wie weet hoe de dagverlichting van een volvo 460 '95 uitgeschakeld kan worden? Dus dat het dimlicht altijd brand, ook al staat de schakelaar uit.
Is dit een kwestie van een zekering, of moet de schakelaar open en het contactpuntje van de 0-stand worden onderbroken?
mvg
dagverlichting uitschakelen volvo 460
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Geen idee hoe dat moet, maar waarom zou je? Is alleen maar ter bevordering van je eigen veiligheid en die van anderen. Beter zichtbaar, onder bomen, met de zon achter je etc.
Deze functie is juist op Volvo's geïnstalleerd ter bevordering van de veiligheid. Lekker laten zitten is mijn mening. Mocht je anders willen dan verwijs ik je naar reacties van anderen die wel weten hoe je dagverlichting uit te schakelen.
Deze functie is juist op Volvo's geïnstalleerd ter bevordering van de veiligheid. Lekker laten zitten is mijn mening. Mocht je anders willen dan verwijs ik je naar reacties van anderen die wel weten hoe je dagverlichting uit te schakelen.
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Heb je ook helemaal gelijk in.Robster480 schreef:Geen idee hoe dat moet, maar waarom zou je? Is alleen maar ter bevordering van je eigen veiligheid en die van anderen. Beter zichtbaar, onder bomen, met de zon achter je etc.
Deze functie is juist op Volvo's geïnstalleerd ter bevordering van de veiligheid. Lekker laten zitten is mijn mening. Mocht je anders willen dan verwijs ik je naar reacties van anderen die wel weten hoe je dagverlichting uit te schakelen.

Maar ik vind het niet mooi, en baal ervan dat het erop zit. De lichtopbrengst van de auto is toch al naadje, en alleen maar extra slijtage van de lamp en extra verloren vermogen.
Hoop dat er mensen zijn die weten hoe dit in mekaar steekt.
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Niet mooi?? Je ziet het toch niet als je in de auto zit? 
Daarnaast: slijtage van de lamp? Hoe vaak heb je die al moeten vervangen? Rij nu 3,5 jaar auto en heb nog geen enkele lamp hoeven vervangen en rijd altijd met verlichting aan.
Lichtopbrengst niet goed? Probeer eens van die Philips Nightguide lampen of iets anders uit die serie.
Mocht dat niet werken een setje xenon hid, 4300k. Laat daarna wel je lampen afstellen bij de garage!
Succes!

Daarnaast: slijtage van de lamp? Hoe vaak heb je die al moeten vervangen? Rij nu 3,5 jaar auto en heb nog geen enkele lamp hoeven vervangen en rijd altijd met verlichting aan.
Lichtopbrengst niet goed? Probeer eens van die Philips Nightguide lampen of iets anders uit die serie.
Mocht dat niet werken een setje xenon hid, 4300k. Laat daarna wel je lampen afstellen bij de garage!
Succes!
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Xenon maakt gebruik van 35watt, normaal Halogeen 55watt.
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik zie de laatste tijd steeds meer Volvobestuurders in de s chemering, bij tegenlicht, op beboste wegen rijden zonder licht. Allemaal van die lui die hebben zitten prutsen aan de dagrijverlichting onder het motto; ik bepaal zelf wel wanneer ik het licht aandoe.
Nou bij deze kan ik wel melden dat de gemiddelde automobilist dat dus niet goed kan. En dan wordt je door Volvo een handje geholpen en dan haal je die VEILIGHEIDsvoorziening eraf!
Het kost een paar euro per jaar aan een ietsje brandstof extra, waar heb je het over? De lampslijtage is een broodje-aap-verhaal, want lampen die altijd aanstaan slijten in de praktijk van alledag nauwelijks meer dan lampen die af en toe aanstaan (en dat kunnen ze met al die mooie laboratoriumtesten niet benaderen).
Lampen altijd aan is een van de belangrijkste passieve veiligheidsmiddelen die er zijn. Voorkomen van een ongeluk, weet je wel?
En een ongeluk(je) kost vele malen meer dan die paar euro van die lampjes.
Nou bij deze kan ik wel melden dat de gemiddelde automobilist dat dus niet goed kan. En dan wordt je door Volvo een handje geholpen en dan haal je die VEILIGHEIDsvoorziening eraf!
Het kost een paar euro per jaar aan een ietsje brandstof extra, waar heb je het over? De lampslijtage is een broodje-aap-verhaal, want lampen die altijd aanstaan slijten in de praktijk van alledag nauwelijks meer dan lampen die af en toe aanstaan (en dat kunnen ze met al die mooie laboratoriumtesten niet benaderen).
Lampen altijd aan is een van de belangrijkste passieve veiligheidsmiddelen die er zijn. Voorkomen van een ongeluk, weet je wel?
En een ongeluk(je) kost vele malen meer dan die paar euro van die lampjes.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
De regering moet verlichting ook overdag gewoon verplichten zodat iedereen gezien wordt.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je bent de eerste die ik ken die zijn DRL uit wil hebben, iedereen vraagt hier altijd juist hoe ze aangesloten moeten worden als ze niet op zijn/haar Volvo zitten. Als je de DRL perse uit wilt hebben dan haal je gewoon de stekker los van de schakelaar en klaar ben je. Maar beter is om ze gewoon aan te laten en je dimlicht/grootlicht optewaarderen zoals Robster480 meld. Je dimlicht gaat echt niet harder branden als je de DRL uitschakeld.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik ook. Gewoon aanlaten!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Je kan maar op 1 manier die ik ken DRL uit zetten. Deze werkr in ieder geval op een 480 en dus ook vele 440 en 460 modellen. De lichtschakelaar die je hebt kan je omwisselen voor eentje van het oude type en klaar ben je. Het oude type is dan van voor modeljaar 1992. Ik heb er expres eentje van na die tijd ingezet omdat ik wel graag DRL heb.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
lekker aanlaten, dan kun je het ook niet vergeten aan te doen als je een tunnel in rijdt, dan kun je het ook niet vergeten als de dijk op rijdt tussen enkhuizen en lelystad. geeft alleen maar veiligheid dat je gezien wordt en genoeg ziet. savonds krijg je dan van die twijfel gevallen met wel of niet licht aan doen. en hoe vaak zie je nu je auto wegrijden dat je denkt: wat is het leleijk dat ie met licht aan rijdt...? kijk eens onderweg, ik hoop dat bijna 75% met verlichting aan rijdt, dag en nacht. misschien nog wel meer.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Was het niet het gele draadje aan de achterkant van de schakelaar die er uit moest.
Bij mij werkt het ook nog gewoon en dat zal ik ook wel zo laten. Maar als hij het er uit wilt hebben moet hij dat gewoon doen. Ja, je ziet het niet van binnen, maar sommige mensen maken zich daar mee druk om dan anderen, ieder zijn smaak. En voor de mensen die het echt niet uitmaakt wil ik wel de auto van verven met paarse muurverf.
En dat er mensen zijn die er zo veel mogelijk er aan doen om onzichtbaar te zijn (vooral vervelend op 2 baans wegen als je gaat inhalen) is irritant, maar daar moet gewoon op gehandhaafd worden. Niet meteen weer een regeltje erbij omdat een paar het niet snappen.
Bij mij werkt het ook nog gewoon en dat zal ik ook wel zo laten. Maar als hij het er uit wilt hebben moet hij dat gewoon doen. Ja, je ziet het niet van binnen, maar sommige mensen maken zich daar mee druk om dan anderen, ieder zijn smaak. En voor de mensen die het echt niet uitmaakt wil ik wel de auto van verven met paarse muurverf.
En dat er mensen zijn die er zo veel mogelijk er aan doen om onzichtbaar te zijn (vooral vervelend op 2 baans wegen als je gaat inhalen) is irritant, maar daar moet gewoon op gehandhaafd worden. Niet meteen weer een regeltje erbij omdat een paar het niet snappen.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Er is toevallig een trucje hoe je bij een 400 het daglicht kunt uitschakelen, en daar heb je geeneens gereedschap voor nodig of wat dan ook. Maar eerlijk gezegd snap ik de redenatie niet dat je het licht niet mooi vindt. Licht overdag is bovendien stukken veiliger, dus ik verklap je het trucje niet.
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Volgens mij was het ook iets dat je met de schakelaar ergens een draadbrug oid moest verwijderen.
Mijn 440 destijds had het ook niet. Als die het wel had gehad, had ik het er niet af gehaald denk ik. (Misschien was ie "geholpen" door een eerdere eigenaar.)
Ik meen trouwens dat de reden voor de dagrijverlichting op een volvo is dat dit werd geeist door de zweedse wegenverkeerswet. En dat heeft men toen maar meteen door het gehele productgamma doorgevoerd.
Mijn 440 destijds had het ook niet. Als die het wel had gehad, had ik het er niet af gehaald denk ik. (Misschien was ie "geholpen" door een eerdere eigenaar.)
Ik meen trouwens dat de reden voor de dagrijverlichting op een volvo is dat dit werd geeist door de zweedse wegenverkeerswet. En dat heeft men toen maar meteen door het gehele productgamma doorgevoerd.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
achter je schakelaar moet je een bepaalde draad doorknippen en je licht brand niet meer constant.
Ja,volgens mij was het een gele draadje.
Ja,volgens mij was het een gele draadje.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
't Is nog veel eenvoudiger.
Volvo heeft daglicht niet standaard op alle markten ingevoerd. Volgens mij is op een in Duitsland geleverde Volvo daglicht nog immer niet standaard. Dit omdat de Duitsers kennelijk liever op de tast rijden. Let maar eens op hoe weinig men daar overdag licht aan heeft.
Volvo heeft daglicht niet standaard op alle markten ingevoerd. Volgens mij is op een in Duitsland geleverde Volvo daglicht nog immer niet standaard. Dit omdat de Duitsers kennelijk liever op de tast rijden. Let maar eens op hoe weinig men daar overdag licht aan heeft.