Mijn volvo 142 gaat ineens niet harder dan ongeveer 50 km per uur. Als ik het gaspedaal intrap (automaat) dan trekt hij traag op. Een paar ik ging hij wel beter; hij had dan ineens meer vermogen. (hoe hard hij kon weet ik niet; de snelweg heb ik vandaag gemeden) Het tekort aan vermogen had hij vandaag ongeveer 90 procent van de tijd dat ik aan het rijden was: dus niet steeds.
Ik hoop dat iemand mij op een spoor kan zetten.
geen snelheid
- hesened
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
- Locatie: 3bergen
mijn 142 is handgeschakeld maar heeft dat soms ook. Tis dan net of de motor verzuipt. alsof hij te veel brandstof krijgt. Laat ik dan gas los en doseer het heel rustig, gaat het wel goed, maar dan doet hij van 1 tot 100 in een eeuwigheid. Als hij in zijn vrij staat en ik trap het pedaal op de vloer, is er niets aan de hand en schieten de toeren omhoog. maar als hij rijd treed het euvel wel op.
Ik ben ook al aan het zoeken maar heb ook geen idee waar ik het moet zoeken. Ik kijk gespannen met je mee naar deze topic.
Ik ben ook al aan het zoeken maar heb ook geen idee waar ik het moet zoeken. Ik kijk gespannen met je mee naar deze topic.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
- siem-varioriem
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 02.11.2006 - 20:30
- Locatie: nuenen N.B.
Misschien je bougie kabels, kan zeker bij vochtig weer heel beroerd gaan lopen.
bij mij kwam hij toen niet meer boven de 2500 rpm uit.
bij mij kwam hij toen niet meer boven de 2500 rpm uit.
nee hij is niet van mijn opa...
- hesened
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
- Locatie: 3bergen
Olie zat in de demper en de demper zelf gaat ook nog goed.JaapP schreef:Wanneer ik onvoldoende olie in de demper boven op de carb. heb treden dezelfde verschijnselen op als bij hesened.
Demper kan ook versleten zijn.
Ik denk toch dat het in de ontsteking zit. Moet ik maar eens wat tijd voor uittrekken. sowiezo een elektronische ontsteking. Dat scheelt al de helft denk ik. Bougiekabels zijn net nieuw, evenals de bougies zelf.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Controleer de vonk bij je bougies. Uitschroeven, de kabel er weer aan vast, bij de kabel vasthouden en het boogje van de bougie tegen het blok drukken (voor aarde). Starten en kijken hoe sterk de vonk is.
Desnoods de andere kabels eruit trekken anders wil je motor misschien nog pogingen doen te starten.
Ikzelf heb laatst de contactpuntjes vernieuwt en gesteld, scheelt een boel en kost haast geen geld of tijd!
Desnoods de andere kabels eruit trekken anders wil je motor misschien nog pogingen doen te starten.
Ikzelf heb laatst de contactpuntjes vernieuwt en gesteld, scheelt een boel en kost haast geen geld of tijd!
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 17:17
Ik gok op verkeerd brandstof / lucht mengsel, denk zelf te veel lucht.
Membraam in carburateur niet gescheurd? valse lucht via een lekke pakking?
Je geeft niet aan of je op benzine of LPG rijd en of dit probleem zich bij allebij voordoet.
Bij LPG kan het ook nog je verdamper zijn.
Trouwens nieuwe bougiekabels kunnen ook stuk zijn, weet ik uit eigen ervaring, dus opmeten kan nooit kwaad.
succes
Membraam in carburateur niet gescheurd? valse lucht via een lekke pakking?
Je geeft niet aan of je op benzine of LPG rijd en of dit probleem zich bij allebij voordoet.
Bij LPG kan het ook nog je verdamper zijn.
Trouwens nieuwe bougiekabels kunnen ook stuk zijn, weet ik uit eigen ervaring, dus opmeten kan nooit kwaad.
succes
'74 Volvo 164E handgeschakeld 4 bak+OD B30 inj LPG
'86 Volvo 740 estate 5 bak
'86 Volvo 740 estate 5 bak
- Rogier Boer
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28.03.2008 - 23:40
Het probleem bij is opgelost: gescheurd membraam in de carburateur...