Hallo,
sinds 2 weken heb ik het probleem dat mijn v70 2.4D heel af en toe (1 keer per dag tot nu toe) even "bokt". De motor lijkt een halve seconde af te slaan en het lampje van het uitlaatgas systeem brand (even kort). Daarna is er niets meer van te merken. Vol argwaan meen ik ook te merken dat de auto bij gas los is harder afremt op de motor. Ik lijk nog gewoon vermogen te hebben.
Met het doorspitten van het forum ben ik dit specifieke probleem nog niet tegengekomen.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Bij de beurt een week geleden is de auto uitgelezen en was er geen probleem te bekennen.
auto "bokt" en uitlaatgassysteem lampje brand
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als het lampje heeft gebrand moet er toch een storing opgeslagen zijn.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
Dat lijkt mij ook, dat ze iets zouden moeten kunnen zien. De vorige keer konden ze niets speciaals vinden, maar ik ga het wel specifiek aan de dealer vragen.
Ik heb alleen geen zin in een dikke rekening voor het zoeken en evt. niet verhelpen van het probleem.
kmstand is +- 125000 km. net een beurt gehad met alle filters.
Ik heb alleen geen zin in een dikke rekening voor het zoeken en evt. niet verhelpen van het probleem.
kmstand is +- 125000 km. net een beurt gehad met alle filters.
-
- 1st Gear member
Inmiddels wat km verder......
Het bokken gebeurt bij constante snelheid, vandaag op de snelweg. 3 keer in een tijdsbestek van ca. 10 min. De motor lijkt af te slaan (het gebeurt erg snel) en de dashboardlampjes lichten kort op, daarna draait de motor gewoon verder. Bij het afremmen op de motor lijkt de auto af en toe een fractie lichtjes in te houden. Ik las ergens op het forum dat fouten mogelijk niet uit te lezen zijn nadat je opnieuw start, wellicht kan de dealer daarom niets vinden.
De auto heeft gewoon vermogen. Iemand die iets herkent of een suggestie heeft?
Het bokken gebeurt bij constante snelheid, vandaag op de snelweg. 3 keer in een tijdsbestek van ca. 10 min. De motor lijkt af te slaan (het gebeurt erg snel) en de dashboardlampjes lichten kort op, daarna draait de motor gewoon verder. Bij het afremmen op de motor lijkt de auto af en toe een fractie lichtjes in te houden. Ik las ergens op het forum dat fouten mogelijk niet uit te lezen zijn nadat je opnieuw start, wellicht kan de dealer daarom niets vinden.
De auto heeft gewoon vermogen. Iemand die iets herkent of een suggestie heeft?
-
- 7th Gear member
brandstofpomp buiten zijn bereik,distributiriem ook vervangen zeker?
-
- 1st Gear member
Heren, dank voor jullie reactie!
@Alex: Het uitlezen is een maandje terug gedaan bij de grote beurt en daar zag men niets vreemds?
@Ramon&Ramon: km stand is 126dkm, dus distributie is nog origineel. Wat bedoel je met brandstofpomp buiten bereik? Het gebeurt met constante (niet extreme) snelheid, niet bij vol acceleren. Laatste keer was bij 140km/u en ca. 2800 toeren pm.
@Alex: Het uitlezen is een maandje terug gedaan bij de grote beurt en daar zag men niets vreemds?
@Ramon&Ramon: km stand is 126dkm, dus distributie is nog origineel. Wat bedoel je met brandstofpomp buiten bereik? Het gebeurt met constante (niet extreme) snelheid, niet bij vol acceleren. Laatste keer was bij 140km/u en ca. 2800 toeren pm.
- roder00
- 1st Gear member
Die van mij heeft dat ook gehad, af en toe bokken en het emissie lampje ging branden. 900 euro en een nieuw gasklephuis verder heb ik nergens meer last van. Deed wel pijn in de beurs trouwens
V50 (10-2007, 1,8- brilliant blue, nebula 17 inch, 225/45-17, dakspoiler, Volvo Garmin navigatie, roofrails, sunblinds.
Yamaha XT600E, 1999
Ex. V70 juni 2000
Yamaha XT600E, 1999
Ex. V70 juni 2000