Bekabeling motor (440 1.8 )

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
TomC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.06.2008 - 12:45

Hallo, ik ben een buggy aan het bouwen en wil er een 1.8 motor van een volvo 440 inleggen, ik ben de motor uit de auto aan het halen + alle electrictiteit (ook alle kabels die naar achterlichten e.d. lopen). Ik wil bij het in bouwen zeker geen problemen hebben met de elctrictiteit daarom haal ik alles eruit.

Maar in de buggy moet de motor enkel draaien, (niets van verlichting en andere prullen) dus nu is mijn vraag wat ik alleen maar nodig heb voor de motor te doen draaien.

Rechts zit de computerdoos in de wagen die heb ik zeker al nodig maar nu de rest.... ?? (schema's en fotos zijn ook welkom)

mvg
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Schema's staan ergens op een server van Microsoft, even zoeken met de zoekfunctie. Je hebt zeker nodig. injectieunit, kabels uit motorruimte, spullen rond zekeringen icm statrelais ed. ontsteking en contactslot, verder nog wat lampjes voor laadstroom ed.

Niet om het een of ander, maar waarom een 1.8 uit een volvo?
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

vergeet ook niet de kabels naar de brandstof tank voor de pomp en de kabels die bij de computer zitten aan de kachel (die met de relais op om de brandstof pomp te bedienen.

Greetz Jan

PS. We zijn hier een beetje foto gek dus laat hem eens zien als je wil?
TomC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.06.2008 - 12:45

We hebben het frame van de buggy gemaakt zodat het subframe van een volvo erin past (die hadden we staan). Daarom is het logisch dat we ook een volvo motor gaan gebruiken, omdat alles kant en klaar past. Als de motor ons niet bevalt (zou me verwonderen) kunnen we nog altijd uitkijken naar een andere. De buggy is niet voor competitie of weggebruik maar puur voor amusement.

Maar stel nu ik vertrek vanaf de zekeringkast (en kijk op het dekseltje waarvoor alles dient) en haal dan alles weg wat ik niet nodig heb dan ben ik tog al een stuk verder zonder dat er iets mis kan gaan? :P
TomC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.06.2008 - 12:45

rev schreef:vergeet ook niet de kabels naar de brandstof tank voor de pomp en de kabels die bij de computer zitten aan de kachel (die met de relais op om de brandstof pomp te bedienen.

Greetz Jan

PS. We zijn hier een beetje foto gek dus laat hem eens zien als je wil?
zal er vandaag nog proberen te posten,
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

TomC schreef:Maar stel nu ik vertrek vanaf de zekeringkast (en kijk op het dekseltje waarvoor alles dient) en haal dan alles weg wat ik niet nodig heb dan ben ik tog al een stuk verder zonder dat er iets mis kan gaan? :P
Neem dan op voorhand wel een paar foto's, kan je als er iets misgaat zien welke kleur draad waar zat.

Greetz Jan

PS. Vanwaar ben je ergens in Belgïe?
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Hier de link waar alle schema's op staan!

http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 0460%20480
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

ja, als je vanaf zekeringen kast weghaalt wat er niet op hoeft, bv verlichting, dan houdt je al een stuk minder draad over. Het zit wel een een grote kabelboom, dus die blijft even dik, Tenzij de deze open snijdt.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”