Ik merk wel dat ik nu zuiniger rijd dan in de winter. Lijkt mij dat dat komt doordat s'winters de motor toch meer tijd nodig heeft om op temperatuur te komen en daardoor dus voor een langere tijd minder zuinig is.josas schreef: Maar waarom zou ik in de winter meer verbruiken dan in de zomer?
Stoelverwarming, achterruitverwarming?
De airco moet nu hard werken, dus dat heft mekaar toch enigzins op?
verkeerd getankt
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
racerken schreef:Hoop dat dit om te lachen is. Als je 1 à 2pk meer krijgt zal het al veel zijnMathijs T-4 schreef:dan geht es loss, hij heeft minstens een pk of 80 meer, 140nm meer, 25% minder verbruik.
[-o<
Tank altijd 98, als ik in Duitsland zit zelf 100

hoop niet dat je dacht dat dit serieus bedoeld was...
ach als ik had gezegd dat oranje les bleus met 4-1 weg zou tikken had je mij ook voor gek verklaard..

- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Ik heb zelfs begrepen dat je met een getuned motor zo wie zo super moet tanken anders ben je je power grotendeels kwijt. Weet iemand hier meer over??liquid_force schreef:met mijn getunede 2.5T tank ik zoveel mogelijk euro98 ... geeft veel meer power, en de motor loopt ook mooier
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Ik moest na 3 dagen en 620km (das snel dacht ik nog!) tanken met mijn nieuwe V70 2.5t. Sta ik bij de pomp denk ik, wat moet er eigenlijk in? 95 of 98? Heb het boekje erbij gepakt, niets te vinden, op het klepje bij de vulmond niks dus maar 95 erin gegooid. Thuis gekeken op de Volvo website ook niks!
Maar misschien dat ik er maar 98 in ga gooien. Met mijn vorige v70 diesel reed ik bijna 150km extra als ik BP Ultimate tankte. Van de leasemaatschappij mocht dit echt er niet meer.
By the way, een vebruik van 9ltr/100km zou ik voor tekenen zeg! Nou heeft de motor nog maar 900km gereden dus zal het verbruik nog wel naar beneden gaan maar ik zit nu rond de 11,6 ltr /100 km.
Maar misschien dat ik er maar 98 in ga gooien. Met mijn vorige v70 diesel reed ik bijna 150km extra als ik BP Ultimate tankte. Van de leasemaatschappij mocht dit echt er niet meer.
By the way, een vebruik van 9ltr/100km zou ik voor tekenen zeg! Nou heeft de motor nog maar 900km gereden dus zal het verbruik nog wel naar beneden gaan maar ik zit nu rond de 11,6 ltr /100 km.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
meer power en een mooiere motorloop is overdreven.gertsan schreef:Ik heb zelfs begrepen dat je met een getuned motor zo wie zo super moet tanken anders ben je je power grotendeels kwijt. Weet iemand hier meer over??liquid_force schreef:met mijn getunede 2.5T tank ik zoveel mogelijk euro98 ... geeft veel meer power, en de motor loopt ook mooier
je kan het ook alleen merken in de hoge toeren, én op warme dagen.
met 95 zal het motormanagement dan de ontsteking verlaten om pingelen-detonatie tegen te gaan bij hoge(re) turbodruk.
- Geurt
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 09:13
Prima dat het dus niet uitmaakt.
Was alleen een beetje duurder, maar dat merk je niet zo erg als je in Belgie tankt ipv Nederland[/quote]
Das maar de vraag of je duurder uit bent per gereden km, met 98ron zou je in theorie meer km moeten rijden dan op 95ron.
Gr. Geurt.
Was alleen een beetje duurder, maar dat merk je niet zo erg als je in Belgie tankt ipv Nederland[/quote]
Das maar de vraag of je duurder uit bent per gereden km, met 98ron zou je in theorie meer km moeten rijden dan op 95ron.
Gr. Geurt.