen pas premium als hij 260 kan... :kermit: :kermit: :kermit:
Alle gekheid op een stokje, wel rest er mij nog één vraag (en dan is heel de discussie misschien opgelost).
Exite, hoe oud/ jong ben je?
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
- Locatie: Overijssel
Probeer je hiermee te zeggen dat een topsnelheid van 250 km/uur alleen premium is als je ook nog eens jong bent?Koidream schreef: Alle gekheid op een stokje, wel rest er mij nog één vraag (en dan is heel de discussie misschien opgelost).
Exite, hoe oud/ jong ben je?
Het moet niet ingewikkelder worden.