De keuzes van Hakan

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Maar ik geloof dat 177pk niet zuinig is.. Wij mogen maximaal energieklasse C of D kiezen.. 177 pk valt daar niet in denk ik..
anwo
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 10.02.2008 - 19:38

Dat ligt niet alleen aan vermogen, maar ook aan CO2-uitstoot en grootte van de auto.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line

XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Oke, :wink:
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

150 PK dan? is ook nog voldoende ...
Maar die 177 PK is een "clean power Diesel"
dus...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

nja. ons maakt het niets meer uit. auto is al besteld
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Ik zal er een dark horse in gooien : een 177PK D-cat Avensis business pro-line.
Niet meteen nee zeggen, maar een keer gaan rijden.
Ik was veroordeeld in mijn keuzes tot de minder dikke motorvarianten in dit segment (geen straf hoor), en heb proefgereden met de Avensis Wagon 2.0 D (126 pk). Conclusie: heeeele fijne motor. En wat is zo'n Avensis stil van binnen, niet normaal. Rijdt heel comfortabel, veel ruimte en best wel netjes afgewerkt. Waarom is ie het niet geworden? Kon steeds net geen lekkere zitpositie vinden en de auto doet me van binnen helemaal niets...Als dit bij de 177 pk D-Cat business pro-line beter voor elkaar zou zijn en hij paste in het budget, mwah was de keuze lastiger geweest den
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

.. denk ik. Maar schijnen toch de nodige problemen mee geweest te zijn met de 177 pk D-Cat?
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik heb geen idee.
Ik heb er 8x van de grens naar Duisburg mee gereden in een middag, gemiddeld 166 km/h

220 top was ook echt 220..
nou ja na een keer of 6 224.


Alleen dan komen er blondjes in een S4 cabrio je nog gewoon voorbij.. met 250.. open...
maar het is een V50 geworden voor Hakan
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hoe doet volvo het volgens jullie in acceleren? (v50 2.0d)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27376
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Vlot genoeg ;)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Okè!
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

De 177pk D-Cat is geen goede motor. Hij levert zijn vermogen in een piek. De 150pk versie is veel aangenamer. Bovendien is de 177pk een grote leugen. De autogids heeft hem destijds op de rolbanken gezet omdat ze aanvoelden dat hij niet zo krachtig was en kwamen aan 155pk. Daarbovenop heeft de motor een hoge co2 uitstoot en een lage uitstoot van andere schadelijke stoffen (als een mercedes 300 bluetec) en dat is fiscaal onvriendelijk.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

rsnhakan schreef:Haha, ik heb echt oneindig vragen.. Maar wat denken jullie hierover?
Laten we zeggen dat je gewoon zeer gul bent met vragen :laughing6:
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
wjschreuder
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.10.2007 - 15:03

rsnhakan schreef:Hoe doet volvo het volgens jullie in acceleren? (v50 2.0d)
Ik heb zelf een 2.0D, welke ik heb laten chiptunen door Rica naar 180pk/380nm - en dat is echt aan te raden!

De auto wordt er echt snel van, ik heb in een (niet gechipte) D5 gereden, en mijn 2.0D is op zijn minst even snel (D5 5-cylinder maakt natuurlijk wel een mooier geluid :) ).
Het blijft natuurlijk een diesel, waardoor ik de 0-100 sprint (geklokt op 8,3 sec) niet spectaculair blijf vinden. Echter, rij eens op een bochtige weg of haal een auto in op (snel)weg en je wordt volledig in je stoel gedrukt.

Qua onderhoud weet ik niet of het veel uitmaakt, heb er nu 15.000km na het tunen mee gereden en de motor loopt alleen maar soepeler. Wat ik vooral grappig vind is dat als ik nu een tochtje alpen doe (oftewel 160-200km/u 2000km rijden) de motor zeer duidelijk over de tocht heen veel levendiger wordt en dat nog lang blijft, dit was voor het tunen niet zo.

Natuurlijk verslijt alles met meer pk's vast wat harder. Mijn verbruik is ongeveer 0,3l/100km omlaag gegaan na het tunen (met dezelfde rijstijl).
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

@ wjschreuder dat is echt wel netjes! 8.3 seconden... De D5 doet het in 8 seconden.. niet veel verschil maar je houd hem wel bij.. Is de topsnelheid ook hoger geworden?
mYst
3rd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
Locatie: Genk

kleine tip aan hakan: de snelheid van een auto is verre van de belangrijkste kwaliteit ervan, zeker bij 'n volvo...

hard rijden houdt op zeker moment vanzelf op hoor, ofwel door veel boetes, ofwel door 'n hoop brokstukken...
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik begrijp het, maar was alleen even benieuwd.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27376
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

mYst schreef:kleine tip aan hakan: de snelheid van een auto is verre van de belangrijkste kwaliteit ervan, zeker bij 'n volvo...

hard rijden houdt op zeker moment vanzelf op hoor, ofwel door veel boetes, ofwel door 'n hoop brokstukken...
Ofwel ze worden eigenlijk verstandig :D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”