Is er een speciale manier om de veerpoot vast te zetten, ik heb een paar maanden geleden nieuwe schokbrekers gemonteerd en een maand later hoorde ik een knak geluid aan de voorkant met sturen. Na inspectie kwam ik erachter dat de veerhouder aan de bovenkant (de schotel waar de veer in ligt) tegen een deel van de carrosserie aankwam en heb toen het zaakje wat gedraaid en toen was het even verholpen, maar nu hoor ik weer een knap geluid uiteraard veel minder maar toch.
Wie weet of er een merkteken of zoiets te zien is op de veerpoot of carrosserie, of hoe ik dit kan oplossen.
Gr. Huub
veerpoot vastzetten
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Zo te lezen zit je veerschotel niet goed op zijn plaats en draait ie mee met de veren als je stuurt.
De uiteindes van de veren moeten precies in een inkeping van de veerschotel vallen.
En die veerschotels mogen niet verdraaien ten opzichte van de veren.
Even opnieuw doen dus!
De uiteindes van de veren moeten precies in een inkeping van de veerschotel vallen.
En die veerschotels mogen niet verdraaien ten opzichte van de veren.
Even opnieuw doen dus!

_________";Some people and performances are beyond words";________
- laheije
- 4th Gear member
Ja inderdaad de veerschotel draait inderdaad mee, maar mag dat niet dan?
En ik meen dat de veer goed op zijn plaats zit, want ik zie inderdaad dat hij in een inkeping zit zeker weten aan de onderkant.
Maar wat ik raar vindt is dat toen de nieuwe schokbrekers waren geplaatst er niets te horen was, het is later pas hoorbaar geworden.
Een vreemde zaak dus.
Huub
En ik meen dat de veer goed op zijn plaats zit, want ik zie inderdaad dat hij in een inkeping zit zeker weten aan de onderkant.
Maar wat ik raar vindt is dat toen de nieuwe schokbrekers waren geplaatst er niets te horen was, het is later pas hoorbaar geworden.
Een vreemde zaak dus.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- ronaldjedc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bij mijn peugeot was het binnenwerk van de veerschotel versleten waardoor deze niet meer op de plaats bleef zitten en dus stotterend meedraaide tijdens het sturen, hoogst irritant. Nieuwe veerschotel er op en het probleem was verholpen.
Wellicht het proberen waard?
Wellicht het proberen waard?
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
V70 2.5 Antraciet metallic '98
- laheije
- 4th Gear member
Het blijkt dat de veerpoot niet in het midden van de ruimte zit waar hij in zit, heeft iemand een idee of dat links en rechts wel hetzelfde moet zijn want aan de andere kant(rechts is dat wel)
Huub
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden