Mij rest de vraag of je de airco gewoon buiten kunt legen zonder enige problemen? Ik heb vernomen dat er bepaalde stoffen uitkomen, die een kleur hebben en waar alles onder gaat zitten. Klopt dit? Of kunnen we de auto gewoon buiten zetten en de boel leeg laten lopen, of zal het eruit spuiten door de druk die er staat?
Het gaat hier om de airco uit een Volvo 440 uit 1989...
Airco legen...
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Even af laten tappen bij een airco station, veel te gevaarlijk om zelf te doen. Er kan behoorlijk wat druk opstaan, en de indicator vloeistof (fluor) geeft een enorme bende! Bovendien mag er geen lucht, lees vocht, in het systeem komen als je hem later weer wil aansluiten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2008 - 20:48
We willen de airco er volledig uit, dus dat is geen probleem (die vocht). Wat zijn de kosten wil je het laten komen doen?Iroll schreef:Even af laten tappen bij een airco station, veel te gevaarlijk om zelf te doen. Er kan behoorlijk wat druk opstaan, en de indicator vloeistof (fluor) geeft een enorme bende! Bovendien mag er geen lucht, lees vocht, in het systeem komen als je hem later weer wil aansluiten.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:



Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Ik zou het ook leeg laten halen bij een apk-station.
Let wel dat als je de compressor weghaalt, je geen aandrijving meer hebt
voor je dynamo en stuurbekrachtigingspomp.
Tevens heeft de dynamo maar een poelie voor een 3 ribs breed riempje, en
de stuurbekrachtiging een van 6 ribben.
Tevens zit bij een originele 440 zonder airco, de stuurbekrachtigingspomp onder
de dynamo. Mocht je dit ook willen doen. moet je de leidingen van de stuurbekrachtiging inkorten.
Ik ben zelf op een 480 turbo zonder airco een airco aan het opbouwen. Dus
mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
Let wel dat als je de compressor weghaalt, je geen aandrijving meer hebt
voor je dynamo en stuurbekrachtigingspomp.
Tevens heeft de dynamo maar een poelie voor een 3 ribs breed riempje, en
de stuurbekrachtiging een van 6 ribben.
Tevens zit bij een originele 440 zonder airco, de stuurbekrachtigingspomp onder
de dynamo. Mocht je dit ook willen doen. moet je de leidingen van de stuurbekrachtiging inkorten.
Ik ben zelf op een 480 turbo zonder airco een airco aan het opbouwen. Dus
mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2008 - 20:48
Het wordt een 'racer', dus zodoende.Wiebe schreef:![]()
Je haalt de airco weg?
Allen bedankt voor de reacties, hier kan ik enigszins wel iets mee!