Hoi allemaal!! Ik lees al een tijdje mee op deze super forum en nu dan eindelijk een bericht. Eindelijk kan ik op Volvo jacht!! Zojuist mijn auto verkocht, dus de jacht is geopend. Het was lange tijd wel duidelijk voor mij dat ik voor de V70 Diesel zou gaan(of mooie 850). Maar nu het zo ver is begin ik wel een beetje te twijfelen of ik niet beter voor de benzine kan gaan. Dit gezien die achtelijke benzine en diesel prijzen!!! Ik heb het idee dat de Diesel bijna net zo duur wordt als benzine..... Ik rij zo'n 30000 km per jaar. Is het dan nog wel rendabel om diesel te rijden tegenwoordig?? Ik weet de wegenbelastingen nl niet voor de V70 diesel en V70 benzine?.... Wat is jullie mening hierover???
Iemand die trouwens een leuke V70 of 850 weet, mag altijd reageren natuurlijk!! (budget rond 5500 a 6000, )..
Groeten Barry
V70 benzine of diesel???
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
30.000km/jaar op benzine van > € 1.60 de liter is ook niet gratis, een diesel heeft doorgaans aan een liter of 6,5-7 p/100km genoeg, ik zou bij die kilometers derhalve voor een diesel gaan
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik rij 35.000 per jaar op benzine, maar daar was bij mij de aanschafprijs ook naar.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Allereerst welkom hier.
Ik zou gewoon eens een berekeningetje maken met het exacte omslagpunt. Ik denk dat diesel hoe dan ook (nog) een goedkopere optie is, maar hij zal alleen maar verder stijgen. Daarbuiten vind ik de benzine's beter bij de auto's passen, maar dit is uiteraard persoonlijk.
Ik zou een G3 installatie serieus in je overweging meenemen. Ik denk persoonlijk dat dat nu zelfs het goedkoopst is, met jou kilometrage.
Ik zou gewoon eens een berekeningetje maken met het exacte omslagpunt. Ik denk dat diesel hoe dan ook (nog) een goedkopere optie is, maar hij zal alleen maar verder stijgen. Daarbuiten vind ik de benzine's beter bij de auto's passen, maar dit is uiteraard persoonlijk.
Ik zou een G3 installatie serieus in je overweging meenemen. Ik denk persoonlijk dat dat nu zelfs het goedkoopst is, met jou kilometrage.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 19:57
Bedankt voor jullie snelle reakties! Ook over een G3 installatie heb ik zitten denken, volgens mij is dat nl ook het goedkoopst. Echter heb ik toch wat negatieve dingen gehoord over de G3 in verhouding met benzine en diesel. Of valt dat wel mee??
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een 850 of een V70 t/m modeljaar 1999 deden het op gas prima
Volvo for life
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Er wordt wel eens wat gezegd over storingsgevoeligheid ja. Al hoor je van vele ook dat dit tonnen goed kan gaan. Als je ziet hoeveel er zijn die er 4 of 5 ton op gezet hebben met gas, denk ik dat een 850/x70 classic wel en geschikte auto is voor gas.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gewoon eens op zoek gaan naar een fraaie bi-fuel. Zit je tenminste niet met die opgevoerde tractor in het vooronder, kost per km minder geld en spaart het milieu ook nog een beetje.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb even gekeken, maar zoek er maar eens één voor maximaal 6000 euro...Oceanracer schreef:Gewoon eens op zoek gaan naar een fraaie bi-fuel. Zit je tenminste niet met die opgevoerde tractor in het vooronder, kost per km minder geld en spaart het milieu ook nog een beetje.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 19:57
Ik wou net zeggen, een bi fuel kom je niet tegen in deze prijsklasse...... Heb even gekeken, maar een diesel is met deze afstand zowiezo gunstiger dan een benzine. Word dus gas of diesel...... Makkelijk he als je zo goed bent in keuzes maken!!!???? hahaha
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik kwam deze tegen via autotrader. Even snel Bifuel en prijs ingevoerd.
Plaatje komt via een screenshot (shift-appeltje-4) en Imageshack in beeld.
Plaatje komt via een screenshot (shift-appeltje-4) en Imageshack in beeld.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
www.gaspedaal.nl heeft er ook wel een rijtje staan
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
De diesel is niet verkeerd hoor, laat iedereen maar praten... gewoon de feiten (lees kosten) laten spreken. Ongeacht het type brandstof halen de auto's bijzonder hoge kilometrages. Onderhoud is wel aan de prijzige kant, maar dat zijn zaken die vooraf bekend zijn.
Ik rij ondertussen 10 maanden diesel en heb er dik 26000 km opzitten met tot op heden als gemiddelde kilometerkostprijs 32 ct/km.
Dit is inclusief een nieuwe koppeling, nieuwe banden, een afschrijving van 125 euro per maand en brandstof.
Succes met je keuze, roffelen doen ze allemaal!
Ik rij ondertussen 10 maanden diesel en heb er dik 26000 km opzitten met tot op heden als gemiddelde kilometerkostprijs 32 ct/km.
Dit is inclusief een nieuwe koppeling, nieuwe banden, een afschrijving van 125 euro per maand en brandstof.
Succes met je keuze, roffelen doen ze allemaal!

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik vind de TDI meer tokkelen dan roffelen, maar smaken verschillen. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Barry,
Misschien dat je eens met deze verkoper contact op moet nemen. Het betreft een originele bi-fuel (dus fabrief-af, geen gepruts van "inbouwers") en de wagen is al sinds april 2003 bij de huidige eigenaar en zeer compleet uitgerust.

Zie voor de hele advertentie deze link
Misschien dat je eens met deze verkoper contact op moet nemen. Het betreft een originele bi-fuel (dus fabrief-af, geen gepruts van "inbouwers") en de wagen is al sinds april 2003 bij de huidige eigenaar en zeer compleet uitgerust.

Zie voor de hele advertentie deze link
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik weet niet of inbouwers altijd prutsers zijn...Oceanracer schreef:Barry,
Misschien dat je eens met deze verkoper contact op moet nemen. Het betreft een originele bi-fuel (dus fabrief-af, geen gepruts van "inbouwers") ]
Oftewel; is het een must een bi-fuel te kopen?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited