magneetkoppeling

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Onlangs de airco van mijn roffel laten bijvullen. Volgens de aircoman is er teveel speling in de magneetkoppeling van de compressor. Op het 850 forum worden een aantal manieren genoemd om de magneetkoppeling te stellen. Eén daarvan praat over het verwijderen van ringen. Weet iemand wat daar mee bedoeld wordt? Zo ja, waar zitten die dingen en kun je ze verwijderen zonder de compressor uit de auto te halen?
Een andere mogelijkheid die genoemd wordt is de magneetkoppeling aandrukken met een breekijzer. Heeft iemand ervaring met deze bijzondere methode?
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

De desbetreffende ringen zitten achter de magneetkoppeling er zitten meestal 3 achter.
Als je centrale bout losdraait van de magneetkoppeling kun je 3 m5 boutjes in de magneetkoppeling draaien die dan de koppeling van de pomp afdrukt.
Dan zitten de ringetjes in het gaatje met spiebanen 1 of meer verwijderen en weer monteren.

Let op er moet wel een luchtspleet zijn van minimaal 5mm.
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Moet de compressor er dan af?
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Ja en de leidingen kun je laten zitten mits je de auto op een hefbrug kunt zetten.
Volvo S70 2.5T
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”