Heb sinds kort van een ruisend geluid als ik bel met mijn volvo telefoon. Met name als ik harder dan 120 km rij, bij lagere snelheden eigenlijk geen last. Ben hierdoor slecht te verstaan.
Dacht dat het door mijn winterbanden komt, omdat ik nu iets meer rijgeluid hoor. Bij de dealer geweest en volgens hem komt het doordat ik geen originele volvo voorruit meer heb. Is nl door carglas vervangen. Dat zou het windgeruis veroorzaken. Ik dus naar carglas.... om een lang verhaal kort te maken, as vrijdag gaat er weer een nieuwe ruit in.
Waar ik nu mee zit of het een broodje aap van mijn dealer is geweest of dat dit een bekend probleem is?
Jeffrey
ruisende telefoon
-
- 4th Gear member
me colega heeft ook bij carglass gewerkt en hij waarschuwde me voor de kwalitijd van carglass. iedereen die een mesje vast kan houden mag autoruiten plaatsen. en dan door de onervarenheid snijden ze te diep (gaat roesten) of teveel/te weinig kit, verkeerd geplaats, noem maar op wat je nog meer kunt verwachten. je kunt door de kleinste foutje al veel elende hebben. maar goed, wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar wat de dealer zegt zit wel een kern van waarheid in.
- Marcel
- 4th Gear member
Microfoon van origineel Volvo telefoon zit in de spiegel. In de af-fabriek situatie geeft het rijden op de snelweg al een behoorlijke achtergrondruis waarbij ik me voor kan stellen dat een dunnere voorruit dit erger maakt.
Wat ik niet begrijp: het is bekend dat de carglass en co ruiten dunner zijn dan de originele Volvo ruiten. De dealer waarschuwt hiervoor en een proces hierover is uitgebreid in de media geweest. Waarom dit punt willen besparen? Voor een paar euro eigen risico die de dealer je ook nog wel kado wil doen. Mijn argument om Volvo te rijden is toch wel veiligheid, de voorruit maakt daar een belangrijk deel van uit.
Wat ik niet begrijp: het is bekend dat de carglass en co ruiten dunner zijn dan de originele Volvo ruiten. De dealer waarschuwt hiervoor en een proces hierover is uitgebreid in de media geweest. Waarom dit punt willen besparen? Voor een paar euro eigen risico die de dealer je ook nog wel kado wil doen. Mijn argument om Volvo te rijden is toch wel veiligheid, de voorruit maakt daar een belangrijk deel van uit.
Gr. Marcel
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
FF achter een grindwagen gaan rijden 
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
vorig jaar hebben we een schade s60 binnengekregen waarbij de passagier bijna overleden is. de voorruit kwam bij de klap en de koprol los van de sponning en klapte dubbel naar binnen en die vrouw was bijna onthoofd.
de carglass had die ruit geplaatst en hebben te weinig en de verkeerde kit gebruikt. je zag dat op het complete rechterdeel van de ruit de kit gewoon niet gehecht was. is politie onderzoek geweest en hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet precies.
de carglass had die ruit geplaatst en hebben te weinig en de verkeerde kit gebruikt. je zag dat op het complete rechterdeel van de ruit de kit gewoon niet gehecht was. is politie onderzoek geweest en hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet precies.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Geloof je het zelf? natuurlijk leert carglass niets.
Zolang elke schoolverlater daar nog met een mes ruiten mag uitsnijden en er inferieure dunne merkloze shit in terug mag plakken blijven ze doden op hun geweten hebben. :evil:
Ik stel het wat arbitrair maar feitelijk komt het daar op neer. Het verhaal van Sjoebert ondersteunt dit.
Net via dit forum nog een filmpje van de firma glasgarage (oid) zitten bekijken. Daar laten ze een wagen craschen 45min nadat er een nieuwe ruit in geplakt is. Terwijl de auto in elkaar geprakt wordt blijft deze ruit perfect vastzitten zodat de airbags naar behoren hun werk doen.
Zolang elke schoolverlater daar nog met een mes ruiten mag uitsnijden en er inferieure dunne merkloze shit in terug mag plakken blijven ze doden op hun geweten hebben. :evil:
Ik stel het wat arbitrair maar feitelijk komt het daar op neer. Het verhaal van Sjoebert ondersteunt dit.
Net via dit forum nog een filmpje van de firma glasgarage (oid) zitten bekijken. Daar laten ze een wagen craschen 45min nadat er een nieuwe ruit in geplakt is. Terwijl de auto in elkaar geprakt wordt blijft deze ruit perfect vastzitten zodat de airbags naar behoren hun werk doen.

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Frumpy
- 5th Gear member
Weet iemand hoe dat zit?
Ik ben verzkerd bij Unigarant/ANWB. Volgens de ANWB moet ik de ruit laten vervangen bij Autotaal glas. Nou weet ik van een eerdere ruitschade en kennissen dat zij ook tot de betere beunhazen behoren, m.a.w. legaal klungelwerk.
Heb ik het recht om een originele voorruit bij de dealer te laten plaatsen? Dan weet ik dat het een originele ruit is en de kleur juist is.
Monteren de dealers eigenlijk zelf, of laten ze een ruitenservice opdraven?
Ik ben verzkerd bij Unigarant/ANWB. Volgens de ANWB moet ik de ruit laten vervangen bij Autotaal glas. Nou weet ik van een eerdere ruitschade en kennissen dat zij ook tot de betere beunhazen behoren, m.a.w. legaal klungelwerk.
Heb ik het recht om een originele voorruit bij de dealer te laten plaatsen? Dan weet ik dat het een originele ruit is en de kleur juist is.
-
- 2nd Gear member
Ook ik heb ruitschade en wil de ruit laten vervangen. In dit Topic lees ik dat ik dus beter naar de Volvo dealer kan gaan. Kan iemand een suggestie geven voor een goede dealer in/om Rotterdam?
- Marcel
- 4th Gear member
je moet niksFrumpy schreef:Weet iemand hoe dat zit?
Verzekeraars hebben afspraken met de grote glaszetters zodat je eigen risico vervalt als je naar carglass en co gaat.
Natuurlijk kun je naar de dealer voor een nieuwe ruit. Afhankelijk van de dealer en je relatie met hem zal je meer of minder eigen risico betalen.
Dealers bestellen de ruit zelf, en huren mannen met verstand van glas in om de ruit te plaatsen. Doordat ze met vaste mannetjes werken kunnen ze kwaliteit garanderen.
Gr. Marcel
- Frumpy
- 5th Gear member
Marcel, bedankt!
Als ik het goed begrijp kan je de ruit dus bij een bedrijf naar keuze laten vervangen, je bent ten hoogste het eigen risico kwijt.
Heb zelf geloof ik 150,00 Euro eigen risico, dat is het mij, als het ooit nodig is, wel waard voor een originele en goed geplaatste voorruit met de juiste kleur en optimale veiligheid.
Als ik het goed begrijp kan je de ruit dus bij een bedrijf naar keuze laten vervangen, je bent ten hoogste het eigen risico kwijt.
Heb zelf geloof ik 150,00 Euro eigen risico, dat is het mij, als het ooit nodig is, wel waard voor een originele en goed geplaatste voorruit met de juiste kleur en optimale veiligheid.
-
- 2nd Gear member
wij plakken de ruiten altijd zelf en bij heel veel andere dealers (volvo) die ik ken doen ze het allemaal zelf. dus er wordt niemand ingehuurd.Dealers bestellen de ruit zelf, en huren mannen met verstand van glas in om de ruit te plaatsen.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

- peere
- 2nd Gear member
Sorry hoor maar je rijdt in een prachtige D5 hebt een Volvo carkit en dan ineens pats een steen of iets dergelijks en dan plotseling een soort van misplaatste zuinigheid met als gevolg naar de Carglass om een andere ruit? Was de D5 met orginele Volvo carkit dan toch net te duur? Dat er geen eens meer een oginele Volvo ruit in mag?
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dan heb je niet goed gelezen her en der....
Sommige verzekeraars, de jouwe blijkbaar niet< sturen je linea directa naar Carglass, omdat ze daar een contract mee hebben.
Als je verder onwetend bent over de carglass praktijken zul je daar gewoon naar toe rijden.
Dat heeft niets met valse zuinigheid of een net iets te dure auto te maken...wat een onzin zeg :evil:
Sommige verzekeraars, de jouwe blijkbaar niet< sturen je linea directa naar Carglass, omdat ze daar een contract mee hebben.
Als je verder onwetend bent over de carglass praktijken zul je daar gewoon naar toe rijden.
Dat heeft niets met valse zuinigheid of een net iets te dure auto te maken...wat een onzin zeg :evil:
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die telefoon wordt langzamerhand ook redelijk overbodig met al die moderne verborgen bleutooth kitjes 

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013