Zoals Derks in een paar topics eerder ben ook ik van plan een dezer dagen een Garmin GVN 53 in te bouwen in mijn 07V70. LCD-scherm heb ik ondertussen al binnen, het wachten is nog op de GPS unit. Montage bracket voor het LCD scherm en bijbehorende speakergrille lopen in aanvraag bij de lokale Volvo-dealer en worden komende dinsdag geleverd. Ondertussen al aan het uitvlooien hoe ik een en ander ga monteren en aansluiten. Hoeft op zich niet zo'n probleem te zijn. Het enige wat ik nodig heb is een constante plus een geschakelde plus en een massa. Aan de hand van de Wiring Diagrams kom ik er wel uit. De GPS antenne plaats ik ergens onder het dashboard zoals dat ook bij de RTI het geval is.
De eigenlijke vraag: is het mogelijk om het geluid van de GPS prioriteit te geven boven elke geselcteerde bron op de HU wanneer dit via de iMIV gaat? Dus wanneer ik naar de iPod of radio luister en de GPS komt met een aanwijzing dat het geluid van de iPod of radio wordt onderbroken?
Garmin GVN 53 icm iMIV
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
hOI,
Nee, je kunt de iMIV niet gebruiken hiervoor.
Je zult een mutebox moeten inzetten hiervoor.
Groet
Bob
Nee, je kunt de iMIV niet gebruiken hiervoor.
Je zult een mutebox moeten inzetten hiervoor.
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
Systeem is ingebouwd. Werkt als een tierelier! Echter een onvolkomenheid:
wanneer ik de auto start en de radio is uit komt het scherm omhoog. Ook waneer gestart wordt en de radio nog aan staat en er is een andere input dan television geselecteerd komt het scherm omhoog. Er komt dus ten alle tijde via de iMIV een signaal naar het beeldscherm. Om het scherm naar beneden te krijgen moet ik eerst Television> TV0 selecteren
De iMIV is aangesloten op punt 27 van de REM connector en de geschakelde plus van het beeldscherm + GVN53 op punt 8. De constante plus van beeldscherm en GVN53 op de constante plus van de REM.
Wat is de oplossing om het beeldscherm alleen dan omhoog te krijgen wanneer Television>TV1 wordt geselecteerd?
wanneer ik de auto start en de radio is uit komt het scherm omhoog. Ook waneer gestart wordt en de radio nog aan staat en er is een andere input dan television geselecteerd komt het scherm omhoog. Er komt dus ten alle tijde via de iMIV een signaal naar het beeldscherm. Om het scherm naar beneden te krijgen moet ik eerst Television> TV0 selecteren
De iMIV is aangesloten op punt 27 van de REM connector en de geschakelde plus van het beeldscherm + GVN53 op punt 8. De constante plus van beeldscherm en GVN53 op de constante plus van de REM.
Wat is de oplossing om het beeldscherm alleen dan omhoog te krijgen wanneer Television>TV1 wordt geselecteerd?
- Paul
- Geartronic member
Nou bij ons blijft hij uit totdat je Television selecteert. Wat je even moet doen is niet naar links draaien naar FM maar naar Rechts, dan gaat hij uit (of andersom maar in ieder geval is dat de truc)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@1993SAAB900,
Had je in NL besteld of in CA?
Als in NL, PM dan even je ordernummer, dan kijk ik je config en software versies even na.
Had je in NL besteld of in CA?
Als in NL, PM dan even je ordernummer, dan kijk ik je config en software versies even na.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
@ VolvoTech
Zowel iMIV als beeldscherm in CA. Garmin in USA. De Garmin is niet omschakelbaar van NTSC naar PAL, tenminste niet om de blackbox zelf
De software in de iMIV is versie 1.04
In welke richting zit je te denken? Software update?
Zowel iMIV als beeldscherm in CA. Garmin in USA. De Garmin is niet omschakelbaar van NTSC naar PAL, tenminste niet om de blackbox zelf
De software in de iMIV is versie 1.04
In welke richting zit je te denken? Software update?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Yup,
Software update van de iMIV naar 1.06 aub.
Dan opnieuw zien.
Loop even door de Firmware selector aub, die geeft je de juiste versie.
Bob
Software update van de iMIV naar 1.06 aub.
Dan opnieuw zien.
Loop even door de Firmware selector aub, die geeft je de juiste versie.
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
Hardware:
iPod 20GB 4G (geen video);
iMIV 2nd edition (met schakelaar);
Software:
iMIV: 1.06
Het lijkt alsof ik van de regen in de drup terecht gekomen ben. De iPod komt nu iedere keer in simple mode bij het aanzetten van de HU.
Software verie 1.06 op de iMIV geinstalleerd.
Er zijn nu verschillende mogelijkheden:
1- Radio aan ongeacht bron (behalve Television): scherm komt omhoog en laat kaart zien, behalve wanneer bij het inschakelen Television TV0 is geselecteerd blijft het scherm naar beneden. Er wordt wel een paar keer heen en weer gechakeld tussen TV1 en TV0.
2 - Radio aan; bron = Television TV0, scherm blijft naar beneden, door TV2 te selecteren komt het scherm omhoog. Wanneer nu SAT 1, 2 of 3 wordt geslecteerd gaat de iPod spelen in simple mode.
3 - Radio aan, bron is SAT1, 2 of 3; scherm komt omhoog met kaart en iPod in simple mode.
Dat de iPod in simple mode komt is reeds eerder uit de doeken gedaan in het iMIV forum en komt doordat de iMIV denkt dat er een iPod video is gekoppeld (overigens alleen in TV1). Was me echter nog nooit op gevallen wanneer ik van FM naar SAT 1,2 of 3 schakelde, de Ipod bleef altijd in advance mode (software versie 1.03 en niet 1.04 zals hierboven gemeld). Maakte niet uit of dit via Television ging of niet. Nu moet de iPod iedere keer in advanced mode worden gezet. Vind ik wel erg lastig
Ondertussen ben ik het eigenlijk wel makkelijk gaan vinden dat ik de GVN53 kan bedienen/bekijken met FM of iPod geselecteerd. Ik krijg alleen niet te horen wat ik moet doen. Op de kaart staat toch al aangegeven of je af moet slaan of niet.
Toch blijft de situatie zoals die nu is me bezighouden. Het is niet as advertised.
iPod 20GB 4G (geen video);
iMIV 2nd edition (met schakelaar);
Software:
iMIV: 1.06
Het lijkt alsof ik van de regen in de drup terecht gekomen ben. De iPod komt nu iedere keer in simple mode bij het aanzetten van de HU.
Software verie 1.06 op de iMIV geinstalleerd.
Er zijn nu verschillende mogelijkheden:
1- Radio aan ongeacht bron (behalve Television): scherm komt omhoog en laat kaart zien, behalve wanneer bij het inschakelen Television TV0 is geselecteerd blijft het scherm naar beneden. Er wordt wel een paar keer heen en weer gechakeld tussen TV1 en TV0.
2 - Radio aan; bron = Television TV0, scherm blijft naar beneden, door TV2 te selecteren komt het scherm omhoog. Wanneer nu SAT 1, 2 of 3 wordt geslecteerd gaat de iPod spelen in simple mode.
3 - Radio aan, bron is SAT1, 2 of 3; scherm komt omhoog met kaart en iPod in simple mode.
Dat de iPod in simple mode komt is reeds eerder uit de doeken gedaan in het iMIV forum en komt doordat de iMIV denkt dat er een iPod video is gekoppeld (overigens alleen in TV1). Was me echter nog nooit op gevallen wanneer ik van FM naar SAT 1,2 of 3 schakelde, de Ipod bleef altijd in advance mode (software versie 1.03 en niet 1.04 zals hierboven gemeld). Maakte niet uit of dit via Television ging of niet. Nu moet de iPod iedere keer in advanced mode worden gezet. Vind ik wel erg lastig
Ondertussen ben ik het eigenlijk wel makkelijk gaan vinden dat ik de GVN53 kan bedienen/bekijken met FM of iPod geselecteerd. Ik krijg alleen niet te horen wat ik moet doen. Op de kaart staat toch al aangegeven of je af moet slaan of niet.
Toch blijft de situatie zoals die nu is me bezighouden. Het is niet as advertised.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@1993Saab900,
We kijken hier even naar, je uitleg is perfect, waarvoor dank.
Komen er op terug!
Groet
Bob
We kijken hier even naar, je uitleg is perfect, waarvoor dank.
Komen er op terug!
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
Weer een paar dagen verder. Daarom een update.
De problemen zoals geschets in mijn post van 3 juni, komen voor met het contact instand I of II zonder dat de motor is gestart.
Met de motor gestart is de situatie als volgt:
HU in Television>TV 0 mode scherm blijft naar beneden. TV2 scherm komt omhoog en de spraak van de GVN53 is actief. Doorschakelen naar SAT 1 (of andere input) zorgt ervoor dat het scherm naar beneden gaat, iPod in simple mode.
HU in SAT 1 mode, scherm komt omhoog, GVN53 kan gewoon gebruikt worden echter zonder spraak. iPod in advanced mode.
De problemen zoals geschets in mijn post van 3 juni, komen voor met het contact instand I of II zonder dat de motor is gestart.
Met de motor gestart is de situatie als volgt:
HU in Television>TV 0 mode scherm blijft naar beneden. TV2 scherm komt omhoog en de spraak van de GVN53 is actief. Doorschakelen naar SAT 1 (of andere input) zorgt ervoor dat het scherm naar beneden gaat, iPod in simple mode.
HU in SAT 1 mode, scherm komt omhoog, GVN53 kan gewoon gebruikt worden echter zonder spraak. iPod in advanced mode.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@Saab;
Ik denk dat eea wel logisch is na eea ff uitgeprobeerd te hebben.
Het scherm gaat altijd omhoog, als er een signaal actief is op 1 van de ingangen.
TV0 = normaliter je Volvo navigatie. Die heb je niet, dus GEEN signaal.
TV1 = iPod video
TV2 = aux en je GVN53
Deze geeft domweg ALTIJD signaal als de auto aan gaat en als de Hu dus in TV2 staat, zal altijd het scherm omhoog komen.
Enige optie hier, is een schakelaartje plaatsen ergens (ik doe dat meestal IN de middenarmsteun of tegen de zijkant daarvan) op de geschakelde spanning naar het scherm, dan heb je volledige controle).
Inzake je iPod / simple modus.
Als je TV aan hebt gehad, dan zal de iPod altijd in simple modus zijn gesprongen en daar als je doorschakelt naar SAT altijd op starten.
Dit is logisch (feature zeg maar) omdat als je iPod video zou kijken, je de iPod met de hand (dus simple modus ) moet bedienen.
Ik kan echter wel een oplossing ter test adviseren.
Installeer eens de "xi" versie van de firmware (even op iMIV.ca downloaden), deze deactiveert elke vorm van video via de iPod.
laat je weten?
Groet
Bob
Ik denk dat eea wel logisch is na eea ff uitgeprobeerd te hebben.
Het scherm gaat altijd omhoog, als er een signaal actief is op 1 van de ingangen.
TV0 = normaliter je Volvo navigatie. Die heb je niet, dus GEEN signaal.
TV1 = iPod video
TV2 = aux en je GVN53
Deze geeft domweg ALTIJD signaal als de auto aan gaat en als de Hu dus in TV2 staat, zal altijd het scherm omhoog komen.
Enige optie hier, is een schakelaartje plaatsen ergens (ik doe dat meestal IN de middenarmsteun of tegen de zijkant daarvan) op de geschakelde spanning naar het scherm, dan heb je volledige controle).
Inzake je iPod / simple modus.
Als je TV aan hebt gehad, dan zal de iPod altijd in simple modus zijn gesprongen en daar als je doorschakelt naar SAT altijd op starten.
Dit is logisch (feature zeg maar) omdat als je iPod video zou kijken, je de iPod met de hand (dus simple modus ) moet bedienen.
Ik kan echter wel een oplossing ter test adviseren.
Installeer eens de "xi" versie van de firmware (even op iMIV.ca downloaden), deze deactiveert elke vorm van video via de iPod.
laat je weten?
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
@Bob
Bedankt voor de snelle reply. Inderdaad na installatie van de 2G iPod nano software, komt de iMIV niet meer in simple mode.
Het scherm blijft naar beneden wanneer op de HU Television>TV0 is geselecteerd vlak voor uit uitzetten van het contact. Doordat de GVN53 en het scherm een constante plus hebben zal er dus altijd een signaal naar het scherm gestuurd worden waardoor deze omhoog komt (behalve in TV0). Klinkt allemaal erg logisch.
Ik laat de situatie zoals ze nu is. Een extra schakelaar alleen wanneer deze gemonteerd kan worden op het schakelaar panel. En volgens mij kan dat niet zomaar. Bij het monteren van de park assist heb ik gezien dat de schakelaar op een print gedrukt wordt. Wanneer dat gebeurt zal de software van de auto aangepast moeten worden (denk ik).
Dank voor het meedenken.
Bedankt voor de snelle reply. Inderdaad na installatie van de 2G iPod nano software, komt de iMIV niet meer in simple mode.
Het scherm blijft naar beneden wanneer op de HU Television>TV0 is geselecteerd vlak voor uit uitzetten van het contact. Doordat de GVN53 en het scherm een constante plus hebben zal er dus altijd een signaal naar het scherm gestuurd worden waardoor deze omhoog komt (behalve in TV0). Klinkt allemaal erg logisch.
Ik laat de situatie zoals ze nu is. Een extra schakelaar alleen wanneer deze gemonteerd kan worden op het schakelaar panel. En volgens mij kan dat niet zomaar. Bij het monteren van de park assist heb ik gezien dat de schakelaar op een print gedrukt wordt. Wanneer dat gebeurt zal de software van de auto aangepast moeten worden (denk ik).
Dank voor het meedenken.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@saab,
Goed dat eea heeft geholpen.
En inderdaad, je kunt niet zomaar een schakelaar installeren op het airo-pannel, daar zit direct een print achter.
Groet
Bob
Goed dat eea heeft geholpen.
En inderdaad, je kunt niet zomaar een schakelaar installeren op het airo-pannel, daar zit direct een print achter.
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu