Kan iemand mij vertellen hoe ik de koplamp van mijn 940 vervang. Deze is elektrisch verstelbaar.
Hartelijk dank,
Adriaan
Vervangen koplamp 940 ?
- Michael Oud
- 5th Gear member
Het lampje of de unit?
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
Dan kan ik je zo niet helpen. Ik heb er één met handmatige verstelling, en ik weet niet of er verschil is.
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
neem aan net als bij de 740.
Kabels lossen, gril eraf pakken, knipperunit verwijderen(zit met 1 of 2 moertjes vast, en dan rechtvooruit eruit trekken)!! en dan alle moertjes los draaien van de koplamp(4 stuks??) en dan kan deze eruit.
Weet niet hoe of wat je nog rekening moet houden met eventuele koplampewissers.
Alle moertjes zijn met een sleuteltje 10 los te halen.
Makkelijkste is overigens om een klein rateltjes met flinke verlengstukken en en een dopje te hebben. Weet eerlijk gezegd niet of je er met een steek/rind sleutel overal even makkelijk bij kan.
Kabels lossen, gril eraf pakken, knipperunit verwijderen(zit met 1 of 2 moertjes vast, en dan rechtvooruit eruit trekken)!! en dan alle moertjes los draaien van de koplamp(4 stuks??) en dan kan deze eruit.
Weet niet hoe of wat je nog rekening moet houden met eventuele koplampewissers.
Alle moertjes zijn met een sleuteltje 10 los te halen.
Makkelijkste is overigens om een klein rateltjes met flinke verlengstukken en en een dopje te hebben. Weet eerlijk gezegd niet of je er met een steek/rind sleutel overal even makkelijk bij kan.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de grille moet er inderdaad uit, dan draai je daar achter 2 of 3 moertjes los (aan de zijkant van de lamp), dan haal je het knipperlicht eruit, en dan kun je... de lamp er uit halen ja.
Uit mn hoofd. Ik zal morgen even naar de auto lopen en kijken hoe t ookweer zat.
Uit mn hoofd. Ik zal morgen even naar de auto lopen en kijken hoe t ookweer zat.
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
heb ik ook weleens wat over gehoord, heb het bij mij exemplaar nog niet onderzocht...
Ben voor het gemak ook maar even van de 740 methode uitgegaan omdat die me wel bekend is. Heb namelijk beide lampen om de beurt ooit kapot gehad met steenslag...
Ben voor het gemak ook maar even van de 740 methode uitgegaan omdat die me wel bekend is. Heb namelijk beide lampen om de beurt ooit kapot gehad met steenslag...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ja, klopt Mathy, maar met "aan de binnenkant" bedoelde ik dus de kant die je kunt zien als je de grille er uit hebt. Als je die moertjes (bouten?) loshaald komen ook twee luchtgeleiders los.Mathy schreef:Hallo Volvisti
Moertjes bij het knipperlicht? Die zitten bij de 900 toch gewoon met twee "vingers" vastgeklemd?
Groetjes
Mathy
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
Oja, dat was het. Aan de grille kant weet ik nu niet zeker meer hoe het zat, maar als het daar vast zit, dan zit het met torx, dat haal je dus los. Dan haal je het knipperlicht er uit, en daar achter zitten twee boutjes (M10).
Dan kabels los, en dan heb je een losse lamp.
Dan kabels los, en dan heb je een losse lamp.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
Het electromotortje zit op het huis vast en komt met de hele unit mee net als het lijstje onder de koplamp met of zonder wisser.
Het is echt niet moeilijk.
Let wel even op dat je de moeren van het huis eerst even inspuit met kruipolie,je zal niet de eerste zijn die de bouten in het huis afbreekt en krijg je hem helemaal niet meer los.
Het is echt niet moeilijk.
Let wel even op dat je de moeren van het huis eerst even inspuit met kruipolie,je zal niet de eerste zijn die de bouten in het huis afbreekt en krijg je hem helemaal niet meer los.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Knipperlicht van 940 naar voren lostrekken, dus. Kliksysteem.Mathy schreef:Hallo Volvisti
Moertjes bij het knipperlicht? Die zitten bij de 900 toch gewoon met twee "vingers" vastgeklemd?
Groetjes
Mathy
Vriend van mij vroeg hulp voor zijn 940.
Ik maar zoeken naar moertjes of "vingers" of anders.
Ik durfde eerst niet aan het knipperlicht te gaan sjorren.
Dat scheelt dus een half uurtje kijken of zoeken voor de volgende lezer met zoekopdracht koplamp 940.....

De 460 GL carb van Frans
-
- 2nd Gear member
Nu ben ik altijd zo benieuwd of het ook daadwerkelijk gelukt is ?
De uitleg ziet er perfect uit maar vragen stellen doe je niet voor niets.
Als leden er met hulp zelf uitkomen dan is zo'n vraag voor mij pas opgelost
Zelf heb ik dan nog zoiets van...laat ik het maar niet zelf doen maar als mensen zelf de klus nooit hebben gedaan en het dan toch voor elkaar brengen dan vind ik dat we er zijn !
Fijn dat er een FORUM is !!
De uitleg ziet er perfect uit maar vragen stellen doe je niet voor niets.
Als leden er met hulp zelf uitkomen dan is zo'n vraag voor mij pas opgelost
Zelf heb ik dan nog zoiets van...laat ik het maar niet zelf doen maar als mensen zelf de klus nooit hebben gedaan en het dan toch voor elkaar brengen dan vind ik dat we er zijn !
Fijn dat er een FORUM is !!