Dipje en schakelen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Hoi, maar weer eens een paar vragen stellen, kom met de zoekfunctie niet verder!
Ben net een weekje op vakantie geweest met de S60 en hij rijdt heerlijk.
alleen blijf ik `knoeks`geluiden houden met schakelen van 2 naar 3.
Volgens mij ligt dit aan de speling op het schakelmechanisme, van de pook naar de schakelstangen.
zitten hier busjes tussen die vervangen kunnen worden??
iemand ervaring?
2de punt dat ik heb is dit:
Af en toe houdt de auto iets in bij gas geven, nu ben ik erachter dat die dit alleen maar doet als de automatische airco aan staat.
ook als je al een uur op de snelweg bij constante temperatuur rijdt.
Dus niet bij volle belasting van de airco!
het is niet veel maar iets inhouden als je bv gas bijgeeft om even snel te passeren.
is dit te verhelpen?

Grt Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

het eerste weet ik niet, moet je even naar de dealer denk ik.

Het tweede weet ik wél. dit is je magneetkoppeling van je airco die aan springt, dit zorgt ervoor dat de aircopomp meet gaat draaien met je dynamo e.d. de aircopomp zit onderaan je multiriem. zet de auto maar eens aan, en zet je airco volluit, nu hoor/zie je het wiel van de pomp af en toe meedraaien. met dit hoor je een tik. teveel tikken wijst wel op te weinig koudstof. ook dit regelmatig na laten kijken bij de dealert/aircospec.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Wat is teveel tikken? Als ik op een warme dag mijn motor stationair heb lopen voor 't huis (met een warme motor) zou ik denken dat ik soms 3-4x per minuut 'm hoor tikken?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Wat is een warme dag? :P :wink: 3á4x/min is normaal maar ik had hiervoor dat ie dat tot 10x/min deed. dat was teveel en gelijk even laten tjekken bij de dealer.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Komt de airco echt zo vaak in??
Vindt ik erg vaak, maar hebben jullie dat dipje/inhouden ook onder het rijden?
Dan is dat iig geen ding om verder zorgen over te maken.
Bij men vorige auto met auto-airco, had ik dit nl helemaal niet.
Wel als je de airco inschakelde met warme binnenruimte auto, maar niet als die dan iedere keer weer inkwam.

Grt
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

ja ik heb het regelmatig, dit is heel normaal hor géén zorgen maken. dat laatste is omdat de magneetkoppeling continue meedraait. dit zorgt er ook voor dat je condensor bevriest (door het continue draaien) en dat deze minder lang meegaat.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

aertssenhjc schreef:ja ik heb het regelmatig, dit is heel normaal hor géén zorgen maken. dat laatste is omdat de magneetkoppeling continue meedraait. dit zorgt er ook voor dat je condensor bevriest (door het continue draaien) en dat deze minder lang meegaat.

Ik denk dat je de verdamper bedoelt die bevriest.

grt Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

jep dat bedoel ik. zei ik dan iets anders dan? ::?
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

:wink:
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”