dagverlichting uitschakelen volvo 460

Alles over de 440 / 460
ALF
4th Gear member

Ja Frankrijk.... :roll:
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
440rijder
2nd Gear member

:D inderdaad... Frankrijk :wink:
Bart Giesen
5th Gear member

Jeetje zeg; Hij wilt ze uit, help 'm dan of laat niet relevante opmerkingen achterwege.

Het verhaal van vermogen / slijtage vind ik wel wat overdreven trouwens :P
Riekel
Starter

Ik kan me best voorstellen dat meneer 460volvo de automatische dagverlichting uit wil hebben. Ik vind het zelf ook een beetje raar dat je niet kan kiezen om je licht uit te doen. Zelf rijd ik altijd met licht aan, ook in auto's als ik wel kan kiezen, omdat ik denk dat het veiliger is. Maar ik vind het raar dat je de keuze niet hebt en dat je licht brand als de schakelaar op "0" staat. Om je groot licht te laten werken moet je het licht dan wel weer "aan" zetten.
Volvo 440 1.7 Carburateur 79 pk
1990 135.000 km € 300.--
Vampie
2nd Gear member
Contacteer:

Vind eigenlijk beetje belachelijk dat iedereen over hem heen valt. Het is zijn eigen keuze of hij dat wel of niet doet, er zijn wel ergere dingen waardoor de veiligheid in het verkeer in het geding komt. Te hard rijden of onvoorzichtig rijden is daar één van.

De vorige eigenaar had bij mij de volvo safety lights ook uitgeschakeld. Er zijn twee manieren om dit te doen.
1. tussen standje 0 en 1 zetten (dus eigenlijk op geen stand zetten)
2. openschroeven van het lichtkastje, kabel eruit trekken bij de 0 en die verzegelen met ducktape.

In mijn ogen is het veiliger om te rijden met safety lights maar dit is je eigen keuze. (Zichtbaarheid, mensen weten in de stad dat je auto aanstaat).
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
Oceanracer
Geartronic member

Vampie schreef:Vind eigenlijk beetje belachelijk dat iedereen over hem heen valt.
Als iemand op een forum een topic start over hoe de airbags onklaar te maken zijn, hoe je de ABS kunt omzeilen, of hoe je andere actieve en passieve veiligheidsmiddelen kunt/moet uitschakelen, kun je op de klompen aanvoelen dat je, behalve tips hoe e.e.a. uit te voeren valt, ook commentaar van anderen verwachten. Het is aan TS er mee te doen wat ie wil.
Vampie schreef:In mijn ogen is het veiliger om te rijden met safety lights maar dit is je eigen keuze.
De pot verwijt hier de ketel dat ie zwart ziet. :lol:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Bart Giesen
5th Gear member

Airbag vergelijken met een al dan niet brandje lampje vind ik dan ook weer een niet kloppende vergelijking
Oceanracer
Geartronic member

Waar het mij om gaat is dat het voeren van daglicht onderdeel uitmaakt van de actieve veiligheidsmiddelen ter voorkoming van een ongeval. Volvo heeft er om die reden voor gekozen, dat het licht vanzelf aangaat. Vandaar het vergelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Battlecruiser
8th Gear member

Vampie schreef:Vind eigenlijk beetje belachelijk dat iedereen over hem heen valt. Het is zijn eigen keuze of hij dat wel of niet doet, er zijn wel ergere dingen waardoor de veiligheid in het verkeer in het geding komt. Te hard rijden of onvoorzichtig rijden is daar één van.

....maar dit is je eigen keuze. (Zichtbaarheid, mensen weten in de stad dat je auto aanstaat).
Eigen keuze, amehoela!
Wat die lui zonder licht nooit doorhebben, is dat ze niet alleen zichzelf, maar door hun relatieve onzichtbaarheid ook een ander in gevaar brengen.
En als iemand hier vraagt of we willen helpen bij een levensgevaarlijke keuze (nog veel gevaarlijker dan hardrijden) dan staat het ons vrij om dat raar te vinden, zeker bij het veiligheidsimago van Volvo.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Vampie
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb het inzicht wel dat rijden met licht misschien wel (iets) meer kost, maar stukken veiliger is. Het enige wat ik wil zeggen is dat iedereen met handen op één buik reageert. Ik denk dat het na één keer aangeven duidelijk is en zie ook weinig toegevoegde waarde aan het herhalen van dezelfde argumenten.

Je hoort mij hier geen pleidooi geven voor het rijden zonder licht!

Wat die jongen met zijn advies doet is zijn eigen keuze, je kan hem alleen adviseren en niet dwingen zoals sommige hier lijken te willen. Om wat voor reden dan ook...
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
Hubert Rooden
Starter

het laatste bericht, puntje 1, van Vampie klopt helemaal en is het eenvoudigste!

maar zit zelf vaak op de weg en moet zeggen zie toch graag dat automobilisten, en niet alleen Volvorijders, de lampen aan zouden hebben, en denk dan aan het mindere weer, of bv de schemering.

Zelf heb ik wel die safetylight continu aan in een volvo 440, heb er zelfs Bleu Power Light ingelegd om beter te zien en gezien worden!

maar ieder die ze uitwil kan ze het gemakkelijkste gewoon de schakelaar tussen de 0 en 1 zetten, is wel even frimelen wil niet altijd blijven zitten, en dan niet te veel over hobbels rijeden anders rij je weer van zelf met licht aan :BIG:
RobsterS70R
5th Gear member

Vampie: Ik heb het inzicht wel dat rijden met licht misschien wel (iets) meer kost.

Dat zal een paar euro zijn, kun je ook net zo goed geen richting meer aangeven, kost alleen maar meer, aan-uit-aan-uit....
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
ArjenM
3rd Gear member

Om nou meteen te zeggen dat het een levensgevaarlijke keuze is. Wat ik al eerder zei, dat er mensen zijn die het niet snappen en de lichten niet aanhebben als het moet, betekent niet dat we het meteen maar moeten verplichten, maar gewoon gehandhaafd moet worden op bestaande regels.

Ook zijn de boomknuffelaars natuurlijk weer blij om die 2% minder uitstoot. Richting aangeven is iets dat verplicht is lichten aan niet. Bovendien zijn mensen die geen licht aan hebben weer slechter zichtbaar door de mensen die geen licht aanhebben.

Neemt niet weg dat ik meestal mijn lichten aanheb.
rene en erica
4th Gear member

dit word een eindeloos wel doen/niet doen verhaal.er is hier vast wel iemand met het juiste schema.,zodat ieder voor zichzelf kan beslissen.
groet'n uut grunn
Battlecruiser
8th Gear member

Geen woord is te veel om deze jongeman van zijn rampzalig plan af te helpen. In de herhaling schuilt de kracht van de boodschap.

En als iemand zijn airbags om vage redenen wil verwijderen (ook geen verplicht auto-onderdeel) gaan we dat ook niet aanmoedigen, maar ernstig ontraden met alle kracht van woorden. Desnoods komen we langs!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Iroll
6th Gear member

En als iemand zijn airbags om vage redenen wil verwijderen (ook geen verplicht auto-onderdeel) gaan we dat ook niet aanmoedigen, maar ernstig ontraden met alle kracht van woorden. Desnoods komen we langs!
Gelukkig zit erbij mij geen airbag in, nu heb ik er een mooi Momo stuur inzitten. Geen gezicht die afgrijselijke airbag sturen. Ze zouden verboden moeten worden! Zo kom ik tenminste niet in de verleiding de airbag eruit te slopen mocht er wel een ingezeten hebben.
Niet DAT ik hem eruit zou slopen, maar de verleiding zou wel ver#$%& groot zijn....
460volvo
2nd Gear member

sjonge zeg wat een boel kansloze reacties..
vraag alleen of iemand me ff kan helpen om een lampje uit te schakele..

vind dat de zeikers die hier meteen flauw reageren maar gewoon een bril moeten kopen,..als je in helder daglicht geen eens een auto aan kan zien komen...

maar sluit dit topic dan maar, k ga wel beetje aanhobbyen!

edit:
owja..
ik heb een volvo echt niet gekocht omdat het zogenaamd zoon veilig merk is hoor! alleen omdat het zoon goedkoop hok is :lol:
dus de veiligheids aspecten zijn voor mij niet van belang..
Maurice Pierik
4th Gear member

En ineens vallen alle puzzelstukjes ineen.

PS. Vergeet niet als je je lampen eruit draait dat je de halogeenglaasjes niet met je vingers aanraakt.
;)
ArjenM
3rd Gear member

460volvo schreef:maar sluit dit topic dan maar, k ga wel beetje aanhobbyen!
Ehm, er staat anders in dit topic beschreven wat je moet doen, dus je hoeft niet aan te hobbyen.
460volvo
2nd Gear member

ArjenM schreef:
460volvo schreef:maar sluit dit topic dan maar, k ga wel beetje aanhobbyen!
Ehm, er staat anders in dit topic beschreven wat je moet doen, dus je hoeft niet aan te hobbyen.
beetje verkeerd uitgedrukt door me :)
volgende week even uitschakelen..
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”