ipod aansluiten (aux in autoradio) V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
cordi
2nd Gear member

Ik begrijp dat het voor sommige mensen onbegrijpelijk is. Maar ik ben een muziekfreak zoals erg veel vrienden en collega’s van mij. Opera, barok, klassieke muziek enz. Ongelofelijk maar op mijn iPod kunnen meer dan 800 Cd’s. Het is dus een zaligheid van niet telkens met cd’s te moeten zeulen die dan nog eens onderhevig zijn aan slijtage in de wagen. In mijn vorige wagen was mijn iPod mijn beste maat die mij toch nog uren genot kon geven in de vele files.
Ik zou mij niet kunnen voorstellen dat mijn nieuwe wagen drie maanden bij de dealer zou moeten staan voor reparaties. Je kan dan wel degelijk spreken van een rampvoertuig dat zou moeten teruggenomen worden door de fabrikant. De verkoop gaat volgens mij slecht. De V50 wordt momenteel in België verkocht met voor meer dan € 5 000 aan accessoires gratis.
HMG
4th Gear member

cordi schreef:Ik noem dit gewoon mensen oplichten. Het kan nu toch echt niet zo moeilijk zijn om klanten tevreden te stellen. Ik weet zeker dat als de nieuwe S40 V50 (model 2007 waarschijnlijk) er aan komt dat met veel machtsvertoon in de folders zal getoond worden dat een iPod gemakkelijk aansluitbaar is. Onlangs kreeg ik een folder van Volvo in de bus met de vermelding dat je een iPod kon winnen. Voor mij blijft het echt niet te geloven dat de ingenieurs niet kunnen zorgen voor een aux aan de radio. Ik word gewoon kotsmisselijk van de mentaliteit van Volvo. Ik vind het echt spijtig dat de inruilwaarde enorm laag is. Mijn Passat break had ik € 21 000 betaald en daar heb ik na vier jaar nog € 12 500 voor gekregen met 150 000 km op de teller. Voor mijn Volvo V50 (Eén en een half jaar oud 60 000 km) van meer dan € 30 000 geeft Volkswagen of BMW mijn nog slechts € 15 000. Als ik het had geweten had ik 100 % zeker deze wagen niet gekocht! Volvo schijnt maar niet te begrijpen dat klanten maken héél gemakkelijk is maar klanten houden is veel moeilijker! Iedere niet tevreden klant sleurt in zijn kielzog gemakkelijk enkele potentiële toekomstige klanten mee die dan toch maar voor een ander merk kiezen.
Dus bedankt Volvo! De zaak is doorgegeven aan Testaankoop. Wie weet schieten ze bij Volvo toch nog wakker!
Ga eens naar de Volvo dealer voor je inruil, daar kreeg je toch ook zoveel terug voor je Passat?
Ik word gewoon kotsmisselijk van de mentaliteit van Volvo.
Wat zijn dat voor stoere krachttermen die je gebruikt, je heb er volgens mij geen flauw benul van hoe gecompliceerd een V50 auto is. Dan moet er zeker ook een TOM TOM aansluiting in elke Volvo komen met geluid over de voor-speakers en mute als Tom iets zegt!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

cordi schreef:Ik begrijp dat het voor sommige mensen onbegrijpelijk is. Maar ik ben een muziekfreak zoals erg veel vrienden en collega’s van mij. Opera, barok, klassieke muziek enz. Ongelofelijk maar op mijn iPod kunnen meer dan 800 Cd’s. Het is dus een zaligheid van niet telkens met cd’s te moeten zeulen die dan nog eens onderhevig zijn aan slijtage in de wagen. In mijn vorige wagen was mijn iPod mijn beste maat die mij toch nog uren genot kon geven in de vele files.
Ik zou mij niet kunnen voorstellen dat mijn nieuwe wagen drie maanden bij de dealer zou moeten staan voor reparaties. Je kan dan wel degelijk spreken van een rampvoertuig dat zou moeten teruggenomen worden door de fabrikant. De verkoop gaat volgens mij slecht. De V50 wordt momenteel in België verkocht met voor meer dan € 5 000 aan accessoires gratis.
Ik heb over Volvo enerzijds en over jouw V50 anderszijds tot op heden niet echt iets positiefs van jouw hand getroffen, toch zijn er nogal wat S40/V50 berijders tamelijk gelukkig blijkt ook op dit forum.
Het gaat hier stilaan om een "Cordi-gerelateerd" probleem en niet om een Volvo gerelateerd probleem.
Vind je zelf ook niet dat je nu alleen nog zeikt om het zeiken? ruil in dat ding en wordt (weer) lid van het Passat forum.
cordi
2nd Gear member

Ik heb het gewoon over een auto hoor en niet over een kind. Vaak willen mensen ook geen slecht woord horen over hun kind. Ik vind uw opmerking dus wel een beetje ongepast. Ik heb nooit gebruik hoeven maken van een Passat forum en dan wel om dat ik nooit problemen heb gehad met deze wagen. Ook was hun folder bij de aankoop van de wagen perfect juist. Ik zeg dus sorry dat ik U heb gekwetst ik wilde U echt niet beledigen hoor "Simpson"! Toch denk ik dat er voldoende interesse is in een aux-aansluiting bij vele Volvorijders. Het kan helpen van soms eens extra negatief te zijn. Wie weet komt er dan toch nog eens een positieve reactie van Volvo. Dat maakt deze site misschien wel erg nuttig. Je kan een hevige supporter en fan zijn van een bepaalde voetbalploeg, daarom zijn het nog niet de beste voetballers!
Nogmaals mijn excuses! Maar negatieve reacties mogen er ook zijn!
ferre40
1st Gear member

Ben heel tevreden over mijn bijna 2 jaar oude Volvo S40 2.0 D.
Mijn volgende zal weeral een Volvo zijn (de vierde dan). Dat deze helaas geen uitgang heeft voor mijn iPod neem ik Volvo wel kwalijk vooral omdat er in de folder stond dat het audiosysteem uitbreidbaar zou zijn voor toekomstige ontwikkelingen. Ze hadden dit beter niet vermeld. Volgende maand komt er wel een iTripper uit voor de iPod nano. Maar toch zou ik het liefst eens zien of Volvo zelf geen oplossing heeft. In week ?? zouden de S40-V50 die van de band rollen wel voorzien zijn. Vraag me af of er niet na af-fabriek voor onze wagens daarin geen oplossing te vinden is bij de dealers. Heb bij aankoop van mijn S40 de achteruit-rijradar achteraf ook bij de dealer laten plaatsen, en dit met een beep als ik in de achteruit-rijversnelling ga.
Een TomTomGo zelf geplaatst met externe antenne, waarbij alle draden uit het zicht verwerkt zijn, waarbij de antenne net onder het kofferbakklep is gemonteerd.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

cordi schreef:Ik heb het gewoon over een auto hoor en niet over een kind. Vaak willen mensen ook geen slecht woord horen over hun kind. Ik vind uw opmerking dus wel een beetje ongepast. Ik heb nooit gebruik hoeven maken van een Passat forum en dan wel om dat ik nooit problemen heb gehad met deze wagen. Ook was hun folder bij de aankoop van de wagen perfect juist. Ik zeg dus sorry dat ik U heb gekwetst ik wilde U echt niet beledigen hoor "Simpson"! Toch denk ik dat er voldoende interesse is in een aux-aansluiting bij vele Volvorijders. Het kan helpen van soms eens extra negatief te zijn. Wie weet komt er dan toch nog eens een positieve reactie van Volvo. Dat maakt deze site misschien wel erg nuttig. Je kan een hevige supporter en fan zijn van een bepaalde voetbalploeg, daarom zijn het nog niet de beste voetballers!
Nogmaals mijn excuses! Maar negatieve reacties mogen er ook zijn!
Ik voel me geenszins beledigd, maar het is ondertussen (mij in ieder geval) duidelijk dat een aux aansluiting er niet voor uw Volvo komen zal vanwege een technische onmogelijkheid, daar doen uw uitspraken van o.a. "oplichting door Volvo" niets aan af.
U roept keer op keer met krachtige teksten over uw aanstaand vertrek bij Volvo, het spijt mij dat deze Volvo niet voldoet aan uw eisen maar waar bij reclame de herhaling een boodschap enige kracht geeft is hier van het tegenovergestelde sprake.
Dutchie
2nd Gear member

Ik sluit me geheel aan bij Bart. Hoewel ik best begrijp dat Cordi erg teleurgesteld is over de onmogelijkheid om een Ipod aan te sluiten, begint het nu toch een beetje op gezeur te lijken. Ik zou ook best graag m'n mini Ipod aangesloten hebben op m'n V50, maar dat kan nou eenmaal niet op een goeie manier. Verder vind ik het gewoon een superauto!
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava :D en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.
Marcel
4th Gear member

Dutchie schreef:Ik sluit me geheel aan bij Bart. Hoewel ik best begrijp dat Cordi erg teleurgesteld is over de onmogelijkheid om een Ipod aan te sluiten, begint het nu toch een beetje op gezeur te lijken. Ik zou ook best graag m'n mini Ipod aangesloten hebben op m'n V50, maar dat kan nou eenmaal niet op een goeie manier. Verder vind ik het gewoon een superauto!
dit klinkt een stuk volwassener :wink:

Stelling:
Een 5 cylinder willen overstemmen met ranzig mp3 geluid blijft discutabel.
Gr. Marcel
V480-S60
Geartronic member

Stelling:
Een 5 cylinder willen overstemmen met ranzig mp3 geluid blijft discutabel
.

Ik had al eens eerder een stelling van gelijke strekking neergezet. En nu ik lees dat Cordi zelfs klassieke muziek op z'n I-pod, heeft begrijp ik het helemaal. Met een slechte (maar helaas kaskrakende) I-pod Klassieke muziek afdraaien in een auto met superieur motorgeluid kan niet goed zijn.

Met slechte bedoel ik overigens niet de kwaliteit van het apparaat, maar de klankkleur van een MP3 file, via een goed audiosysteem. Voor mij, en ook ik ben audiofiel, nooit geen I-pod of soortgelijke apparaten. Ik neem gewoon CD-s mee als ik goed geluid wil horen. (En neem het ongemak maar voor lief.)

Ik vind het ook vervelend dat VOLVO niet een AUX aansluiting heeft bij de S40/V50 maar daar moet je geen halszaak van maken als de auto verder superieur rijdt en je van het motorgeluid kan genieten of een CD.

Ik heb veel meer begrip voor GND die veel problemen met zijn diesel heeft. (Ook al is die van de leasemaatschappij.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Dutchie
2nd Gear member

Marcel schreef:
Stelling:
Een 5 cylinder willen overstemmen met ranzig mp3 geluid blijft discutabel.
:lol: Daar zit wat in ja! Misschien toch maar die dempende laag uit het motorcompartiment slopen.. dan hoor je hem nog beter!! :D
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava :D en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.
Dieter
1st Gear member

Wat de geluidskwaliteit van een IPod betreft: enerzijds ondersteunt dit toestel ook lossless gecomprimeerd geluid (verliesloze compressie waarbij de bestanden nog steeds de helft kleiner zijn en er op een 60 gb IPod nog makkelijk 200 albums passen). Anderzijds horen mijn oren vanaf een bitrate van 256 kbit/s het verschil nog nauwelijks met de originele cd, zeker niet in de auto waar je toch veel achtergrondgeluid hebt.

Ikzelf ben enorm tevreden over mijn v50, op een paar kleine electronische probleempjes na, die snel door de dealer opgelost werden. Ook de High Performance audio-installatie vind ik zeer goed en ik heb er al enorm van genoten.

Maar mijn punt is dat de meeste auto's in die prijsklasse akelig perfect zijn (Audi A3/A4, Opel Vectra, Ford Mondeo, VW Passat) en dat je voor dat budget wel enige eisen mag stellen.

Zoals ik al zei, voor mij was het verschil tussen de A3 sportback en de v50 zó klein dat het ontbreken van een IPod mogelijkheid de keuze had kunnen laten doorslaan naar de Audi.

Ik las onlangs dat van de 50 meest verkochte wagens in België er maar twee zijn waarvoor momenteel geen IPod oplossing mogelijk is: de Volvo s40/v50 en de Audi A6 (misschien niet toevallig alletwee auto's die de MOST bus gebruiken).

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat mensen zich ergeren aan het ontbreken van een IPod/Aux aansluiting. Zeker aangezien Volvo liet uitschijnen in hun folders dat het audiosysteem uitbreidbaar was.

Laat ons dan ook on-topic blijven en onze aandacht vestigen op de bestaande (FM-transmitter, FM-modulator) en eventuele toekomstige oplossingen (Dension, Volvo?).
Volvo v50 1.6d Kinetic - Barents Blue - 15" Adaro velgen - Offblack leder - RTI - High Performance Audio - Cruise control - Parkeersensoren
V480-S60
Geartronic member

Dieter schreef:Ik las onlangs dat van de 50 meest verkochte wagens in België er maar twee zijn waarvoor momenteel geen IPod oplossing mogelijk is: de Volvo s40/v50 en de Audi A6 (misschien niet toevallig alletwee auto's die de MOST bus gebruiken).
Daar heb je het al, ook Audi heeft dus "problemen". Dat heb je met nieuwe (superieure) ontwikkelingen.
Dieter schreef:Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat mensen zich ergeren aan het ontbreken van een IPod/Aux aansluiting. Zeker aangezien Volvo liet uitschijnen in hun folders dat het audiosysteem uitbreidbaar was.
Helaas heeft VOLVO daar een steek laten vallen. Maar ik ga er van uit dat ook VOLVO niet heeft kunnen voorzien dat het langer zou duren voordat Alpine met een oplossing kan komen. Maar ergeren, doe dat maar ergens anders aan. De wereld vergaat er toch niet door?
Dieter schreef:Laat ons dan ook on-topic blijven en onze aandacht vestigen op de bestaande (FM-transmitter, FM-modulator) en eventuele toekomstige oplossingen (Dension, Volvo?).
Dat is een juiste mentaliteit. Maar voor bestaande auto's kan je VOLVO dus (helaas?) uitschakelen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
danielk
2nd Gear member

Dat Volvo roept dat het 'niet mogelijk' is de fabrieksoplossing die zij vanaf modeljaar 2007 gaan aanbieden in bestaande systemen in te bouwen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het daadwerkelijk niet kan.

Dat de verkopen slecht gaan valt volgens mij wel mee. In Nederland staat Volvo op de 8e plaats bij de merken en de V50 is 11e bij de modellen. Als je de S40 en V50 samen neemt kom je op de 8e plaats uit.
ferre40
1st Gear member

http://www.involve.be/staticpage/nl/evo ... ap_23.aspx

Deze zin is toch merkwaardig :
Later volgen oplossingen om ook in andere Volvo modellen MP-3 muziek af te spelen.
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

Voor de meest sceptische 40/50 rijder kan dit wel een héél nette
en vooral een heel heilzame oplossing zijn.
Ik ben er gerust in dat je wel Moet toegeven dat dit net zo goed zou kunnen zijn als een op maat gemaakte Volvo-oplossing.
;-)
Groeten
Erik

http://www.supplies4mobility.nl/nl/dept_1063.html
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

Zo zouden ze het bij Volvo mogen (MOETEN!) maken,
die jongens van Alpine die kennen er wat van ;-))))

http://www.alpine-europe.com/driveyouri ... d_demo.htm
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Tandmac schreef:Zo zouden ze het bij Volvo mogen (MOETEN!) maken,
die jongens van Alpine die kennen er wat van ;-))))

http://www.alpine-europe.com/driveyouri ... d_demo.htm
Die bouwen alleen weer geen auto´s...
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:.....
Jammer hé,

Maar ze weten wel verdomnd goed hoe je een makkelijk te bedienen autoradio in mekaar steekt!!

Een Tip voor de Zweden!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Tandmac schreef:
bart simpson schreef:.....
Jammer hé,
Maar ze weten wel verdomnd goed hoe je een makkelijk te bedienen autoradio in mekaar steekt!!
Een Tip voor de Zweden!
En die Zweden weten hoe je een veilige auto in elkaar steekt, en?
Is dat dan meteen een tip voor Alpine?
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

Veilige wagens, met goede en makkelijk te bedienen autoradio's =
Een zeer veilige wagen hé Bart!

Je zou het toch niet anders willen....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”