He
Zo woon weer een paar weken in Westerlee, en na weer opzoek naar een wagen om toch mobiel te blijven.
Toch maar weer gekozen voor de volvo 480. Ben vandaag langsgeweest bij iemand in Vlagtwedde, die een rode 480 ui 1986 te koop heeft staan. Hij heeft 260.000 km gelopen, zitten geen originele velgen onder, en een rare spoiler op het dak met 3e remlicht er in.
De 480 staat lekker strak in de lak, en heeft rondom 4 nieuwe banden gekregen. Distributie riem, net vervangen verder heeft hij ook een grote beurt gehad.
Interieur is netjes, en nog lekker stevig, was wel erg vies, en er werd in gerookt. Dit is iets waar ik zelf geen problemen mee heb, aangezien ik zelf ook rook. Waar ik wel wat moeite mee had, was het feit dat zijn kleinzoon, 2 blauwe ledjes in de binnen verlichting heeft gezet :evil: , ziet er niet uit !!!. Alle electra functioneerd prima, ramen gaan wel wat langzaam dicht.
Het rijden
Rijden ging lekker auto was starten en direct lopen en lopen deed hij ook goed, met een koude motor (heb gevoeld). Bleef hij lekker stationair lopen zonder te haperen. Stuur lekker strak in de bochten, en trekt ook lekker op. Minpunt is dat hij niet lekker in de 1e versnelling gaat. Overige versnellingen, gaat hij lekker door heen. Maar bij de 1e moet je net ff wat meer je best doen, (kan een teken van een versleten plaat zijn). Beetje gekraak aan de achterkant, maar naar 22 jaar ook niet zo vreemd. Heb voor vertrek de auto ff ingedrukt, om te kijken hoe de vering ervoor stond. Die zit nog wel goed, bleef niet deinsen.
Exterieur.
Groot nadeel vind ik de velgen. Ze staan hem niet lelijk, maar :evil: lijkt veel op een sjompe bak. En verder vertelde hij dat de spoiler op het dak, oprigineel is (lijkt me toch niet).
Heb de wagen rondom goed bekeken, bij de wielkasten links voor een achter is een klein beetje roest vorming. Maar voor de rest, zit ie lekker strak in de lak. Lekker voordeel bij deze auto, hij is getaktileerd in 2002.
Alle rekeningen zijn aanwezig. en lagen ter inzage. APK is nieuw en keurings raport liet zien, dat alleen het lampje van de kenteken verlichting moest worden vervangen.
Vraagprijs is E 1000,-
Wat vind u ervan ?, klinkt het goed of niet.
Nieuwe volvo 480
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
ik zou 850 bieden en gaan.... klinkt prima zoals je het beschrijft. Zoek nog even naar aankooptips op het 480 register en op dit forum, dan weet je waar je precies op moet letten...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 03.07.2005 - 23:50
He Kool
Zat zelf te denken om een bod van E800,- te doen. Maar weet nog niet zeker of ik een bod, ga doen.
Het euvel van de 1e versnelling, nekt me een klein beetje eerlijk gezecht. Kan een busje zijn. Ga nog even de kopeling testen. En als het bevalt neem ik hem mee.
Het is in ieder geval een eerlijk wagen, ik weet dat de onderhoud goed is geweest.
Heb zelf een 480 ES gehad uit 1990, dus weet een beetje waar op te letten. En hoe te ervaren. Even wat anders zit er verschil tussen een Amerikaanse 480 en een Europese. Ik weet dat de 480 ontworpen is voor de Amerikaanse markt. Maar weet niet of er een daadwerkelijk verschil zit tussen de Europese en Amerikaanse.
Groet, Arie
Zat zelf te denken om een bod van E800,- te doen. Maar weet nog niet zeker of ik een bod, ga doen.
Het euvel van de 1e versnelling, nekt me een klein beetje eerlijk gezecht. Kan een busje zijn. Ga nog even de kopeling testen. En als het bevalt neem ik hem mee.
Het is in ieder geval een eerlijk wagen, ik weet dat de onderhoud goed is geweest.
Heb zelf een 480 ES gehad uit 1990, dus weet een beetje waar op te letten. En hoe te ervaren. Even wat anders zit er verschil tussen een Amerikaanse 480 en een Europese. Ik weet dat de 480 ontworpen is voor de Amerikaanse markt. Maar weet niet of er een daadwerkelijk verschil zit tussen de Europese en Amerikaanse.
Groet, Arie
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Er zitten een aantal kleine verschillen tussen de Europese en Amerikaanse versies.



Enkele verschillen:
- Oranje dagrijlampen (naast de knipperlichten)
- Chassisnr. Zichtbaar vanuit voorruit (op daschboard)
- Maar 1 mistlamp uitsparing
- Smallere nummerbord uitsparing achter
- Andere knoppen bij stoelverwarming ( zoals een knop om de auto van
binnen uit op slot te kunnen doen).



Enkele verschillen:
- Oranje dagrijlampen (naast de knipperlichten)
- Chassisnr. Zichtbaar vanuit voorruit (op daschboard)
- Maar 1 mistlamp uitsparing
- Smallere nummerbord uitsparing achter
- Andere knoppen bij stoelverwarming ( zoals een knop om de auto van
binnen uit op slot te kunnen doen).
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Er zijn maar een paar Amerikaanse uitvoeringen geproduceerd, door de lage dollar koers toendertijd werd hij veel te duur en is nooit in Amerika op de markt geweest. Slecht in zijn 1 willen kan idd aan de schakelbussen liggen, was bij de mijne ook het geval. Op 3 plaatsen in de schakelstang zitten busjes, in totaal kosten ze iets van €25 bij de dealer. Degene recht onder de pook wil nogal eens vastgeroest zitten. Zit vast met een heel klein imbus boutje wat een ramp is om los te krijgen. Moest de mijne uitboren.Ik weet dat de 480 ontworpen is voor de Amerikaanse markt. Maar weet niet of er een daadwerkelijk verschil zit tussen de Europese en Amerikaanse.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
Er zijn maar 5 amerikaanse uitvoeringen gemaakt, eentje staat in baarn. De anderen zijn vernietigd. zelfs in het volvo museum in zweden staat er geen.
de amerikanen hebben rode sidemarkers op het achterscherm (welke later nog te verkrijgen waren) en beige bekleding.
arnold
de amerikanen hebben rode sidemarkers op het achterscherm (welke later nog te verkrijgen waren) en beige bekleding.
arnold
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Telegraphroad,
Waar haal jij die wijsheid vandaan.
Ze zijn niet vernietigd.
De Flame Red in Baarn is idd één van de vijf gemaakte.
Maar dan heb je nog de rode (zie foto boven) en twee andere die in het bezit zijn van een andere verzamelaar.
Mogelijk dat de rode van de foto, en één van de exemplaren van de verzamelaar inmiddels bij de autosloop zijn terechtgekomen. Maar vernietigd? Echt niet dus.
Slechts één van de vijf is (na een foto-shoot als ik het goed heb) vernietigd.
Waar haal jij die wijsheid vandaan.
Ze zijn niet vernietigd.
De Flame Red in Baarn is idd één van de vijf gemaakte.
Maar dan heb je nog de rode (zie foto boven) en twee andere die in het bezit zijn van een andere verzamelaar.
Mogelijk dat de rode van de foto, en één van de exemplaren van de verzamelaar inmiddels bij de autosloop zijn terechtgekomen. Maar vernietigd? Echt niet dus.
Slechts één van de vijf is (na een foto-shoot als ik het goed heb) vernietigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Cruising 480
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
- Locatie: Hardinxveld (ZH)
Ik zou zelf voor een nieuwer type gaan. Mijn 480 uit 87 was in eerste instantie ook goed, maar ging al snel diverse gebreken tonen. Als je dan de kosten voor reparatie op gaat tellen, kan je voor dat geld een betere vanaf bj. '92 kopen. Hoe goed die auto ook is, vind 1000 euro voor een 480 uit '86 met 260 dkm. veel geld.
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
- Cruising 480
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
- Locatie: Hardinxveld (ZH)
http://link.marktplaats.nl/172724294
Dit zou zo maar eens een mooi koopje kunnen zijn
Dit zou zo maar eens een mooi koopje kunnen zijn
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Helemaal mee eens, koop er een vanaf oktober '92 (model '93). Die zijn toch wat beter in elkaar gezet als die van daarvoor.Ik zou zelf voor een nieuwer type gaan. Mijn 480 uit 87 was in eerste instantie ook goed, maar ging al snel diverse gebreken tonen. Als je dan de kosten voor reparatie op gaat tellen, kan je voor dat geld een betere vanaf bj. '92 kopen. Hoe goed die auto ook is, vind 1000 euro voor een 480 uit '86 met 260 dkm. veel geld.