Heb de laatste paar weken een raar trillend geluid links voor als ik mijn deuren sluit met de afstandbediening. De deuren sluiten wel, maar heel af en toe (2x per week) blijft de linker voorportier open terwijl de knipperlichten wel aangeven dat de auto op alarm staat. Zijn er oplossingen voor?
Gaat dit betekenen dat ik een geheel slot moet gaan vervangen of is het ook mogelijk alleen het cv motortje te vervangen? Zijn deze onderdelen op de sloop verkrijgbaar en moet je bij het inbouwen e.e.a. aan de kast activeren?
Wie heeft hier ervaring mee?
raar geluid centrale vergrendeling
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Gaat je deurknopje naar beneden en meteen weer naar boven?
Dan is het CVmotortje kapot. Bekend probleem, komt vaak voor.
Dan is het CVmotortje kapot. Bekend probleem, komt vaak voor.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
nee, het deurknopje gaat soms helemaal niet naar beneden, meestal wel maar het maakt een raar geluid bij het naar beneden gaan.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Meestal is het motortje kapot.
Soms heb je geluk en zit er wat te veel speling op de stangetjes. Gebeurt ook nogal eens.
Als het probleem voorkomt, doe dan het volgende:
deur open, trek een paar keer aan de openingshendel aan de binnenzijde van de deur.
Deur dicht; doe de deur op slot met de sleutel.
Open met de AB.
Dicht met de AB.
Doet hij het dan wel, dan heb je geluk.
Het zal echter geregeld terugkomen, maar je kan er mee leven.
Doet hij het dan nog niet, dan vrees ik dat een nieuw CVmotortje toch noodzakelijk is.
Soms heb je geluk en zit er wat te veel speling op de stangetjes. Gebeurt ook nogal eens.
Als het probleem voorkomt, doe dan het volgende:
deur open, trek een paar keer aan de openingshendel aan de binnenzijde van de deur.
Deur dicht; doe de deur op slot met de sleutel.
Open met de AB.
Dicht met de AB.
Doet hij het dan wel, dan heb je geluk.
Het zal echter geregeld terugkomen, maar je kan er mee leven.
Doet hij het dan nog niet, dan vrees ik dat een nieuw CVmotortje toch noodzakelijk is.
Volvo Rules the Road
-
- Starter
Wat ik zelf heb ondervonden: de deurknopjes zitten wat strak in het ringetje/busje wat in het paneel gestoken zit (Deurknopje zat gewoon een beetje klem). Daardoor hoorde je wel de cv schakelen maar het pinnetje ging niet naar beneden en de deur bleef open. Ik heb met een ronde vijl de ringetjes iets ruimer gevijld en nu heb ik dit probleem niet meer.
Koskamp
Koskamp
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volgens de monteurs die dit motortje bij mij eens vervangen hebben (gelukkig onder garantie) komt het zó vaak voor, dat ze altijd een extra voorraadje motortjes hebben liggen...
Volvo Rules the Road
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
De garage adviseerde mij een compleet nieuwe slot unit. Dat zal wel flink in de papieren lopen. Zolang alles het nog doet laat ik het nog maar even zo. Evt haal ik wel een slotunit bij de sloop als dat mogelijk is.
Alleen iedere keer even extra controleren of de auto op slot is.
De garage adviseerde mij een compleet nieuwe slot unit. Dat zal wel flink in de papieren lopen. Zolang alles het nog doet laat ik het nog maar even zo. Evt haal ik wel een slotunit bij de sloop als dat mogelijk is.
Alleen iedere keer even extra controleren of de auto op slot is.
-
- 1st Gear member
Of dat knopje nu wel of niet naar beneden gaat: binnen 10 of 20 seconden hoor je nog een soort klik (alarm dat inschakeld, of wat is het?) en dan kun je de deur niet meer openen. Ik heb dit probleem nl ook, maar maak me er niet druk om. Het knopje aan de bestuurderszijde gaat bijna nooit mee naar beneden. Je kunt de deur direct gewoon weer openen en dan gaat het alarm af. Maar als je even wacht dan kun je hem ook niet meer openen. ALs je dan met de AB weer opent dan kun je gewoon weer instappen.
Ok, een junk denk misschien even geluk te hebben, maar open gaat de deur echt niet.
Ok, een junk denk misschien even geluk te hebben, maar open gaat de deur echt niet.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Die klik na 15 seconden is normaal. Dan trekt het systeem alle stangetjes naar de deurklinken e.d. los. Het is dan extra moeilijk voor inbrekers (bv. met zo'n platte metalen strip tussen deurrubber en raam) om je deur te openen.
Het is een vast onderdeel van de centrale vergrendeling.
Het is een vast onderdeel van de centrale vergrendeling.
Volvo Rules the Road
- streetie
- 5th Gear member
LET OP: Het niet vervangen van een defecte slotunit leidt vaak tot een defect verwarmingspaneel. Bij de sloop werd ik hier op geattendeerd dat deze combinatie veel voorkomt. Heb dat zelf dus ook ervaren. Het is dan verstandig om snel een nieuwe slotunit aan te schaffen bij de sloop of dealer.
-
- 2nd Gear member
Wat heeft een slotunit nu met het verwarmingspaneel te maken.Ik heb het idee dat de sloper graag een slotunit wilde verkopen.
gr peter
- streetie
- 5th Gear member
nee dat is echt niet zo. Ook de dealer heeft dit aangegeven. vanuit de slotunit word er een verbinding gelegd met de centrale unit waar ook de vewarming geregeld word. Deze unit staat weer in verbinding met de centrale processor. vandaar dat dit niet onlogisch is.