Werkt het RTI-navigatiesysteem ook met DVD's van andere aanbieders ? Ik vind de update van de DVD's nogal in de papieren lopen.
Weet iemand trouwens van welk merk het Volvo-systeem is ?
Update navigatiesysteem
- Bover
- 8th Gear member
Het is inderdaad Nav tech. Upgrade kost 250,= euro en je hebt dan drie cd's in plaats van de enkele heel europa op straatnivo die ik nu heb.
Ik heb nu een DVD versie van 2004. Ik zal dvd eens proberen te branden. Neem ik mee naar de meeting Zwolle 4 maart als lukt.
Mijn mening is wel dat Navtech erg op autobaan stuurt. Bijv:
Almelo-Leeuwarden stuurt hij je via Apeldoorn, i.p.v. N35 Zwolle.
Verschil is enkele reis 55 km. Je rijdt in dezelfde tijd.
gr bover
Ik heb nu een DVD versie van 2004. Ik zal dvd eens proberen te branden. Neem ik mee naar de meeting Zwolle 4 maart als lukt.
Mijn mening is wel dat Navtech erg op autobaan stuurt. Bijv:
Almelo-Leeuwarden stuurt hij je via Apeldoorn, i.p.v. N35 Zwolle.
Verschil is enkele reis 55 km. Je rijdt in dezelfde tijd.
gr bover
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- FrankM
- 4th Gear member
Er lopen hier twee dingen door elkaar. De RTI is voorzien van speciale software. Die software leest de DVD en verwacht daar een aantal dingen. Om te beginnen (optioneel) een update van zichzelf. Stop een nieuwere DVD in een RTI en je hebt grote kans dat je eerst een minuut of 5 tegen een scherm aankijkt waarop staat dat de boel geupdate wordt. En die updates zijn soms belangrijker dan het kaartmateriaal 
Een groot deel van de DVD wordt ingenomen door het kaartmateriaal. Inderdaad is NavTech voor VOLVO de leverancier van dit materiaal, maar de manier van uitleveren op DVD is zeer waarschijnlijk VOLVO specifiek. Dat betekent dat kaartmateriaal van een ander systeem (al dan niet van NavTech) zeer waarschijnlijk niet door het RTI systeem wordt herkend.
@Bover
Mijn ervaring met het kaartmateriaal is juist omgekeerd. Plan een route van Amsterdam-West naar Amsterdam-Oost en de RTI leidt je zonder blikken of blozen dwars door de stad. Dat er ook nog zoiets als een ringweg (A10) is en dat dat veel sneller is...
Gr/F

Een groot deel van de DVD wordt ingenomen door het kaartmateriaal. Inderdaad is NavTech voor VOLVO de leverancier van dit materiaal, maar de manier van uitleveren op DVD is zeer waarschijnlijk VOLVO specifiek. Dat betekent dat kaartmateriaal van een ander systeem (al dan niet van NavTech) zeer waarschijnlijk niet door het RTI systeem wordt herkend.
@Bover
Mijn ervaring met het kaartmateriaal is juist omgekeerd. Plan een route van Amsterdam-West naar Amsterdam-Oost en de RTI leidt je zonder blikken of blozen dwars door de stad. Dat er ook nog zoiets als een ringweg (A10) is en dat dat veel sneller is...
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
S60 2.0T MY06 Sum
- Bover
- 8th Gear member
Dag Frank,
Klopt dat de rti je ook dwars door destad kan adviseren, maar dan moet je wel de route opties veranderen van snel nr kort en
snelwegen vermijden
gr bob
Klopt dat de rti je ook dwars door destad kan adviseren, maar dan moet je wel de route opties veranderen van snel nr kort en
snelwegen vermijden
gr bob
- FrankM
- 4th Gear member
@Bover:
Helaas, die truck kende ik al en die werkt niet. Bij mij staat de instelling standaard op snel en het enige dat op vermijden staat zijn veerboten. Maar ook met die instelling is er een voorkeur voor dwars door de stad. En ja, in dit geval heb ik ook "kort" geprobeerd, maar ook dan gaat 'ie door de stad. Het is alsof de rijsnelheden op stadse wegen niet goed staan en vergelijkbaar zijn met autosnelwegen.
Gr/F
Helaas, die truck kende ik al en die werkt niet. Bij mij staat de instelling standaard op snel en het enige dat op vermijden staat zijn veerboten. Maar ook met die instelling is er een voorkeur voor dwars door de stad. En ja, in dit geval heb ik ook "kort" geprobeerd, maar ook dan gaat 'ie door de stad. Het is alsof de rijsnelheden op stadse wegen niet goed staan en vergelijkbaar zijn met autosnelwegen.
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
S60 2.0T MY06 Sum
S60 2.0T MY06 Sum
- Bover
- 8th Gear member
De vraag is of we het over hetzelfde product hebben.
Ik werk met een (single ) dvd heel europa 2004 van navitec Volvo. heftig tevreden.
Heb alleen nog niet gehoord dat er een update is voor deze DVD
Ik werk met een (single ) dvd heel europa 2004 van navitec Volvo. heftig tevreden.
Heb alleen nog niet gehoord dat er een update is voor deze DVD
- Peer
- 2nd Gear member
Kijk ook eens hier. Het leverde mij 19 cd's op van West-Europa die het prima doen in mijn HU-1205.CeeBee schreef:Zal ook wel Navtech zijn, zelfde als de HU1205.
Software is wel te vinden op het internet, maar geduld en goed zoeken is een vereiste.
mods edit
verwijzing naar illegale software verwijderd
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race