Kachelventilator

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ginafje
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 23.05.2008 - 22:17
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Beste mensen ik ben nieuw op dit forum en nog maar een paar maanden in bezit van een 480 ES 2.0 van bj eind 95.De 480 is voorzien van airco en mijn vraag is of het normaal is dat de kachelventilator altyd blijft draaien met contact aan,en wat is de ervaring met dit type airco?
:roll:
480DenniS
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 23.06.2007 - 16:22
Locatie: Rotterdam

Welkom bij de club :) Het is inderdaad normaal dat de ventilatie van een 480 uit '95 met airco blijft draaien. Ik heb er ook een uit hetzelfde jaar + airco en er zit geen stand 'nul' op de ventilator.

Over de airco kan ik niet klagen, heb 'm laatst bijgevuld (vloeistof was op sinds aanschaf in september) en nu doet hij het weer perfect.
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

Welkom Ginafje, gelukkig weer iemand die de 480 een warm hart toe draagt!

Mijn 95'er blijft ook draaien. Ander vraagje, nu we het toch over 'altijd aan hebben' mijn stadslicht brand altijd, ook als de lichtschakelaar op stand 0 gedraaid is. klopt dat? want er is nu geen verschil tussen stads en stand 0.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Stand O zijn de DRL (day running lights) en die horen op 21 watt te branden als je hem op contact zet. Het stadslicht (=middenstand licht schakelaar) brand op 4 watt. Er hoort dus een 21/4watt lampje in te zitten en geen 21/5watt, die hebben een iets andere socket waardoor er rare problemen met het licht kunnen ontstaan! Die vergissing wordt veel gemaakt omdat de 2 lampjes op het 1e gezicht identiek zijn.Het lijkt erop dat er verkeerde lampjes bij jou inzitten als het qua licht opbrengst niet verschilt tussen de 2 standen. Of je licht schakelaar is kapot.
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

De kachelventilator heeft idd geen nul-stand.

De dagrijverlichting:
Op zich is het best lastig om het verkeerde lampje erin te drukken. De aansluiting van de bajonet is namelijk niet hetzelfde. Met wat grof geweld zal het schijnbaar dus wel passen.

(De 21/4 watt lampjes zijn bij de pomp bijna niet te krijgen. De dealer heeft ze meestal wel liggen.)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Gebruikersavatar
Cruising 480
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
Locatie: Hardinxveld (ZH)

Is het alleen bij airco?
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987

Groeten Robin
Plaats reactie

Terug naar “De 480”