Cleaner -> witte waas gaat niet weg

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
V401.8
3rd Gear member

Als ik met commandant of cleaner een krasje weghaal en ik wil daarna de cleaner uitwrijven krijg ik zo'n witte doffe vlekkenzooi/waas. Ik krijg de lak niet meer egaal glanzend maar vlekkerig mat.
Hoe moet je dit nu doen?
Natte doek aanbrengen, laten drogen en uitwrijven. Of nat uitwrijven, of...?
Dus hoe cleaner je nu eigenlijk?
lancer
6th Gear member

Welk nummer commandant? De nemmers hebben volgens mij the maken met de schurende werking. Wellicht moet je met een "fijnere" korrel nabewerken, of in de was zetten?
ronaldjedc
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zou altijd ná het behandelen met commandant de auto in de was zetten. Dan krijg je het mooiste resultaat is mijn ervaring.
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Battlecruiser
8th Gear member

Door de cleaner poets je alle ongerechtigheid weg, maar ook de was. Daardoor krijg je rare vlekken en strepen.

Als je na de cleanerbehandeling (heel goed wegvegen dus, die cleaner, daar mag niks van achterblijven. Dus nooit een groter oppervlak behandelen dan nodig) de zaak nog even goed in de was zet, moet het over zijn. Dan is de lichtbreking anders en moeten de lichte/doffe plekken weg zijn. Althans in normale gevallen.

Maar: als je te heftige cleaner hebt gebruikt (met een te hoog nummer voor te jonge lak) of te lang hebt gepoetst, gaan de slijpkrasjes heel moeizaam weg.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”