vermogen verlies en veel toeren bij 142

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

Mijn 142 uit 1969 op gas, draait giga veel toeren als je het gas los laat en met het rijden in bv 2de versnelling lijkt het erop dat gasgeven geen invloed heeft. Stationair draaien als hij nog niet gereden heeft geeft normaal toerental en gas geven geeft hoger toerental.
Rijden pakt ie wel op tot een bepaalde hoogte (50 km/u) maar dan lijkt het gas geen invloed meer te hebben.
Carberateur is open geweest en luchtfilter vervangen.

Wie kan me helpen?
onderschriftloos.........
Swieb
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:00
Locatie: Maarheeze

inmiddels is het gelukt om hem weer door de apk te krijgen. Hij trekt weer redelijk, maar het stationair toerental blijft erg hoog, en storend.
Het is een 142 uit 69 op LPG. Als je de gastoevoer veranderd dat het toerental beter/ aanvaardbaar is, dan is de auto of niet meer te starten of de max snelheid wordt beduidend lager.

Wie heeft enige suggesties ?
onderschriftloos.........
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Zuigt hij misschien ergens valse lucht aan?
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
rob_86
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.06.2008 - 00:27

Onstekingstijp al gecontroleerd? Hoe heb je de verdamper afgesteld? Je kan dit doen mbv een co meter. Aan welke schroef heb je gedraait? Als je aan de stelschroef in de drooggas leiding naar je mengstuk draait is niet helemaal de bedoeling dit is de hoofdafstelling.Succes!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hij zuigt waarschijnlijk ergens valse lucht. Kijk eens naar de pakking van het inlaatspruitstuk en zitten alle slangen goed aangesloten van de carter ventilatie en rembekrachtiger? De slang van de carterventilatie moet aangesloten zitten op een nippel van het inlaatspruitstuk met een restrictie (verkleining) erin en die van de rembekrachtiger op de nippel zonder restrictie. Misschien zijn deze verwisselt. Kijk ook eens of de gasklep wel goed sluit.
bflierman
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:52

Klinkt inderdaad als valse lucht. Een simpel trucje om de locatie op te sporen is om met wat remreiniger ofzo lichtjes te spuiten op verdachte plekken. Als er een lek zit, dan wordt de remreinger meegezogen en zal dan mee-verbranden wat merkbaar is doordat de motor net even anders gaat lopen.

Scheelt erg veel speurwerk op die manier.

Succes, Ben
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”