LPG /G3

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Maar terug ontopic

Een 960 is het nogsteeds waard op lpg in te leggen en dan kan je het beste is gebleken gaan voor een gas injectie systeem. De goedkopere ringmixer systemen is vragen om slecht lopen en backfires.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Ludo schreef:
Flash schreef:Omdat de benzine injectoren uitgeschakeld zijn waarneer er op gas gereden word.
daar zou ik niet zomaar van uit gaan!.
het benzinesysteem maakt zowieso amper geluid.
Reken er maar wel op dat deze geluid maken bij een lopende motor van een 960 6 pitter. Zet deze op gas en alles wordt gewoon stiller...

Ps je moet er een hebben om het te weten lol..
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Ludo schreef:
Fat Rat schreef:omdat LPi toch het meeste voorkomt bij onze tanks, Volvo leverde dat namelijk als gasinstallatie...
nee hoor, dat is puur een keuze die de dealer maakt(e).
Dealers maken een keuze uhmmmmm DEALER IS DAN TOCH VOLVO!
Overigens is dit puur ook wegens garantie.. Dit zijn gewoon de betere systemen.

Destijds had Vialle geen systeem leverbaar voor de 850. Vandaar Necam..
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Flash schreef:
Ludo schreef:
Flash schreef:Omdat de benzine injectoren uitgeschakeld zijn waarneer er op gas gereden word.
daar zou ik niet zomaar van uit gaan!.
het benzinesysteem maakt zowieso amper geluid.
Reken er maar wel op dat deze geluid maken bij een lopende motor van een 960 6 pitter. Zet deze op gas en alles wordt gewoon stiller...

Ps je moet er een hebben om het te weten lol..
dat benzineinjectors van een 960 dan zoveel geluid maken kan ik inderdaad niet bevestigen.
maar benzineinjectors worden niet uitgeschakeld, van geen enkele auto waar Vialle LPi in zit.
ze worden alleen niet van de zitting getrokken.
dat is nog iets heel anders dan als jij het stelt met uitgeschakeld.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Flash schreef:
Ludo schreef:
Fat Rat schreef:omdat LPi toch het meeste voorkomt bij onze tanks, Volvo leverde dat namelijk als gasinstallatie...
nee hoor, dat is puur een keuze die de dealer maakt(e).
Dealers maken een keuze uhmmmmm DEALER IS DAN TOCH VOLVO!
Overigens is dit puur ook wegens garantie.. Dit zijn gewoon de betere systemen.

Destijds had Vialle geen systeem leverbaar voor de 850. Vandaar Necam..
ik denk niet dat er ook maar 1 Volvo de fabriek heeft verlaten met een Vialle installatie.
wél de BiFuel, maar dat was zoals eerder gezegd, het Necam systeem.

en hoezo, geen systeem leverbaar voor de 850?.
de Volvo 850 GLT heeft samen met de Renault 25 ingestaan voor de ontwikkeling van Vialle's LPi in 1992-1993.
van beide zijn er 25 auto's uitgerust met het LPi systeem om gedurende een vol jaar testen af te leggen alvorens het systeem op de markt verscheen.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:[
maar benzineinjectors worden niet uitgeschakeld, van geen enkele auto waar Vialle LPi in zit.
Dat worden ze wél, anders zou je op twee brandstoffen rijden.
Het injectiesignaal wordt door de gascomputer onderbroken en de overtollige brandstof wordt, net als normaal gesproken, uit de injectierail teruggevoerd naar de brandstof (benzine) tank.
Dit wordt deels gedaan om de injectors te koelen.

Het brandstofsysteem wordt dus niet uitgeschakeld, maar het injectiesignaal wel.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze replay?.

in feite zeggen we toch (bijna) hetzelfde.
er word geen benzine ingespoten.
alleen is er geen overtollige benzine.
een injector die niet voldoende stroom krijgt, word écht niet van zijn zitting getrokken.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze replay?.

in feite zeggen we toch (bijna) hetzelfde.
er word geen benzine ingespoten.
alleen is er geen overtollige benzine.
een injector die niet voldoende stroom krijgt, word écht niet van zijn zitting getrokken.
De crux zit hem in het bijna.
Waarschijnlijk heb zowel jij als ik een (laten we zeggen) andere manier van forumleren.
Ik krijg het idee dat je Flash in dit geval op het randje af belachelijk maakt, door aan te nemen dat hij bedoelt (wat er helemaal niet staat) dat er ineens 4 injectors uit het blok rollen als deze worden uitgeschakeld.
Ik vind uitschakelen en uit het blok vallen wel een hele wereld van verschil.
Overigens ook een verkeerde inschatting van de kunde van Flash in dit geval, maar dat even terzijde.

Ik wil voor de topic starter de informatie een beetje rechtbreien (tevens uit ervaring) dat de injectors gewoon op hun plek blijven zitten maar geen signaal om te injecteren krijgen. De pomp draait vrolijk verder.

Dit is volgens mij niet de eerste keer dat we elkaar niet in 1 keer begrijpen, wat op zich niet erg is, als de informatie uiteindelijk maar klopt, toch?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

ik zie niet waar ik iemand in het belachelijke trek, en zou nog minder weten waarom ik dat zou doen.
waar haal je dat eigenlijk vandaan?.

en ja we zeggen bijna hetzelfde.
alleen kom jij nog met een aansluitend verhaal over overtollige brandstof, en nu nog eens over rollende injectors. ??
waar is die onzin op gebaseerd?.
of waar schrijf ik dat er injectors gaan rollen?.

Baseman schreef: Dit is volgens mij niet de eerste keer dat we elkaar niet in 1 keer begrijpen, wat op zich niet erg is, als de informatie uiteindelijk maar klopt, toch?
dat kan, en is inderdaad niet erg.
het word pas erg als je iemand iets wil leren, die het al denkt te weten. :wink:
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:of waar schrijf ik dat er injectors gaan rollen?.
Hier?
Ludo schreef:dat benzineinjectors van een 960 dan zoveel geluid maken kan ik inderdaad niet bevestigen.
maar benzineinjectors worden niet uitgeschakeld, van geen enkele auto waar Vialle LPi in zit.
ze worden alleen niet van de zitting getrokken.
dat is nog iets heel anders dan als jij het stelt met uitgeschakeld.
geschreven op Geplaatst: Ma 21 Jan, 2008 11:01 pm, uit het niets, niemand heeft het over het van de zitting trekken. (wat ik gemakshalve aanduid met uit het blok rollen)

Over wie er aan wie iets moet leren, ga ik met jou niet in discussie, daar is de topic starter ook niet mee geholpen.

Met correcte informatie wel.
Wat heb jij trouwens eigenlijk voor systeem in je Volvo zitten?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Mods Break
Heren, Heren:
Zullen we het even rustig houden. Eventuele Off Topic meningsverschillen per PM graag. Zodat je een eensgezind antwoord kunt geven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dank je, ter kennisgeving aangenomen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Baseman schreef: Over wie er aan wie iets moet leren, ga ik met jou niet in discussie, daar is de topic starter ook niet mee geholpen.

Met correcte informatie wel.
dat klopt, als ik geen correcte informatie had, deed ik m'n mond niet eens open.
het probeem in dit soort discussies is dan ook dat er niets aangenomen word als je correcte informatie geeft, omdat men het al denkt te weten.


dat was ook precies wat ik wilde duidelijk maken toen hij kwam vertellen dat injectors uitgeschakeld worden.
als er dan al iemand, een ander in het belachelijke trekt, is hij het wel.
hij meld nonchalant dat je een 960 moet hebben om het te weten.
nou, hij heeft er één, maar weet doch niet hoe het lpg systeem werkt.

ik had het over de injector van de zitting trekken. injectors uitschakelen is iets heel anders.
niet van de zitting trekken, betekent niet opengaan (dus iets anders als rollen gaan zoals jij het stelt)
als de injectors zouden uitgeschakeld worden, kregen de lpg injectors ook geen signaal.
daarom worden ze van minder stroom voorzien waardoor ze geen benzine zullen inspuiten.
ze worden dus niet uitgeschakeld, maar op non actief gesteld.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”