Onlangs de airco van mijn roffel laten bijvullen. Volgens de aircoman is er teveel speling in de magneetkoppeling van de compressor. Op het 850 forum worden een aantal manieren genoemd om de magneetkoppeling te stellen. Eén daarvan praat over het verwijderen van ringen. Weet iemand wat daar mee bedoeld wordt? Zo ja, waar zitten die dingen en kun je ze verwijderen zonder de compressor uit de auto te halen?
Een andere mogelijkheid die genoemd wordt is de magneetkoppeling aandrukken met een breekijzer. Heeft iemand ervaring met deze bijzondere methode?
magneetkoppeling
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
De desbetreffende ringen zitten achter de magneetkoppeling er zitten meestal 3 achter.
Als je centrale bout losdraait van de magneetkoppeling kun je 3 m5 boutjes in de magneetkoppeling draaien die dan de koppeling van de pomp afdrukt.
Dan zitten de ringetjes in het gaatje met spiebanen 1 of meer verwijderen en weer monteren.
Let op er moet wel een luchtspleet zijn van minimaal 5mm.
Als je centrale bout losdraait van de magneetkoppeling kun je 3 m5 boutjes in de magneetkoppeling draaien die dan de koppeling van de pomp afdrukt.
Dan zitten de ringetjes in het gaatje met spiebanen 1 of meer verwijderen en weer monteren.
Let op er moet wel een luchtspleet zijn van minimaal 5mm.
Volvo S70 2.5T