deze week mijn nieuwe V70 bestellen.
Ik had gehoopt een imitatiescherm met een Garmin blackbox in te kunnen bouwen. Helaas (nog) niet mogelijk.
Nu dus de keuze tussen een los systeem of toch de RTI.
Wat plussen en minnen:
- RTI kost me ca. 270 per jaar (eigen bijdrage), TomTom kost me niks.
- Ingebouwd systeem is natuurlijk wel mooier.
Doorslaggevend is dan misschien toch wel de functionaliteit.
Ik heb de indruk dat (o.a.) de Tomtom 930 HD geavanceerder is dan de RTI. Iemand hier een mening over?
Heeft de RTI nog andere functies, naast navigatie? Weergave parkeersensoren, weergave audio etc?
Dank voor de tips/reacties!
tomtom of rti?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heeft je dealer je wel verteld van het Profesional Pack?
Dan heb je Leder + RTI + Parkassist voor 995 euro (www.volvocars.nl)
Voordat geld zou ik absoluut het nette ingebouwde RTI systeem nemen
Dan heb je Leder + RTI + Parkassist voor 995 euro (www.volvocars.nl)
Voordat geld zou ik absoluut het nette ingebouwde RTI systeem nemen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 18:37
Yep
Prima aanbod. Zelfs op 'mijn' Sumum.
Maar blijft 1000 e voor een navigatie, die ik dus, gespreid over 4 jaar zelf mag afrekenen. Staat een gratis los systeem tegenover.
Vraag me dus vooral af of de RTI dat waard is.
Morgen nog maar eens bij de dealert kijken naar dat systeem.
(Die zal zolangzamerhand wel mesjogge van me worden hahaha)
Prima aanbod. Zelfs op 'mijn' Sumum.
Maar blijft 1000 e voor een navigatie, die ik dus, gespreid over 4 jaar zelf mag afrekenen. Staat een gratis los systeem tegenover.
Vraag me dus vooral af of de RTI dat waard is.
Morgen nog maar eens bij de dealert kijken naar dat systeem.
(Die zal zolangzamerhand wel mesjogge van me worden hahaha)
V70 MY09, 2.4D Summum (met chip), Titanium Grey, Beige/Offblack,Canula 17in
-
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Mijn overweging om RTI te nemen was dat ik vroeger weleens een VDO systeem heb gehad. Dan liep ik van mijn auto naar kantoor met een rugzak: schermpje, afstandbediening, frontje autoradio.... Daar heb ik dus geen zin in. RTI is misschien niet het meest geavanceerde systeem maar het is een absoluut betrouwbaar systeem Nog nooit één probleem gehad in een paar jaar tijd. En de RTI die nu in de V70 zit is echt stukken sneller dan op het vorige model. Bediening op het stuur en niet nodig is het ook (bijna) weg.... Ik zeg bewust bijna want het scherm blijft een dikke centimeter biven het dashboard. Onbegrijpelijk eerlijk gezegd....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
de nieuwe RTI van MY09 is echt een hele verbetering hoor (al met MY08 met harddisk een verbetering) maar is nu veel mooier!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Lease begrijp ik.
Achteraf inbouw en wegschrijven als "onderhoud" of zoiets.
Gebeurt (de) wel meer heb ik begrepen.
Achteraf inbouw en wegschrijven als "onderhoud" of zoiets.
Gebeurt (de) wel meer heb ik begrepen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Kan alleen niet meer
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Tel je bij? Zo ja, dan kan is het wellicht mogelijk de inhouding als privébijdrage in mindering te brengen op je loonstrookje. En dan draagt de fiscus dus deels bij.jvr001 schreef:Yep
Prima aanbod. Zelfs op 'mijn' Sumum.
Maar blijft 1000 e voor een navigatie, die ik dus, gespreid over 4 jaar zelf mag afrekenen. Staat een gratis los systeem tegenover.
Vraag me dus vooral af of de RTI dat waard is.
Morgen nog maar eens bij de dealert kijken naar dat systeem.
(Die zal zolangzamerhand wel mesjogge van me worden hahaha)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 18:37
tja. eigen bijdrage van 25 euro. Die kun je aftrekken van de extra bruto bijtelling van 20 euro. Kortom 2,50 minder bijtellen.
Blijft er toch nog 22,50 x 12 = 270 euro per jaar over om zelf te betalen.
Vandaag bij de dealer geweest om de RTI nog eens te bekijken. Erg matig systeem (bedieningsgemak, grapics) vergeleken het systeem van bijvoorbeeld BMW (of zelfs Peugeot), TomTom en Garmin.
Ze zouden zich in Zweden moeten schamen daar zoveel Kronen voor te vragen!
Ook even gekeken naar de TomTom. Erg mooi systeem. Maar wat een postzegel van een scherm. En dat breedbeeld is allemaal wel aardig, maar gezien de rijrichting heb je daar niet zo bar veel aan. Beter de hoogte in zou ik zeggen.
Blijft dus een (irritante) puzzel. Misschien toch de Pioneer F500BT (6" scherm) om het luchtrooster...
Blijft er toch nog 22,50 x 12 = 270 euro per jaar over om zelf te betalen.
Vandaag bij de dealer geweest om de RTI nog eens te bekijken. Erg matig systeem (bedieningsgemak, grapics) vergeleken het systeem van bijvoorbeeld BMW (of zelfs Peugeot), TomTom en Garmin.
Ze zouden zich in Zweden moeten schamen daar zoveel Kronen voor te vragen!
Ook even gekeken naar de TomTom. Erg mooi systeem. Maar wat een postzegel van een scherm. En dat breedbeeld is allemaal wel aardig, maar gezien de rijrichting heb je daar niet zo bar veel aan. Beter de hoogte in zou ik zeggen.
Blijft dus een (irritante) puzzel. Misschien toch de Pioneer F500BT (6" scherm) om het luchtrooster...
V70 MY09, 2.4D Summum (met chip), Titanium Grey, Beige/Offblack,Canula 17in
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb je wel in een MY09 gekeken?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
oh oh
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Wat het je daadwerkelijk kost is de loonbelasting over de bijtelling. Of ik moet je voobeeld niet begrijpen. Bij elke 1.000 cataloguswaarde is de bijtelling 25% * 1.000 = 250. De loonbelasting daarover in het hoogste tarief is € 130 (de bijdrage privégebruik kan nog van de bijtelling af).jvr001 schreef:tja. eigen bijdrage van 25 euro. Die kun je aftrekken van de extra bruto bijtelling van 20 euro. Kortom 2,50 minder bijtellen.
Blijft er toch nog 22,50 x 12 = 270 euro per jaar over om zelf te betalen.
Vandaag bij de dealer geweest om de RTI nog eens te bekijken. Erg matig systeem (bedieningsgemak, grapics) vergeleken het systeem van bijvoorbeeld BMW (of zelfs Peugeot), TomTom en Garmin.
Ze zouden zich in Zweden moeten schamen daar zoveel Kronen voor te vragen!
Ook even gekeken naar de TomTom. Erg mooi systeem. Maar wat een postzegel van een scherm. En dat breedbeeld is allemaal wel aardig, maar gezien de rijrichting heb je daar niet zo bar veel aan. Beter de hoogte in zou ik zeggen.
Blijft dus een (irritante) puzzel. Misschien toch de Pioneer F500BT (6" scherm) om het luchtrooster...
Ik volg even niet hoe je aan € 270 "eigen bijdrage" komt of wat je daarmee bedoelt. Of doel je op de maandelijkse meerkosten in de lease? Als je aan je werkgever jaarlijks € 270 moet betalen omdat je een af-fabriek RTI neemt, kost dit je zelf € 140 in de hoogste tariefschijf door € 270 aftrek op de bijtelling.
Als je doelt op bijtelling vanwege een af-fabriek RTI die je in vergelijking met een TomTom oid niet hebt, kan ik je volgen. Maar als dat de afweging is, zou ik überhaupt niet naar een RTI kijken.
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Zuidhorn
Als de bijtelling een afweging is, kun je 'm als optie bestellen. Dan bouwt je dealer 'm achteraf in. Moet wel goed bij de bestelling worden aangegeven dat alles voorbereid moet zijn voor RTI.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 18:37
barts,
volgens mij gaat de eigen bijdrage in mindering op de bruto bijtelling.
Voor de RTI zou ik een eigen bijdrage hebben van ca. 25 euro
Daarnaast heeft de RTI een extra (bruto) bijtelling van ca. 20 euro (25%*1000/12).
Eigen bijdrage aftrekken van de bijtelling = 20-25 = -5 euro.
De totale bijtelling wordt dus 5 euro lager (bruto) = 2,50 netto
Daar de eigen bijdrage van 25 euro bij, ben ik dus 22,50 in de maand meer kwijt. x12 = 270 euro.
Of zit ik ernaast?
Een Tomtom (oid) kost mij niets. ("Wie appelen vaart" zal ik maar zeggen).
Vandaar de afweging. (geldt niet voor RTI achteraf, dus dat is niet echt een optie.)
Het gaat me niet echt om die 2 tieners in de maand, maar dan wil ik daar wel een goed systeem voor. Ik vraag me dus vooral af of de RTI die 270/jaar waard is.
volgens mij gaat de eigen bijdrage in mindering op de bruto bijtelling.
Voor de RTI zou ik een eigen bijdrage hebben van ca. 25 euro
Daarnaast heeft de RTI een extra (bruto) bijtelling van ca. 20 euro (25%*1000/12).
Eigen bijdrage aftrekken van de bijtelling = 20-25 = -5 euro.
De totale bijtelling wordt dus 5 euro lager (bruto) = 2,50 netto
Daar de eigen bijdrage van 25 euro bij, ben ik dus 22,50 in de maand meer kwijt. x12 = 270 euro.
Of zit ik ernaast?
Een Tomtom (oid) kost mij niets. ("Wie appelen vaart" zal ik maar zeggen).
Vandaar de afweging. (geldt niet voor RTI achteraf, dus dat is niet echt een optie.)
Het gaat me niet echt om die 2 tieners in de maand, maar dan wil ik daar wel een goed systeem voor. Ik vraag me dus vooral af of de RTI die 270/jaar waard is.
V70 MY09, 2.4D Summum (met chip), Titanium Grey, Beige/Offblack,Canula 17in
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Yep, de eigen bijdrage gaat van de bruto-bijtelling af.jvr001 schreef:barts,
volgens mij gaat de eigen bijdrage in mindering op de bruto bijtelling.
Voor de RTI zou ik een eigen bijdrage hebben van ca. 25 euro
Daarnaast heeft de RTI een extra (bruto) bijtelling van ca. 20 euro (25%*1000/12).
Eigen bijdrage aftrekken van de bijtelling = 20-25 = -5 euro.
De totale bijtelling wordt dus 5 euro lager (bruto) = 2,50 netto
Daar de eigen bijdrage van 25 euro bij, ben ik dus 22,50 in de maand meer kwijt. x12 = 270 euro.
Of zit ik ernaast?
Een Tomtom (oid) kost mij niets. ("Wie appelen vaart" zal ik maar zeggen).
Vandaar de afweging. (geldt niet voor RTI achteraf, dus dat is niet echt een optie.)
Het gaat me niet echt om die 2 tieners in de maand, maar dan wil ik daar wel een goed systeem voor. Ik vraag me dus vooral af of de RTI die 270/jaar waard is.
Ik kan jouw vergelijk nu volgen. Een TomTom voor niets tegen een RTI met extra bijtelling. Dan kost het je ook na aftrek privébijdrage per saldo geld, daar valt geen speld tussen te krijgen. Ik denk dat de gemakken van de RTI (los van de ongemakken) per saldo geen € 270 per jaar rechtvaardigen in vergelijking met een gratis TomTom.
Dit bedoelde ik dus.Fabian schreef:Als de bijtelling een afweging is, kun je 'm als optie bestellen. Dan bouwt je dealer 'm achteraf in. Moet wel goed bij de bestelling worden aangegeven dat alles voorbereid moet zijn voor RTI.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12695
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Maar dat is volgens mij niet meer mogelijk, mijn baas heeft daar ook naar geinformeerd toen hij zijn nieuwe XC70 bestelde.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."