Oude D5 (163pk) versus nieuwe (185pk)

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
YGS
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.01.2008 - 21:59
Contacteer:

Ik besef dat er vast al wel een topic hier over zal zijn, maar kon het niet vinden.
Raakte in discussie met iemand over de verschillen tussen de oude en nieuwe D5. Volgens hem was er totaal geen verschil behalve software. Wie kan mij helpen en vertellen of er ook technische verschillen aan de motor zijn en zo ja welke? Bij voorbaat dank!!!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou dan heeft hij het wel fout!

Want de nieuwe D5 heeft een zesbak in handbak uitvoering en Geartronic.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
enzoman
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29.12.2006 - 00:41
Locatie: Enschede

En heeft een andere turbodruk-regeling(REA) variabele inlaatkanaal(wervelkleppen)

De vorige d5 had turbodruk regeling met een vacuum systeem met klepjes ed. De nieuwe heeft daar een electromotor voor, is betrouwbaarder.
De wervelkleppen zorgen voor een optimale verbranding van de ingespoten brandstof. Dit uit zich in minder rookontwikkeling uit de uitlaat.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”