Eindelijk de foto's
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Die wil ik ook wel! Leuk wijkje touwens ook!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de leuke en aardige complimenten.
Bij deze een eerste update van de ervaringen:
Inmiddels staan er 3500 km op en het gemiddelde gebruik is gedaald van 8.0 liter naar ongeveer 7.3 liter. Terwijl ik steeds harder ga rijden.
Ik rij ongeveer 60 km snelweg naar het werk en dus ook weer 60 km naar huis en dan rij ik ongeveer 140 en verbruikt hij 6.9 op de 100. Niet slecht dacht ik zo. De rest van de dag rij ik veel binnenwegen en gemiddeld dus 7.3.
Wat mij gruwelijk irriteert is het feit dat ik een 62 liter tank heb en er volgens de boordcomputer bij 52 liter niets meer in zit. Ik ga altijd tanken als ik nog 80 tot 100 km kan rijden en dan kunnen er maximaal 52 liter in. Waarom heb ik er in godsnaam dan een 62 liter tank in liggen ???
De eerste tegenvaller is ook te noteren. Dinsdagavond scheet een merel zo'n beetje het hele dak onder. Ik ging woensdagochtend (geen 12 uur later) naar de wasstraat en wat denk je: gewoon 5 vlekken in de lak. Dan verlang je weer naar de ziekmakende verf van vroeger i.p.v die waterverf die er tegenwoordig opzit. Heeft iemand een tip ???
Wat ook tegenvalt is het feit dat de achterdeur niet helemaal waterdicht is. Tussen de rubbers van de deur komen enkele druppels op de bekleding terecht. Inmiddels heeft de dealer hier naar gekeken en moet ik dus afwachten totdat het weer regent.
Maar er zijn gelukkig ook positieve geluiden:
- Super wegligging
- geweldige motor (wat is ie snel)
- Stil interieur
- goede sound bij doortrekken
- goede stoelen
- heel veel leuke reacties op straat (zeker van mede-volvonaren)
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, horen jullie het weer.
(ps: @volvoman: dat wijkje kost mij 80 uur per week
hahaha)
Bij deze een eerste update van de ervaringen:
Inmiddels staan er 3500 km op en het gemiddelde gebruik is gedaald van 8.0 liter naar ongeveer 7.3 liter. Terwijl ik steeds harder ga rijden.

Wat mij gruwelijk irriteert is het feit dat ik een 62 liter tank heb en er volgens de boordcomputer bij 52 liter niets meer in zit. Ik ga altijd tanken als ik nog 80 tot 100 km kan rijden en dan kunnen er maximaal 52 liter in. Waarom heb ik er in godsnaam dan een 62 liter tank in liggen ???
De eerste tegenvaller is ook te noteren. Dinsdagavond scheet een merel zo'n beetje het hele dak onder. Ik ging woensdagochtend (geen 12 uur later) naar de wasstraat en wat denk je: gewoon 5 vlekken in de lak. Dan verlang je weer naar de ziekmakende verf van vroeger i.p.v die waterverf die er tegenwoordig opzit. Heeft iemand een tip ???
Wat ook tegenvalt is het feit dat de achterdeur niet helemaal waterdicht is. Tussen de rubbers van de deur komen enkele druppels op de bekleding terecht. Inmiddels heeft de dealer hier naar gekeken en moet ik dus afwachten totdat het weer regent.
Maar er zijn gelukkig ook positieve geluiden:
- Super wegligging
- geweldige motor (wat is ie snel)
- Stil interieur
- goede sound bij doortrekken
- goede stoelen
- heel veel leuke reacties op straat (zeker van mede-volvonaren)
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, horen jullie het weer.
(ps: @volvoman: dat wijkje kost mij 80 uur per week

Volvo V70 D5 Momentum MY10
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
-
- 1st Gear member
Erg mooie Auto rolf! Ik zou zeker dat volvo op de achterkant laten zitten. je had het er over om het embleem van de voorkant te halen... ik zou het doen! Ze zien aan je spiegels snel genoeg dat het een speciaaltje is, en natuurlijk de dubbele pijpjes als ze voor je opzij zijn gegaan.
Ik zie nu trouwens goed hoeveel mooier die nieuwe achterlichten zijn...
Ik zie nu trouwens goed hoeveel mooier die nieuwe achterlichten zijn...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mooie auto hoor! Ik las ergens dat je een D5 had, dus ff opgezocht naar jouw topic over je auto, en voila
Succes ermee en veilige kilometers!
Heb je misschien meer foto's
?

Heb je misschien meer foto's

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Waar een wil is, is een weg 

-
- 2nd Gear member
Ik zal binnenkort wat meer foto's posten. Inmiddels zijn de Zauraks eraf en liggen de serapis eronder.
Er staan nu 26.000 km erop en heb toch wel wat puntjes die niet bij zo'n auto horen. In het andere topic heb ik er al eens aan gerefereerd. Hij is vorige week twee dagen bij de dealer geweest, maar nog lang niet alle punten zijn opgelost. De middenconsole en het rechterraam blijven zorgen baren. Nu staan de teksten van radio en parkeersensoren weer doorelkaar.
Mechanisch blijft het echter een topauto. De D5 begint steeds beter te lopen. Ben vorige week ff op en neer naar Bern (jawel 4-1 tegen Frankrijk) gevlogen en wat is het toch mooi om op een verlaten Autobahn voluit te gaan. Laat schakelen en genieten van de sound. Het blijft indrukwekkend.
Er staan nu 26.000 km erop en heb toch wel wat puntjes die niet bij zo'n auto horen. In het andere topic heb ik er al eens aan gerefereerd. Hij is vorige week twee dagen bij de dealer geweest, maar nog lang niet alle punten zijn opgelost. De middenconsole en het rechterraam blijven zorgen baren. Nu staan de teksten van radio en parkeersensoren weer doorelkaar.
Mechanisch blijft het echter een topauto. De D5 begint steeds beter te lopen. Ben vorige week ff op en neer naar Bern (jawel 4-1 tegen Frankrijk) gevlogen en wat is het toch mooi om op een verlaten Autobahn voluit te gaan. Laat schakelen en genieten van de sound. Het blijft indrukwekkend.
Volvo V70 D5 Momentum MY10
Klopt, prestaties en sound van de D5 zijn zonder meer indrukwekkend.
Volgens de dealer was het niet verkeerd om 1000 km rustig te doen, maar daarna "eventjes naar Duitsland te gaan". Geen probleem woon er vlak bij (ga er in november zelfs wonen).
Fabrieksopgave voor een D5 geartronic is 220 km/u - dat wordt in elk geval ruimschoots gehaald.
Volgens de dealer was het niet verkeerd om 1000 km rustig te doen, maar daarna "eventjes naar Duitsland te gaan". Geen probleem woon er vlak bij (ga er in november zelfs wonen).
Fabrieksopgave voor een D5 geartronic is 220 km/u - dat wordt in elk geval ruimschoots gehaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
@ dbokser is dit een RTI ? Ziet er wel mooit uit!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mooi, dan hebben wij dit ook