Als je links en rechts de 'accidentjes' in de krant leest, vooral in het weekend. Dan lijkt het dat er toch mischien wel een relatie tussen jong en topsnelheid zit.....
Spijtig genoeg.
topsnelheid
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Misschien zeg ik nu iets heel bots, iets dat ik misschien beter niet zou doen, maar zou er niet meer een relatie zitten tussen intelligentieniveau en topsnelheid (of in ieder geval de wens die te bereiken)?
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 15:46
- Locatie: Oegstgeest
Michael Oud schreef:Misschien zeg ik nu iets heel bots, iets dat ik misschien beter niet zou doen, maar zou er niet meer een relatie zitten tussen intelligentieniveau en topsnelheid (of in ieder geval de wens die te bereiken)?
Natuurlijk wel!

Als je je topsnelheid wilt behalen op een mooie, lege, ongelimiteerde autobahn (en nog wat van die randvoorwaarden als mooi weer, goede staat van je auto etc) dan heb je een gezond verstand en een gezonde (menselijke) drang naar een uitdaging.
Wil je die topsnelheid behalen op een woonerf dan heb je het spreekwoordelijke 'steekje' los.
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Ach, we zijn allemaal ooit overtuigd van ons machtige kunnen geweest..... en dan groei je op (met een zere neus en nog zo wat dingen die je liever vergeet)
Het is alleen zo jammer dat met auto's en snelheid de lessen zo hard geleerd worden.
Zag eergisteren op de A58 net voorbij roosendaal een autotje in de frut op de weg staan. Een meisje van misschien 20 ernaast op de weg met een paar broeders er bij..... Ik weet niet of het snelheid was en hoe ernstig
Maar we gaan off-topic.
het ging over topsnelheid in relatie met het 'Premium' zijn van een auto.
Het is alleen zo jammer dat met auto's en snelheid de lessen zo hard geleerd worden.
Zag eergisteren op de A58 net voorbij roosendaal een autotje in de frut op de weg staan. Een meisje van misschien 20 ernaast op de weg met een paar broeders er bij..... Ik weet niet of het snelheid was en hoe ernstig
Maar we gaan off-topic.
het ging over topsnelheid in relatie met het 'Premium' zijn van een auto.
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
sommigen zien deze vermeende relatie inderdaad, typisch, heel typischAndré4x4 schreef:het ging over topsnelheid in relatie met het 'Premium' zijn van een auto.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
topsnelheid, mooi begrip, de mijne lag toen ik nog een fietsconditie had tegen de 45 km/h op een "gewone" 7 versnellingen stadsfiets.
Owja we hadden het over auto's, geloof dat de top ergens tussen de 185 en 195 ligt. Weet het niet precies en zal het vast ooit weleens ontdekken als ik de ruimte en omstandigheden heb op de autobahn.
Ik ervaar mijn Volvo 940 2.3 lpt aut4 vooral als premium omdat ze zo heerlijk rustig zoeft over de wegen. Lekker, stil, sterk, degelijk en overslijtbaar. Dit ervaar ik in mindere mate bij de 740, maar als ik dat dan weer afzet tegen de 316I('89) die een maatje ooit had. Dan zeg ik toch wel dan is die 740 wel een meer premium wagen omdat deze een degelijker gevoel geeft en minder de feel heeft van een oude auto.
Maar voor mij heeft het ook een stukje met vormgeving te maken. Een tijdloos model geeft mij ook veel meer het gevoel dat de auto ooit een wagen uit het premium segment was. Ik bedoel de 940 heeft uitstraling als ik dat vergelijk met de omega(94) of mondeo(96) van collega's ook nu nog na 13 jaar terwijl die andere "gewoon" oude auto's zijn. Dat terwijl die omega met 2.0 16V motor misschien wel harder kan als mijn tankje.
owja en nog even over topsnelheid, toen ik iets meer als een jaar geleden in dld was toen scheurde ik met 160-170 km/h met de oude volvo(740 '86 top 173 in 4e) regelmatig al die primium bmwtjes en mercedesjes en auditjes voorbij.
Owja we hadden het over auto's, geloof dat de top ergens tussen de 185 en 195 ligt. Weet het niet precies en zal het vast ooit weleens ontdekken als ik de ruimte en omstandigheden heb op de autobahn.
Ik ervaar mijn Volvo 940 2.3 lpt aut4 vooral als premium omdat ze zo heerlijk rustig zoeft over de wegen. Lekker, stil, sterk, degelijk en overslijtbaar. Dit ervaar ik in mindere mate bij de 740, maar als ik dat dan weer afzet tegen de 316I('89) die een maatje ooit had. Dan zeg ik toch wel dan is die 740 wel een meer premium wagen omdat deze een degelijker gevoel geeft en minder de feel heeft van een oude auto.
Maar voor mij heeft het ook een stukje met vormgeving te maken. Een tijdloos model geeft mij ook veel meer het gevoel dat de auto ooit een wagen uit het premium segment was. Ik bedoel de 940 heeft uitstraling als ik dat vergelijk met de omega(94) of mondeo(96) van collega's ook nu nog na 13 jaar terwijl die andere "gewoon" oude auto's zijn. Dat terwijl die omega met 2.0 16V motor misschien wel harder kan als mijn tankje.
owja en nog even over topsnelheid, toen ik iets meer als een jaar geleden in dld was toen scheurde ik met 160-170 km/h met de oude volvo(740 '86 top 173 in 4e) regelmatig al die primium bmwtjes en mercedesjes en auditjes voorbij.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Inderdaad, in Duitsland rijdt echt niet iedereen 250 die het kan, sterker nog, je komt ze haast nooit tegen. Ik heb zelf wel eens geprobeerd zo snel mogelijk 500km door duitsland te rijden, ik denk dat ik nog geen 15 minuten sneller was dan wanneer ik gewoon rustig 160 bleef rijden met het verkeer mee. Daarnaast kom je door het veel alerter moeten zijn, constant optrekken en afremmen, doodmoe aan als je zoiets doet, ook niet echt een teken van premiumheid.Fat Rat schreef: owja en nog even over topsnelheid, toen ik iets meer als een jaar geleden in dld was toen scheurde ik met 160-170 km/h met de oude volvo(740 '86 top 173 in 4e) regelmatig al die primium bmwtjes en mercedesjes en auditjes voorbij.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Was een ingezonden brief in Autovisie, ze hadden het in het vorige nummer gehad over premium instap cabrio's, A3 en 1 serie.... waar ze het over hadden, instap model van 64.000 euro (!!)
Maar goed we dwalen af...
Maar goed we dwalen af...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ik ben 20, tegen de 21.Koidream schreef:Zijn we er dan eindelijk uit? Is een wagen die 250 kan premium?
In dat geval heb ik een nieuwe stelling. Ik vind een wagen pas premium als hij 260 kan... :kermit: :kermit: :kermit:
Alle gekheid op een stokje, wel rest er mij nog één vraag (en dan is heel de discussie misschien opgelost).
Exite, hoe oud/ jong ben je?
Ik heb mijn gymnasium diploma een aantal jaar op zak, ben inmiddels twee jaar aan het studeren en sta aan het roer van twee ondernemingen.Michael Oud schreef:Misschien zeg ik nu iets heel bots, iets dat ik misschien beter niet zou doen, maar zou er niet meer een relatie zitten tussen intelligentieniveau en topsnelheid (of in ieder geval de wens die te bereiken)?
Ik denk echter niet dat er een concreet verband is tussen intelligentie en het willen bereiken van de topsnelheid. Dat zit toch meer in de aard van het beestje en diens bereidheid om risico's te nemen. Dit laatste wordt natuurlijk minder naar gelang iemand ouder wordt, dus daar heb je enigszins correlatie. Daarnaast kun je ook stellen dat iemand met een lager IQ minder goed in staat is om risico's in te schatten en daardoor sneller risico zal nemen, maar dat zijn beide andere discussies.
Hoe het ook zij, ik ben gek van auto's en alles wat daarmee te maken heeft en vermaak me kostelijk als er discussies worden gevoerd. Mocht ik iemand tegen de schenen getrapt hebben met mijn stellingname, dan heb ik het niet zo bedoeld en mea culpa

Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
mods break
Blijven we netjes tegen elkaar. Persoonlijke (denigrerende) opmerkingen worden niet meer getolereerd. En zijn verwijderd!
Blijven we netjes tegen elkaar. Persoonlijke (denigrerende) opmerkingen worden niet meer getolereerd. En zijn verwijderd!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Sorry? Is "zaniken" nu al denigrerend?
Laat ik het dan zo zeggen: bart simpson, je kan het ook niet wíllen begrijpen.
Laat ik het dan zo zeggen: bart simpson, je kan het ook niet wíllen begrijpen.
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Typisch of niet, maar blijkbaar zijn er zoveel mensen die het zo zien dat topsnelheid van auto's als marketing en pr tool gebruikt wordt.bart simpson schreef:sommigen zien deze vermeende relatie inderdaad, typisch, heel typischAndré4x4 schreef:het ging over topsnelheid in relatie met het 'Premium' zijn van een auto.
Is het typisch dat mensen deze relatie zien, of is het typisch dat sommige mensen de relatie niet zien?
Volvo 940 SE
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En daar wordt een waar woord gesproken.
Het wordt door sommige merken idd als PR gebruikt. En sommige mensen hebben dan idd een soort van Kijk nou eens aan gevoel. Ik rij in een auto die zo en zo hard kan. Maar wat heb je eraan?
En zeg nu zelf, Volvo heeft topsnelheid nooit als marketing tool gebruikt. Zelfs niet voor de R-serie.
Het wordt door sommige merken idd als PR gebruikt. En sommige mensen hebben dan idd een soort van Kijk nou eens aan gevoel. Ik rij in een auto die zo en zo hard kan. Maar wat heb je eraan?
En zeg nu zelf, Volvo heeft topsnelheid nooit als marketing tool gebruikt. Zelfs niet voor de R-serie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Zou prijs dan toch de grootse 'premium-gevoel' veroorzaker zijn? En snelheid gewoon een van het pallet aan karakteristieken van 'premium', die bij het ene merk meer naar voren komt dan bij het andere?Paul schreef:Was een ingezonden brief in Autovisie, ze hadden het in het vorige nummer gehad over premium instap cabrio's, A3 en 1 serie.... waar ze het over hadden, instap model van 64.000 euro (!!)
:car9: vs :car4:
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ik denk niet dat prijs veroorzaker van premiumgevoel is. Kijk maar eens naar wat je moet betalen voor een Defender of een Land Cruiser, en kijk maar eens hoe veel mensen deze auto's onder het kopje "premium" zouden scharen.André4x4 schreef:Zou prijs dan toch de grootse 'premium-gevoel' veroorzaker zijn? En snelheid gewoon een van het pallet aan karakteristieken van 'premium', die bij het ene merk meer naar voren komt dan bij het andere?Paul schreef:Was een ingezonden brief in Autovisie, ze hadden het in het vorige nummer gehad over premium instap cabrio's, A3 en 1 serie.... waar ze het over hadden, instap model van 64.000 euro (!!)
:car9: vs :car4:
Premium is een combinatie van merkbeleving en daadwerkelijke bouwkwaliteit. Bouwkwaliteit kan in van alles resulteren. Geruisloosheid, comfort, snelheid (of uitzonderlijke prestaties in het algemeen), materiaalkeuze of een combinatie hiervan (en vast nog wel meer). Ook design zal hierbij wel een rol spelen.
Volvo 940 SE
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Ik denk dat een landcruiser customwagon inderdaad als premium car wordt gezien. Hij wordt in diverse landen onder de merknaam Lexus verkocht. Voor de 4x4 liefhebbers wordt een Land Rover defender ook als een premium car gezien (en breek me de bek niet open over bouwkwaliteit daar....).
Jaguar is altijd een premium car geweest en daar zijn ook nog wel wat verhalen over wat bouwkwaliteit betreft.
Daar staat weer tegen over dat een sabaru legacy of een toyota carolla nooit als premium car zijn gezien en daar kunnen diverse premium brands nog wat van leren wat betrouwbaarheid en bouwkwaliteit betreft.
Jaguar is altijd een premium car geweest en daar zijn ook nog wel wat verhalen over wat bouwkwaliteit betreft.
Daar staat weer tegen over dat een sabaru legacy of een toyota carolla nooit als premium car zijn gezien en daar kunnen diverse premium brands nog wat van leren wat betrouwbaarheid en bouwkwaliteit betreft.
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Dat de Land Cruiser als Lexus wordt verkocht wist ik, maar toch zie ik 'm niet als premium. Wellicht juist omdat toyota hier vooral als betrouwbaar wordt gepositioneerd.
Premium is denk ik vooral een stuk merkbeleving. Iets wat niet tastbaar is, en het gevolg is van een jarenlang zorgvuldig opgebouwde reputatie. Premium is vooral de marketing/pr afdeling.
Premium is denk ik vooral een stuk merkbeleving. Iets wat niet tastbaar is, en het gevolg is van een jarenlang zorgvuldig opgebouwde reputatie. Premium is vooral de marketing/pr afdeling.
Volvo 940 SE
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En dat ziet Toyota dus duidelijk anders. Anders bieden ze de Land Cruiser niet op bepaalde markten als Lexus aan.Dat de Land Cruiser als Lexus wordt verkocht wist ik, maar toch zie ik 'm niet als premium. Wellicht juist omdat toyota hier vooral als betrouwbaar wordt gepositioneerd.
Lexus is het "Premium" merk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Blijkbaar niet. Als Toyota hem voor de europese eisen als "Premium" zou zien, zou 'ie hier ook wel bij de Lexus dealer staan. Blijkbaar zijn Europeanen veeleisender, waardoor hij hier gewoon de Toyota badge blijft houden.V480-S60 schreef:En dat ziet Toyota dus duidelijk anders. Anders bieden ze de Land Cruiser niet op bepaalde markten als Lexus aan.Dat de Land Cruiser als Lexus wordt verkocht wist ik, maar toch zie ik 'm niet als premium. Wellicht juist omdat toyota hier vooral als betrouwbaar wordt gepositioneerd.
Lexus is het "Premium" merk.
Volvo 940 SE