Hej
Ik wil binnen kort dus een 340 (waarschijnlijk 1.4) gaan kopen.
voor de hobby en gebruik door mijn vriendin deels in Zweden.
Waar moet ik op letten bij de koop??
Zij is echt helemaal gek er op en vind het een schattig bakkie
je moet wat als ze haar rijbewijs heeft gehaald :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
roest... op de motorkap, net boven de grill, dorpels, deurplaten, etcetera. Verder? gewoon rijden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ik ben het een keer met +++t blijft behelpen +++ eens. Een 1.4 is echt traag.
Als je er een te pakken kunt krijgen kies een 1.7 (zal moeilijk worden)
Verder kan er weinig stuk gaan aan een 300 serie. Let wel, zoals Walter al zegt, op roest op de bekende plekken. Ook achter boven de achterbumper, en wij hebben er een paar gehad met roest bij de achterschermen. (dat waren echter hele vroege) De '88-er 1.4 automaat van mijn vader (2 jaar terug ingeruild) had alleen oppervlakkige roest bij de achterbumper.
Het zal toch een 1.7 4deurs worden .... alleen heeft deze 2ton er op staan :roll: we gaan na het weekend kijken :razz:
Ik heb wel gemerkt dat de 360 echt schaars is zoniet op geofferd voor het circuit
dus jullie horen het nog
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Het is hem toch geworden..
Ik sta versteld hoe goed zo'n auto nog rijd en vind het absoluut geen daf
En hij heeft orgienelen 300 lm velgen :shock:
Ik moet er alleen nog wat dingen aan doen ...maar dat geeft niet anders wordt het zo saai om zo'n auto te hebben :razz:
Een rot plekje op het achter wielkas weg werken
Nieuwe voorruit
En een netter grilletje denk een hellagril
en dan een beetje op vrolijke met luxe
Koplamwissers, mistlampen, nette radio, cv-tje en misschien wel electrische ramen
zal zo foto's posten..
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Verder moet ik zeggen dat het een fijne auto is komt goed voor uit.
en na een nieuw luchtfiltertje en een paar bougies staart hij ook nog eens wat fijner
Hij ziet er niet uit als de mooiste maar als je eerste auto is hi zeker geschikt op het zware sturen dan, maar da kweekt ze maat een paar spierballen :twisted:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Als er nog geen geluidsisolatie onder de motorkap zit: beslist wat eronder plakken. Scheelt flink wat!
(Bij een automaat moet dit ook onder de achterbank)
Als je zoals ik eerst een 360 hebt gereden, valt het geluidsniveau echt tegen!
Rij nu na 740, 460 in een 850. Ik denk dat het verschil nu helemaal groot is.
Maar ja goed mijn 440 is ook niet een van de stilste meer
Lang leve DTM
:::mod:::
Ik heb vandaag roosters in de bumper gemonteerd. Een nieuw(Lees fris) daklijstje en achterlicht (ja het achteruitrijlampglasje zat los :? ) gehaald
Morgen als het wat beter weer is (I hope) even een voorruit regelen op de sloop want er zit een barst in deze en dan is hij weer redelijk net
Ik zoek ook nog een winterkap voor de gril als de auto in zweden is
,koplamp wissers en een middenconsole als luxe
En voor de leuk een klokje en toerenteller
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Vandaag even de olie ververst en het filter vervangen, erzat dus een purflex renaultfilter (zo'n kleine dunne)
Krijg ik de opmerking naar mijn hoofd gesmeten "Michel hij start ineens sneller is hij stuk....ohh hij slaat gelijk aan"... grrr.. vrouwen :x
Het was dus nodig :shock:
Nou heb ik nog een vraag er zit een soort zwart rond blok bij de radiateur waar de brandstof door heen gaat incl de retour leiding is dit een filter er zitten namelijk ook filters voor en na :?: :roll:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Even een kleine update van uit zweden....
Jaja de 340 heeft het gehaal 1450km in 14 uur zonder problemen, nou ja heb er voor wat problemen gehad met de wielen want er moesten natuurlik winter banden op en de lmvelgen zaten vast getolt met de luchttol waardoor bij het los maken de tapeinden afbraken.
verder geen problemen en dat met 214400 wat onder tussen al weer 21600 is en hij is bijna 18 jaartjes en ongeveer 800 kg bepakking :shock: ( en met mijn BX most ik niet eens proberen naar assen te rijdn of er brak wat af )
Oja mijn vriendin heeft hem een naampje gegeven .... "Tankje"
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale - Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10 - Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Hey Michel,
Goed te horen dat ie veilig over is gekomen. En jij dus ook.
Ach ja zo,n 300 ziet er niet uit (en heeft dus iets ongrijpbaars) maar komt inderdaad aardig in de buurt van een minitank.
Met de laatste 340 van mijn vader hebben we, op een gescheurde jarretelle na, nooit technische/mechanische problemen gehad.
Als oud 340-rijder wordt ik nog altijd warm van binnen als iemand enthousiast is over zijn/haar 340. Die van mij had ook deze kleur en had een 1.7 benzinemotor, maar geen 'kont'. Ik heb nooit zo goed begrepen wat nou het verschil was tussen een 360 en een 340. Eerst dacht ik dat het lag aan het verschil tussen de hatchback- en de sedanversie maar dat klopt volgens mij niet. Heeft het iets te maken met de mate van luxe van de uitvoering en/of het type motor? Kortom, wat maakte de 360 een echte 360?
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Peer schreef:Ik heb nooit zo goed begrepen wat nou het verschil was tussen een 360 en een 340. Eerst dacht ik dat het lag aan het verschil tussen de hatchback- en de sedanversie maar dat klopt volgens mij niet. Heeft het iets te maken met de mate van luxe van de uitvoering en/of het type motor? Kortom, wat maakte de 360 een echte 360?
Heel kort gezegd:
Een 360 is een 300 serie met een 2.0 liter VOLVO-zweden blok.
Een 340 is een 300 serie met een 1.4 of 1.7 renault blok.
Of het nou een sedan of hatchback is maakt niets uit.