bougie kabels loshalen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
devilee
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 16.06.2006 - 00:53

Mijn bougiekabels komen niet los van me 460 turbo uit `92.

Ik wil er graag nrk r bougies inzetten maarja .

wie heb een tip.

alvast bedankt , Jo
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Voorzichtig proberen te draaien en trekken.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Lijkt erop dat ze vastgerot zitten. Zou maar gelijk een nieuw setje kopen en gelijk de verdelerkap vervangen. Turbo's zijn behoorlijk gevoelig voor slechte ontstekings onderdelen. En voordat je de oude eruit draait eerst rondom de bougies het vuil en zand wegblazen met lucht. Anders valt alle troep via het bougie gat in je kop en dat kan je beter niet laten gebeuren. Draai de nieuwe bougies (ik neem aan dat je NGK bedoelt?)niet idioot vast. Doe eerst een beetje kopervet op het schroefdraad om ze later weer makkelijk los te kunnen draaien. En draai ze normaal vast (20nm), niet met veel geweld, anders draai je het schroefdraad van de aluminium kop stuk. Dat is vrij kwetsbaar.
devilee
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 16.06.2006 - 00:53

kabels zijn los lijken nog in orde.
Nu krijg ik de bougies niet los effe wd40 inspuiten en laten intrekken?

Inderdaad ngk bougies.

Ik hoorde ook effe 30 min auto aanzetten na de wd 40 dan komen ze wel los.
Is dat een goeie tip?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

30 minuten auto aanzetten.. Gewoon ff.. uhm.. oke..

Nee als je dan al wd40 moet gebruiken, moet je dat gewoon laten intrekken dan komen ze meestal wel meteen los..

Maar wat Iroll zegt; lijkt het mijn ook wel verstandiger om toch alsnog nieuwe kabels+kapje te kopen!! Al is het maar uit voorzorg!

Ajuu
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

zowiezo met lucht alle vuil rond de bougies wegblazen (wil je niet in de blok hebben)
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

philippevk schreef:zowiezo met lucht alle vuil rond de bougies wegblazen (wil je niet in de blok hebben)
Ik heb zojuist ook de bougies vervangen, maar een stofzuiger met lege pen eraan getaped om het vuil weg te krijgen, bij gebrek aan hogedruk, werkt ook prima, ze zijn er schoon ingegaan.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik heb zojuist ook de bougies vervangen, maar een stofzuiger met lege pen eraan getaped om het vuil weg te krijgen, bij gebrek aan hogedruk, werkt ook prima, ze zijn er schoon ingegaan.
Hierbij nomineer ik je voor de gouden Willy Wortel!!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”