De prijs klinkt te mooi om waar te zijn, maar nergens lees ik dat het een "suggestie" is.
Wel dat er een prijsgarantie is,ondanks deze misschien foutieve opgave.
Zal 1 dezer dagen eens bij een "mijngarage" l voor een prijsindicatie.
Ben zeer benieuwd
BartV70
160 d km beurt incl distr riem, waar goed en goedkoop
Dit is een strakke prijs. Dus de verdiensten moeten wel in het materiaal zitten.
Let op, alleen distributie riem. En voor ruim 30 euro spanrollen?
Of gaan ze voor: "als de klant eerst maar binnen is".
Ik sta bekend om te zoeken naar de goedkoopste oplossingen, maar in dit geval zou ik wel gaan voor originele onderdelen.
Dus ook de spanrollen vervangen en neem die waterpomp gewoon mee.
Let op, alleen distributie riem. En voor ruim 30 euro spanrollen?
Of gaan ze voor: "als de klant eerst maar binnen is".
Ik sta bekend om te zoeken naar de goedkoopste oplossingen, maar in dit geval zou ik wel gaan voor originele onderdelen.
Dus ook de spanrollen vervangen en neem die waterpomp gewoon mee.
- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
Ook ik ben binnenkort aan de beurt voor deze GROTE beurt.
Omdat mijn ervaringen met de dealer goed zijn, laat ik het gewoon daar doen. Ik weet dat het elders goedkoper kan, maar het zij zo.
Nog een vraag: weet iemand of bij de pakketprijs van de dealer ook de waterpomp inbegrepen is? En zo nee, iemand een idee wat dat extra kost?
Alvast dank voor eventuele reacties!
Groet, Sander
Omdat mijn ervaringen met de dealer goed zijn, laat ik het gewoon daar doen. Ik weet dat het elders goedkoper kan, maar het zij zo.
Nog een vraag: weet iemand of bij de pakketprijs van de dealer ook de waterpomp inbegrepen is? En zo nee, iemand een idee wat dat extra kost?
Alvast dank voor eventuele reacties!
Groet, Sander
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Laat ik het anders formuleren, met het begrip "eerlijke prijs" suggereer je dat een ander een oneerlijke prijs afgeeft, toch kan het gezien onderdelen prijzen op h-base nooit uit voor dat geld en dan ook nog 100% goed
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Dat het gezien de onderdelenprijzen niet uit kan geloof en zie ik ook, maar dan moeten ze geen prijsgarantie geven.
Dat het niet 100% goed zou gebeuren is suggestief, dit kan je pas achteraf bepalen denk ik.
BartV70
Dat het niet 100% goed zou gebeuren is suggestief, dit kan je pas achteraf bepalen denk ik.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat de prijsgarantie opgaat voor wat ze feitelijk doen geloof ik wel, maar doen ze voor dat geld niet gewoon te weinig? als je na een paar maanden alsnog een lekkende waterpomp moet vervangen doe je dan die net vervangen distributieriem weer gewoon terug? Van spanrollen kun je na een inspectie helemaal niet beoordelen of die de volgende 150.000km weer 100% spannen, als je achteraf mag bepalen of die riem wel goed gezeten heeft zal je vast wel garantie hebben op de riem maar op de rest ook?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Ze geven in hun offerte duidelijk aan dat het verstandig is om bij vervang van de distributieriem ook de waterpomp (€75) te vervangen, ook spanrollen worden als noodzakelijk genoemt in de offerte.(€ 138,-) dus die stelling is niet relevant.
Bij de door "mijngarage" aanbevolen dichtsbijzijnde garage langs geweest.
Citaat:"Prijsgarantie volgens offerte staat, maar soms is het voordeliger
om zonder hun offerte te werken.
Mijngarage.nl is onderdeel van de firma van Heck BV, een zeer grote speler op het gebied van het leveren van automaterialen, ook aan Merkdealers.
Hbase en oa Ameco zijn ook van Van Heck en zij willen nog iets verdienen
op de door hun opgestelde offerte."
Ik heb weer een hoop geleerd vandaag
Bij de door "mijngarage" aanbevolen dichtsbijzijnde garage langs geweest.
Citaat:"Prijsgarantie volgens offerte staat, maar soms is het voordeliger
om zonder hun offerte te werken.
Mijngarage.nl is onderdeel van de firma van Heck BV, een zeer grote speler op het gebied van het leveren van automaterialen, ook aan Merkdealers.
Hbase en oa Ameco zijn ook van Van Heck en zij willen nog iets verdienen
op de door hun opgestelde offerte."
Ik heb weer een hoop geleerd vandaag
-
- 5th Gear member
folder van mijn dealergroep scholtenRik Volvo in spe?? schreef:Ik heb gisteren met garage Lijmbeek gesproken, en de totale beurt komt daar ook op ongeveer 1000 Euro: 470 voor vervangen van distributieriem , spanrollen en waterpomp, en 530 voor de 160 d km beurt: Filters (olie,brandstof, interieurfilter, aircoreiniging). Al met al niet echt een groot verschil met dealerprijzen volgens mij.
Crackedtooth: Waar heb jij de standaard dealerprijs vandaan? Geldt dit voor alle dealers, of kunnen ze daar nog een extra marge overheen zetten?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- LeonW
- 3rd Gear member
Riem vervangen van een D5 motor neem je altijd de waterpomp en spanrol-en looprol mee plus riem.
De tijd dat je er bij zit is zeker geen ''uurtje'' het koelsyteem wordt afgetapt en na vervanging van onderdelen gevuld met nieuwe koelvloeistof en moet dan ontlucht worden.
De tijd dat je bij deze klus zit schat ik op 3 uur werk en dan komt de beurt nog (2 uur) en vergeet niet dat de auto dan helemaal wordt nagelopen verlichting airco elektrische systemen etc etc.
Ik weet dat het duur is maar inspectie van onderdelen is geen beurt zoals eerder aangeven.
De tijd dat je er bij zit is zeker geen ''uurtje'' het koelsyteem wordt afgetapt en na vervanging van onderdelen gevuld met nieuwe koelvloeistof en moet dan ontlucht worden.
De tijd dat je bij deze klus zit schat ik op 3 uur werk en dan komt de beurt nog (2 uur) en vergeet niet dat de auto dan helemaal wordt nagelopen verlichting airco elektrische systemen etc etc.
Ik weet dat het duur is maar inspectie van onderdelen is geen beurt zoals eerder aangeven.
Volvo S70 2.5T
- V70 classic
- 3rd Gear member
Mijn visie is dat je hoe dan ook de spanrollen en waterpomp vervangt (mits door de distributie aangedreven natuurlijk).LeonW schreef:Riem vervangen van een D5 motor neem je altijd de waterpomp en spanrol-en looprol mee plus riem.
Hoewel ik nooit veel in dat kleine spul zat verving ik altijd alles.
als je het niet deed krijg je meestal problemen en was je in totaal duurder uit.
en op een reparatie van 1000 euri maakt die 75 ook niet veel meer uit.
want je weet.
Als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 5th Gear member
Op een bedrag van €1000 maakt €75,- niet veel uit maar we hebben het hier over verschillen van €400/€500 op €1000 en dat is andere koek.
Gelukkig heeft iedereen de vrije keus om te betalen wat het hem/haar waard is.
BartV70
Gelukkig heeft iedereen de vrije keus om te betalen wat het hem/haar waard is.
BartV70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je zelf ook niet het idee dat er voor die € 400-500, -- meer ook daadwerkelijk (veel) meer gedaan wordt?
Een losse distributieriem met spanrollen kost je bij de dealer ook rond de € 300,--, alleen doe je dat doorgaans niet los daar het gelijkvalt met die 160.000km waarbij tijdens een grote beurt wel iets meer gebeuren moet.
Alles bij elkaar nemende is mijngarage voor zo'n 160.000km beurt niet echt veel goedkoper, zeker niet de geschetste 400 tot 500 Euro's
Een losse distributieriem met spanrollen kost je bij de dealer ook rond de € 300,--, alleen doe je dat doorgaans niet los daar het gelijkvalt met die 160.000km waarbij tijdens een grote beurt wel iets meer gebeuren moet.
Alles bij elkaar nemende is mijngarage voor zo'n 160.000km beurt niet echt veel goedkoper, zeker niet de geschetste 400 tot 500 Euro's
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Natuurlijk wordt er veel meer gedaan door de off. merkdealer, is ook een goede zaak denk ik.
Vraag blijft, is alles vervangen daadwerkelijk nodig.
Met een jonge auto zou ik ook naar mijn dealer gaan
voor onderhoud. Zekerheid voor alles.
Dit is de reden dat ik vorig jaar mijn V70 bij een Volvodealer heb gekocht.
Maar het blijft een kwestie van afwegen.
"Een losse distributieriem met spanrollen kost je bij de dealer ook rond
de € 300,"
Op pagina 1 van deze topic staat Rik Volvo in spe??met een prijsopgave van een kleine €500 voor distributieriem met spanrollen!
Het lijkt wel of er gevraagd wordt wat de gek er voor geeft.
Zoveel verschillende opgaven daar is geen touw meer aan vast te knopen...toch
BartV70
Vraag blijft, is alles vervangen daadwerkelijk nodig.
Met een jonge auto zou ik ook naar mijn dealer gaan
voor onderhoud. Zekerheid voor alles.
Dit is de reden dat ik vorig jaar mijn V70 bij een Volvodealer heb gekocht.
Maar het blijft een kwestie van afwegen.
"Een losse distributieriem met spanrollen kost je bij de dealer ook rond
de € 300,"
Op pagina 1 van deze topic staat Rik Volvo in spe??met een prijsopgave van een kleine €500 voor distributieriem met spanrollen!
Het lijkt wel of er gevraagd wordt wat de gek er voor geeft.
Zoveel verschillende opgaven daar is geen touw meer aan vast te knopen...toch
BartV70
- arnoud
- 8th Gear member
Even heel simpel geredeneerd: als beide partijen hetzelfde werk verrichten zou het verschil enkel uit de prijs van de onderdelen en het verschil in uurloon kunnen komen. En ik geloof dan weer niet dat tussen die partijen een verschil van €500 zou kunnen ontstaan in die componenten...
En daarbij gok ik dat een Volvo dealer, voor wie dit werk routine zou moeten zijn, juist sneller zou kunnen werken dan een algemene garage die misschien niet iedere week een Volvo over de vloer krijgt?
Ander voorbeeld: ik heb vandaag mijn S60 voor een 190dkm beurt weggebracht, en tijdens de inspectie bleek dat de draagarmrubbers doorgescheurd waren. Nu is mijn vraag: zou dat door een goedkope partij ook ontdekt zijn als zij alleen maar de olie en alle filters vervangen hadden die met deze beurt vervangen moeten worden?
En daarbij gok ik dat een Volvo dealer, voor wie dit werk routine zou moeten zijn, juist sneller zou kunnen werken dan een algemene garage die misschien niet iedere week een Volvo over de vloer krijgt?
Ander voorbeeld: ik heb vandaag mijn S60 voor een 190dkm beurt weggebracht, en tijdens de inspectie bleek dat de draagarmrubbers doorgescheurd waren. Nu is mijn vraag: zou dat door een goedkope partij ook ontdekt zijn als zij alleen maar de olie en alle filters vervangen hadden die met deze beurt vervangen moeten worden?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 5th Gear member
De niet merkgebonden garages (vakgarage, mijngarage e.d.) hebben een uurloon
van rond de €50, ik weet niet of er een vaste prijs is bij Volvo cq andere merkdealers en hoe laag/hoog die momenteel is.
Prijzen van onderdelen kunnen waanzinnig veel schelen.
2 jaar geleden een rolgordel vervangen, bij mijn Multipla, bij de Fiatdealer kostte die rond de €300 ex montage bij de Brezan(ook in een Fiat/Lancia doosje) €130.
Was een voor mijn 2 linker handen een half uurtje werk, volgens de dealer stond daar standaard 1 uur voor.
Vanaf dat moment ben ik, misschien onterecht, met andere ogen gaan kijken.
BartV70
van rond de €50, ik weet niet of er een vaste prijs is bij Volvo cq andere merkdealers en hoe laag/hoog die momenteel is.
Prijzen van onderdelen kunnen waanzinnig veel schelen.
2 jaar geleden een rolgordel vervangen, bij mijn Multipla, bij de Fiatdealer kostte die rond de €300 ex montage bij de Brezan(ook in een Fiat/Lancia doosje) €130.
Was een voor mijn 2 linker handen een half uurtje werk, volgens de dealer stond daar standaard 1 uur voor.
Vanaf dat moment ben ik, misschien onterecht, met andere ogen gaan kijken.
BartV70
- arnoud
- 8th Gear member
Volgens mij zit het uurtarief van mijn dealer zo rond de 65 euro, wat ik op zich mee vind vallen, want ik kost veel meer per uur 
Maar ik ga voordat ik iets door mijn dealer laat doen ook eerst even een gesprekje aan om na te gaan hoeveel werk het is en wat ze precies gaan doen. Misschien dat ik op zo'n moment een beetje zeurderig over kom, maar ik vind het een prettig idee dat zij in ieder geval bewust zijn van het feit dat ik wel blijf opletten.
Bijvoorbeeld: ik heb laatst zelf het gasklephuis los gehad en schoongemaakt, en wist dus dat het een klusje van niks was om 't ding te vervangen, en zag vanmiddag dat zij voor het vervangen 10 minuten hadden gerekend. Als daar drie kwartier had gestaan hadden ze ook echt iets uit te leggen gehad...
En het zal vast per dealer verschillen, maar ik krijg in ieder geval het idee bij mijn huidige dealer dat ze me niet proberen een poot uit te draaien, wat ik niet kan zeggen van een paar plaatsen waar ik werk aan eerdere auto's heb laten uitvoeren, om nog maar niet te spreken van de KwikFitters en consorten...

Maar ik ga voordat ik iets door mijn dealer laat doen ook eerst even een gesprekje aan om na te gaan hoeveel werk het is en wat ze precies gaan doen. Misschien dat ik op zo'n moment een beetje zeurderig over kom, maar ik vind het een prettig idee dat zij in ieder geval bewust zijn van het feit dat ik wel blijf opletten.
Bijvoorbeeld: ik heb laatst zelf het gasklephuis los gehad en schoongemaakt, en wist dus dat het een klusje van niks was om 't ding te vervangen, en zag vanmiddag dat zij voor het vervangen 10 minuten hadden gerekend. Als daar drie kwartier had gestaan hadden ze ook echt iets uit te leggen gehad...
En het zal vast per dealer verschillen, maar ik krijg in ieder geval het idee bij mijn huidige dealer dat ze me niet proberen een poot uit te draaien, wat ik niet kan zeggen van een paar plaatsen waar ik werk aan eerdere auto's heb laten uitvoeren, om nog maar niet te spreken van de KwikFitters en consorten...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
als daar een waterpomp bijzit klopt het ook wel redelijk, maar geen vrijwel dealer doet die riem ooit los als het een integraal deel van een 160.000km beurt isbartv70 schreef:Op pagina 1 van deze topic staat Rik Volvo in spe??met een prijsopgave van een kleine €500 voor distributieriem met spanrollen!
Dat is dan sowieso ex de BTW.arnoud. schreef:Volgens mij zit het uurtarief van mijn dealer zo rond de 65 euro, wat ik op zich mee vind vallen, want ik kost veel meer per uur![]()
Zou trouwens mooi worden als elke Volvorijder zijn uurloon gaat vergelijken met de garage.
Vraag een monteur maar eens wat hij er aan over houdt. Schrik niet...
-
- 3rd Gear member
Arnoud heeft het over zijn uurtarief, niet loon, 65 euro per uur zou ongeveer 125.000 euro per jaar zijn, als je dan meer verdient is dat "best aardig", meer dan modaal, en ook ruim meer dan ik verdien ...
Je mag uurtarieven best vergelijken, en vallen de kosten dus inderdaad mee. En vanzelfsprekend dat een monteur het uurloon niet als loon krijgt (waarmee ik niet wil zeggen dat ze "voldoende"verdienen), dat gebeurd natuurlijk nergens. Het pand, gereedschap, installaties, verzekeringen, overhead, niet declarabele uren etc zijn vreemd genoeg niet gratis.
Je mag uurtarieven best vergelijken, en vallen de kosten dus inderdaad mee. En vanzelfsprekend dat een monteur het uurloon niet als loon krijgt (waarmee ik niet wil zeggen dat ze "voldoende"verdienen), dat gebeurd natuurlijk nergens. Het pand, gereedschap, installaties, verzekeringen, overhead, niet declarabele uren etc zijn vreemd genoeg niet gratis.
V70 - 140pk - 2003
-
- 5th Gear member
Alex een gokje....rond een tientje netto, maar dat kan een monteur hier vast wel vertellen.
Vergeet niet dat een werknemer ongeveer het 1,5x het brutosalaris kost voor de werkgever.
Als zijn brutoloon, zeg maar rond de 15 euro. is dan kost dat hij werkgever. rond de 22-25 euro per uur.
Je kunt zeggen dat het uurtarief van de garage voor 1/3 opgaat aan loonkosten.
Rest zit hem in,vooral, steeds luxere en duurdere panden, apparatuur,gereedschap,reclame enz enz.
Niet declarabele uren zijn er ook, maar er zijn ook "standaard" tijden voor reparaties die in werkelijkheid korter duren.
BartV70
Vergeet niet dat een werknemer ongeveer het 1,5x het brutosalaris kost voor de werkgever.
Als zijn brutoloon, zeg maar rond de 15 euro. is dan kost dat hij werkgever. rond de 22-25 euro per uur.
Je kunt zeggen dat het uurtarief van de garage voor 1/3 opgaat aan loonkosten.
Rest zit hem in,vooral, steeds luxere en duurdere panden, apparatuur,gereedschap,reclame enz enz.
Niet declarabele uren zijn er ook, maar er zijn ook "standaard" tijden voor reparaties die in werkelijkheid korter duren.
BartV70