hallo))ik heb een volvo440 turbo...kmteller werkt niet meer.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
bap
2nd Gear member

Hallo)) Ik heb een 440 turbo met alle mogelijke opties...
Mijn km teller ging een tijdje terug steeds aan en uit (meer aan dan uit)
langzaam aan verandere dit in steeds meer uit...en nu na werkt hij al een tijdje niet meer.... ik wil dit probleem graag verhelpen ook werkt me cruisecontrol gelijk niet meer ..maar als die teller het doet doet de cruisecontrol het ook weer..
Ik denk dat het een los kontakt is misschien een stekker....Wie heeft dit ook al eens gehad...?
hopelijk wordt het niet te ingewikkeld want ik moet het zelf zien op te lossen...
Wie heeft nog een tip of advies..? bedankt alvast....groetjes Bap :) Hallo)) Ik heb een 440 turbo met alle mogelijke opties...
Mijn km teller ging een tijdje terug steeds aan en uit (meer aan dan uit)
langzaam aan verandere dit in steeds meer uit...en nu na werkt hij al een tijdje niet meer.... ik wil dit probleem graag verhelpen ook werkt me cruisecontrol gelijk niet meer ..maar als die teller het doet doet de cruisecontrol het ook weer..
Ik denk dat het een los kontakt is misschien een stekker....Wie heeft dit ook al eens gehad...?
hopelijk wordt het niet te ingewikkeld want ik moet het zelf zien op te lossen...
Wie heeft nog een tip of advies..? bedankt alvast....groetjes Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
440rijder
2nd Gear member

Ik heb het probleem wel een keer gehad met mijn Renault 5 ('90), die had dan geen cruise control :D, maar wel het tellerprobleem. Nieuwe tellerkabel erop gezet en het probleem was verholpen. Ik weer dan weer niet of het in jouw Volvo ook een mechanische (geen elektrische puls als input voor je teller) kabel betreft, bij mij zat het probleem direct aan de tellerkast, waar de kabel afgesleten was en daardoor niet de tellerunit aandreef. De andere kant van die kabel zat in het blok vast (onderaan, onmogelijke plek om te bereiken).
sjoerdb
5th Gear member

als ik het hoor dan heb je geen tellerkabel maar een 440 met electronische teller. er zal dus een sensor op je versnellingsbak zijn die pulsen geeft naar je teller, je CC neemt de pulsen over en regelt daardoor dus je snelheid. geen pulsen betekent geen snelheid op je teller en dus ook geen CC. zoek het dus in een sensor, slecht contact, het wordt warmer dus dingen zetten uit en krimpen. kan solderingen in je klokkenhuis zijn. gebruik de zoekfunctie is mijn tip!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Iroll
6th Gear member

Hier wordt je probleem in behandeld. Meestal wordt dit veroorzaakt door een slecht soldeer punt op de printplaat.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ter+teller
Laptom
2nd Gear member

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 440 Turbo. De amp connector op mijn versnellingsbak sensor was een beetje gaar.
Eraf gehaald, alles schoongemaakt. Nieuwe connector erop en voor e0,12 en 3min waren alle problemen voorbij.
Kruip maar even onder je auto en controleer deze aansluiting.
Yoghi
2nd Gear member

Ik heb een soort gelijk probleem alleen dan met de toerenteller.

Misschien ook maar eens de soldeer punten opnieuw solderen.
Anders een 2ehands teller unit zoeken.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
bap
2nd Gear member

Hallo iedereen
Bedankt voor de reacties ..
Ik ben er nog niet uit maar wil eerst maar eens die teller unit eruit zien te krijgen...kijken of de stekker misschien niet goed zit...... het gekke is wel dat de toeren teller het wel prima doet...misschien is dat een andere stekker die wel gewoon goed kontakt heeft.
daarna maar eens die sensor onderzoeken die bij de versnellingbak zit..?
Ik hoop dat ik hem vind......bah wat een rot probleem zeker omdat ik hem anders niet door de keuring krijg....hmmm
Vandaag krijg ik wat hulp en ga ik samen met mijn kennis er naar kijken..en zal hier de uitslag laten weten...

groeten iedereen )) Bap
RobsterS70R
5th Gear member

Succes :)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Iroll
6th Gear member

De sensor zit achterop het blok, verstopt achter uitlaatspruitstuk en hitteschilden. heel moeilijk te zien en nog moeilijker te vervangen. Zit vast met een imbusboutje, maar je kan er onmogelijk bij en tegelijk zien wat je doet. Volg de draad en controleer de stekkertjes ervan. Zoek het daarna in slechte contacten/soldeerpunten op de printplaat. Op een van de foto's van de link die ik je eerder gaf zie je een close up van 3 rijen soldeerpunten genummerd van 1-18. Soldeerpunten 6&12 zijn die van de snelheidsmeter. Daarin zit meestal het probleem. Gewoon het soldeer met een fijne soldeerbout laten smelten en klaar ben je. Meestal....
Yoghi
2nd Gear member

Weet je toevallig ook de soldeerpunten van de toerenteller zijn of waar die aangesloten zit.
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
bap
2nd Gear member

Hallo iedereen
Ben vandaag bezig geweest met o.a de km teller... onder de auto gekeken en gezocht naar die fucking sensor!! maar nee niet gevonden hoor...hitte schildje heb ik ook weggehaald.. maar je ziet niets daar.. en het is lastig om daar bij te komen.. als je het al ziet..maar goed toen dat geen resultaat opleverde die teller unit eruit gesloopt..wat op zich ook wel lastig was..vooral de stekkers lostrekken van de km bekabeling omdat je amper ruimte en zicht hebt...
Het zijn 2 stekkers en ook nog 1 grijze platte kabel (die kon niet los omdat er geen stekker zat) maar was gelukkig lang genoeg zodat je hem naar voren kon trekken..
Niets te zien natuurlijk..dus alles weer terug gebouwd..en duimen...
En ja hoor me teller werkt weer !!
Ik ben heel erg blij :D dat het gelukt is het was dus toch iets met die stekker.. :)
Heb vandaag meteen me elec.raam aan portiers zijde gerepareerd.
De uitlaat die een tik veroorzaakte..
remmen na gekeken..
handrem gerepareerd...
koelvloeistof bijgevuld
nwe olie en oliefilter.. Magnatec 10w40 castrol..
luchtfilter bekeken ..die was nog goed...
versnellingsbak oliepeil nagekeken..die was nog goed :)
Voorbanden zijn weer versleten..)) ik geef te veel gas :oops:
draag armen: rubbers versleten :? maar volgens mijn kennis kan hij nog door de keuring heen komen ...anders moeten die draagarmen los en nwe rubbers erop laten persen of andere nwe draag armen... :cry:
Ik hoef pas in Oktober naar de keuring ..maar ik weet nu hoe het er voor staat.. :wink:
En ja als laatste me wielkasten...pff het bekende 440 euvel ROEST :-x
ik moet het nu snel weer gaan bijwerken...ziet er weer niet zo best uit...bah..bah..
oke iedereen,. bedankt voor de reacties .. en groetjes
Bap
Iroll
6th Gear member

en ook nog 1 grijze platte kabel (die kon niet los omdat er geen stekker zat)
Die loopt naar de schakelaar voor de bediening van je info centre, daar zit de stekker. En nu maar afwachten hoelang je teller het blijft doen. Niet sarcastisch bedoelt, maar ervaring! Ze kunnen een mens gek maken die kmtellers van een 400 serie. Mocht ie er weer mee ophouden dan weet je iig dat het niet aan die f@#$@*ng sensor ligt!
bap
2nd Gear member

Hoi
OKe de grijze platte kabel is dus van de info-centre ... bedankt.. dan weet ik dat ook weer ...
En ja km teller doet het weer alleen er zijn nu weer wat lampjes na de galemiese :? onder ander het lampje van me licht schakelaar ..handremlichtje en 1 van de tellerplaat verlichting...deze deden het wel ..oke het is nu niet het ergste probleem kan immers wel weer vervangen worden...
Bij deze raad ik iedereen om de lampjes metteen allemaal te vernieuwen
ook al doen ze het.......
Ook de verlichting van me asbak heeft het begeven :?
Weet iemand ..misschien de truk om die asbak-houder eruit te vissen..?
Ik heb me electrische raam weer gemaakt..nou gaat hij weer omhoog of omlaag alleen te stroef nog steeds...maar wat zouden jullie gebruiken voor de smering van je raam geleiders..? ik dacht zelf iets van siliconen spray en/of teflon..?alhoewel teflon weer meer is voor plastic smering...?
Iemand nog een ideetje...?
groeten Bap
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”