Deze auto is van 11-2003 en heeft 158.000 km gelopen.
Da's op het eerste oog erg veel.
Heeft iemand van jullie ervaring met LPG in relatie tot de kilometerstand.
Waar moet ik op letten?
Auto is dealer onderhouden en boekjes zijn ook allemaal aanwezig.
Zijn er valkuilen? De auto is namelijk erg goedkoop, maar ziet er perfect uit. Keuring is geen probleem.
Hoor graag van jullie.
Volvo V40 2.0 lpg-g3 sport edition combi
- Remon
- 5th Gear member
Omdat de 2.0 nooit in bi-fuel is uitgevoerd is er dus achteraf lpg ingebouwd. De vraag is dan of er een lpg geschikte kop op zit. Oftewel is er bij aanschaf van de lpg installatie ook een andere cilinderkop op gekomen. Deze kost €1500 incl montage. Als de auto loopt als een locomotief weet je zeker dat de kleppen zijn uitgesteld. De benzine x40 starten altijd slecht trouwens dus das geen teken van uitgestelde kleppen in dit geval.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 1st Gear member
Hoi,
Ik heb een V40 phase II 1.8 bifuel 2001 gehad met 180.000 op de klok toen ik hem kocht en heb met deze nooit 1 probleem gehad met starten of rijden op benzine. Op gas vondt ik hem onder de 3000 toen vrij mak en een beetje stotteren. Ben toen naar de garage ( Volvo ) en heb dit door gegeven. Ze hebben gekeken naar de klepspeling en deze was nog voldoende maar zaten wel wat strak. De garage heeft een software update gedaan en toen was het probleem een stuk minder. Ik tankte eerst altijd bij de total gas ben toen over gestapt naar BK gas en dat was een verschil. Het stotteren was helemaal weg en hij reed nog zuiniger!
Heb de auto gehad tot de 214000 km zonder 1 probleem met de gas installatie, was de auto niet gestolen dan had ik er nu nog steeds mee gereden.
Groet Luuk
Ik heb een V40 phase II 1.8 bifuel 2001 gehad met 180.000 op de klok toen ik hem kocht en heb met deze nooit 1 probleem gehad met starten of rijden op benzine. Op gas vondt ik hem onder de 3000 toen vrij mak en een beetje stotteren. Ben toen naar de garage ( Volvo ) en heb dit door gegeven. Ze hebben gekeken naar de klepspeling en deze was nog voldoende maar zaten wel wat strak. De garage heeft een software update gedaan en toen was het probleem een stuk minder. Ik tankte eerst altijd bij de total gas ben toen over gestapt naar BK gas en dat was een verschil. Het stotteren was helemaal weg en hij reed nog zuiniger!
Heb de auto gehad tot de 214000 km zonder 1 probleem met de gas installatie, was de auto niet gestolen dan had ik er nu nog steeds mee gereden.
Groet Luuk
-
- Starter
Remon,
Wat bedoel je exact met loppt als een locomotief? Is dat juist goed of slecht?
Ik begrijp dat voor het rijden op gas de kleppe moeten worden bijgesteld, wijder om precies te zijn.
Als dit niet is gebeurd is het dan uberhaupt wel mogelijk om 160.000 km te rijden?
Met wijder gestelde kleppen start de auto slechter?
wellicht zijn het merendeel van mijn vragen voor jou open deuren maar ik heb nog helemaal geen ervaring met auto's op gas.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Ik begrijp dat voor het rijden op gas de kleppe moeten worden bijgesteld, wijder om precies te zijn.
Als dit niet is gebeurd is het dan uberhaupt wel mogelijk om 160.000 km te rijden?
wellicht zijn het merendeel van mijn vragen voor jou open deuren maar ik heb nog helemaal geen ervaring met auto's op gas.
- Remon
- 5th Gear member
De motor loopt bij uitgestelde kleppen erg onregelmatig. Lage toeren en dan in ene weer even hoge toeren enz. Dit duidt vaak op uitgestelde kleppen.s_terlingen schreef:Remon,
De 1.8 bifuel die hierboven genoemd word heeft geharde kleppen. Dit is vanaf de fabriek af toegepast net als de lpg installatie. Alles is dus op lpg afgesteld. Het wil niet zeggen dat de 2.0 waar jij het over hebt niet goed op lpg wil, maar je moet bij de dealer na vragen of er een lpg kop op zit. (dit is dezelfde kop als op de 1.8bifuel). Mocht dit niet gebeurt zijn dan zit er nog een aluminum kop op. Omdat lpg hogere verbrandingstemperaturen kent trekt het aluminum snel krom en ben je sneller uitgesteld met de kleppen. Een gietijzeren kop (bifuel kop) is gehard en dan kan lpg met gemak 3 ton halen.
Wanneer er geen bifuel kop gemonteerd is en de auto is aantrekkelijk geprijsd, dan kun je alsnog overwegen om er een bifuel kop op te monteren en kun je relatief goedkoop op lpg rijden.
De goed aangepaste volvo`s zoals ik hierboven beschreven heb, hebben geen enkel probleem met lpg. Je hoeft de auto niet te laten staan als je bang bent voor storingen, want een goed ingebouwde lpg installatie kent nauwelijks tot geen storingen. Kijk anders maar eens bij mijn auto topic. Daar staat de v40 van mijn vader ook en dat is dus de bifuel versie.
Een 2.0 rijd echt geweldig. Heb er een keer een proefrit in gemaakt maar er zit echt genoeg power in dat blok

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Summum
- 6th Gear member
Even voor de goede orde, ik denk dat we naar dezelfde auto hebben gekeken bij de firma Baum? Over deze auto had ik ook al een topic gestart, zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3577
Het betreft in dat geval niet een gewone 2.0 liter, maar een 2,0T met 163 pk turbomotor. Dat betekent dat de G3 installatie later is ingebouwd, niet af-fabriek. Nadeel vind ik dat dan de vloer van de kofferbak omhoog komt, meestal nogal knullig afgewerkt. Bovendien vrees ik dat de storingsgevoeligheid van de cilinderkop zeker bij een turbomotor een risico zal zijn. Ik zie er dus vanaf, 157.000 km is wat te gortig.
Maar het is natuurlijk om te zien wel een plaatje!
Erg mooie uitvoering. Het feit dat hij zo voordelig wordt aangeboden geeft mij wel weer te denken...
Het betreft in dat geval niet een gewone 2.0 liter, maar een 2,0T met 163 pk turbomotor. Dat betekent dat de G3 installatie later is ingebouwd, niet af-fabriek. Nadeel vind ik dat dan de vloer van de kofferbak omhoog komt, meestal nogal knullig afgewerkt. Bovendien vrees ik dat de storingsgevoeligheid van de cilinderkop zeker bij een turbomotor een risico zal zijn. Ik zie er dus vanaf, 157.000 km is wat te gortig.
Maar het is natuurlijk om te zien wel een plaatje!

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- arnoud
- 8th Gear member
Uhm, heb je het hier over een bi-fuel model wat moeilijk van benzine start? Mijn 1998 1.8 benzine heeft nog nooit ook maar een hint van moeilijk starten gegeven... Zelfs ruim onder het vriespunt altijd lopen bij de eerste tik van de startmotor...Remon schreef: De benzine x40 starten altijd slecht trouwens dus das geen teken van uitgestelde kleppen in dit geval.