Op mijn vorige Volvo, een 854, heb ik op enig moment Intrax verlagingsveren laten monteren. Daardoor is de auto 4cm dichter bij het asfalt komen te liggen, hetgeen een sportievere look en een betere wegligging heeft opgeleverd.
Voor mijn V50 ben ik voornemens om hetzelfde te doen, maar zou graag eerst horen van ervaringen van anderen. Zijn er mede-forummers die verlagingsveren gemonteerd hebben op hun V50?
Ik ben benieuwd!
Ervaring met verlagingsveren?
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Heb het zelf niet, maar wil het op mijn volgende V50 wel laten doen. Mijn dealer heeft erg goede ervaringen met Heico, i.c.m. de originele dempers. Wel strakker en mooier, niet (veel) oncomfortabeler.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Ha Bart,
Ik vind de V50 (2.0D uit 2004) nu net iets te hoog op zijn poten staan. Het gaat met name om de looks, omdat de wegligging van nature al behoorlijk strak. De kosten vallen nog wel mee (inclusief montage ongeveer € 350,--).
Ik vind de V50 (2.0D uit 2004) nu net iets te hoog op zijn poten staan. Het gaat met name om de looks, omdat de wegligging van nature al behoorlijk strak. De kosten vallen nog wel mee (inclusief montage ongeveer € 350,--).
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
De veren zijn gemonteerd. Het verschil is duidelijk merkbaar, zowel optisch als qua weglegging! En je levert slechts een marginale hoeveelheid comfort in. Hobbels worden nu iets beter doorgegeven aan de bestuurder, maar het blijft allemaal ruimschoots binnen de perken. Kortom, aanrader!
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ewing, welk merk heb je gemonteerd? En wat heeft het gekost als ik vragen mag?
En, om Hakan even voor te zijn, heb je er een fotootje van?
En, om Hakan even voor te zijn, heb je er een fotootje van?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Het zijn Intrax verlagingsveren. Gekocht en gemonteerd bij European Tuning te Moergestel (www.europeantuning.nl). Inclusief montage was ik ca. 340 euro's kwijt.
Een foto van de V50 met verlagingsveren zal ik van de week even maken en op het forum plaatsen.
Een foto van de V50 met verlagingsveren zal ik van de week even maken en op het forum plaatsen.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green