Versnellingsbak dood -> gemaakt zie fotos

Geproduceerd bij NedCar in Born
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

corhog schreef:Bij een ikeakastje hou ik meestal wat schroeven over...
Ik ook, een aantal afgebroken wel te verstaan :D
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Nieuwe fotos in eerste post.
Gebruikersavatar
General
3rd Gear member
Berichten: 432
Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
Contacteer:

Vraagje...
Mijn versnellingsbak is ook stervende.
Schakelen is (nog) geen enkel probleem, maar de bak begint al aardig geluid te maken alsof er een lager aanloopt o.i.d.

Nu heb ik niet de kennis en de ruimte om zelf mijn versnellingsbak te reviseren, dus mijn vraag is niet helemaal gerelateerd aan dit topic.
Maar hier zitten schijnbaar wel de geintreseerden en mensen met kennis!

Waar kan ik een nieuwe (of gereviseerde) versnellingsbak halen en wat kost zoiets ongeveer?
En is het veel werk(uren) voor de monteur of is het wisselen zo gepiept?

Het gaat om een S40 2.0i 16V uit 1997


Buiten de versnellingsbak is mijn wagen nog 100% in orde, dus ik zou er graag nog 10 jaar mee rijden ;-)
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Bart , heb je schakelstangbusjes ook vervangen?

Als hier speling opzit schakelt ie ook moeizaam in de achteruit.

Voor de rest klasse hoor die bak reviseren!
Volvo S70 2.5T
nukeface
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.03.2007 - 10:55
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Kijk, lekker doe het zelven... daar houd ik van :D

Heb begin vorig jaar ook mijn bak vervangen.
De bak die eronder zat had zonder olie gelopen (was van voordat ik hem kocht) nieuwe olie erin en lopen, wel met licht gejank rond de 120 maargoed.

Ineens niet meer schakelen, ik de bak vervangen en nog hetzelfde probleem... bleek het de koppelings cylinder te zijn die lek was en niet volledig meer ontkoppelde en ik daardoor niet kon schakelen :P
(heeft me een hoop geld gekost) had liever die andere bak "op" gereden :P
S40 1.9 TD 1998 511.000 KM
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Even een vraag die hier verder los van staat, in principe;

Bij de meeste oudere auto's en ook een heeeel klein beetje bij mijn eigen auto merk ik dat de auto even schokt als je het gas plots loslaat of plots gasgeeft, waar ligt dit aan? Motorsteunen? Versnellingsbak?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Motorsteunen.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Is dat gedoe (lees: duur) om te laten vervangen?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Steunen op zich valt wel mee,Wat het kost om te laten doen weet ik niet ( (heb het zelf gedaan toen ik ook mijn bak er uit had gehaald).
Zal de rekening eens opzoeken.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

De twee motorsteunen die op de dwarsbalk zitten zijn goedkoop (meen 20e p st.) kun je zo vervangen

Die aan accuzijde is wel wat duurder. Ik heb ze vervangen, maar het 'schokken' bij abrubt gas los blijft. Ligt meer aan vacuum
nukeface
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.03.2007 - 10:55
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Heeft iets te maken met hoe je motor loopt denk ik.
Na het afstellen van mijn S40 1.9 TD heb ik dit probleem ook gekregen.
Het lijkt dus of hij voorheen "te ver" stond afgesteld en dat nu na het correct afstellen het gas dus helemaal dicht zit (dus de motor loopt echt stationair)
Als je dan je gaspendaal intrapt lijkt het wel of hij heel abrupt begint wat dan naar mijn mening het schokken veroorzaakt.

p.s. dit is hoe ik denk dat het zit, heeft iemand een ander verhaal of de oplossing laat het me ff weten :D
S40 1.9 TD 1998 511.000 KM
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

Bart, hoeveel was je nu in totaal kwijt voor de revisie?
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Nou ik heb een heel aantal extra onderdelen meteen meegenomen (motorsteunen, remschijven /-blokken, stuurkogels, fuseekogels, kopelingcilinder, hulpkoppeling etc. etc.) die niet relevant zijn aan de versnellingsbakproblemen.

Al met al aan onderdelen een kleine 900euro
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”