APK + Grote beurt.

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
440pk
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 01.06.2008 - 21:59
Locatie: Noord-Holland

@440rijder: Volgende keer lekker zelf doen, in ieder geval die koplamp! Ik heb laatst bij een kennis (garagehouder) de auto laten checken om te bekijken wat er gebeuren moet voor ie door de apk komt. De reflectoren zaten los, remblokken aan vervanging toe en de handremkabels moesten vernieuwd worden. Totaal zou alles incl. APK 550 euro gaan kosten. Ik heb nu alles zelf gedaan en was 200 euro kwijt. Van de 350 die ik over heb kan ik mooi een nieuwe radio en speakers kopen! :D
PS de howto over de koplampen volgt snel!
- 1996 Volvo 440 1.8i -
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Achteraf gezien was dat natuurlijk wel de beste optie, maar goed, ik had de auto nog niet zo lang en vond het wel prima dat de monteurs er even goed doorheen gingen op dat moment. Inmiddels heb ik al genoeg zelf gedaan (Remblokken, bougies, luchtfilter, rotor en verdelerkap, allerlei klein grut als lampjes en die rottige gordelklikker uitzetten (sorry voor de safety-fans, ik doe mijn gordel echt wel om maar wordt gestoord van dat zenuwending als ik een keer het contact aanzet))
En ook ~1 kiloWatt aan apparatuur achterin gelegd :) een beetje muziek is wel fijn natuurlijk. Wat ik mij wel afvraag is of dit niet te belastend is op de dynamo etc, niet dat het altijd volle bak aanstaat maar er zijn van die momenten...

Verder denk ik dat bijna alles wel zelf gedaan moet kunnen worden, zolang de tijd er maar voor is...
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

gordellampje was makkelijk he? ff de stekker los trekken onder je stoel en klaar.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Ja, en daarna was er een oorverdovende stilte :D
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

stefmen schreef:
ArjenM schreef:Lijkt mij toch dat het niet goed uitgebalanceerd is. Is boven een bepaalde snelheid de trilling weg? Vooral omdat het nu verplaatst is van 130 naar 140 km/u lijkt mij dat ze het niet goed uitgebalanceerd hebben.
Hmmm.. Ik moet wel erbij zeggen dat het bij het ene wegdek sneller is als bij het andere.. En de autoweg waar ik nu even harder heb gereden dan normaal rij ik normaal niet... Boven de 160 gaat het weg.. :D
Ach en harder dan 120 mogen we toch niet :D ...
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Daar heb je dan ook weer gelijk in... Maar soms moet je toch even inhalen en ik ben regelmatig in Duitsland en daar mag je wel van dit soort snelheden rijden :P
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Neemt niet weg dat ze goed uitgebalanceerd moeten zijn. Het kan ook zijn dat je er bij 70 last van hebt en bij 240, alhoewel je dat laaste vast niet kunt rijden.

Toen ik er een keer last van had viel mij inderdaad op dat ik er op nieuw wegdek sneller last van had dab op oud wegdek.

Ik zet mij geld nog steeds op het uitbalanceren.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

Hmm... Eens mee terug gaan dan? Ik heb ze gewoon gezegd dat ze me die 2 voorbanden moesten uitbalanceren... Niet meer en niet minder, kan ik daarmee teruggaan dan? Ik ben ook ooit eens bij Kwikfit geweest en daar zei die jongen mij dat uitbalanceren geen zin had voor mij. De banden waren op zo'n manier afgesleten dat ze voor het apparaat goed waren. Enigste oplossing wat hij aanhaalde was nieuwe banden kopen...
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Zou ook aan de banden kunnen liggen. Of het aan de achterwielen kan liggen weer ik niet. Je zou er naar terug kunnen gaan en het probleem voorleggen en vragen of hij een oplossing weet. Als het aan de banden ligt en achter heeft het minder invloed, zou je de voorbanden naar achter kunnen zetten en op de velgen die nu achter zijn nieuwe banden kunnen leggen. 2,8 mm is voldoende, maar wel binnenkort aan vervanging toe. Ik zou ze wel onder de 2,5 mm vervangen en zeker bij 2 mm.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
Locatie: Elsloo (zuid-limburg)

ArjenM schreef:Zou ook aan de banden kunnen liggen. Of het aan de achterwielen kan liggen weer ik niet. Je zou er naar terug kunnen gaan en het probleem voorleggen en vragen of hij een oplossing weet. Als het aan de banden ligt en achter heeft het minder invloed, zou je de voorbanden naar achter kunnen zetten en op de velgen die nu achter zijn nieuwe banden kunnen leggen. 2,8 mm is voldoende, maar wel binnenkort aan vervanging toe. Ik zou ze wel onder de 2,5 mm vervangen en zeker bij 2 mm.
Ik kan er inderdaad eens mee teruggaan. Banden wisselen heb ik al eens gedaan. Grip is dan stukken minder en probleem blijft.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”