Rijtest met de Volvo S80 2.0D

Plaats reactie
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

Vanwege het overweldige aantal reacties in het 'Nieuws' gedeelte zet ik deze rijtest ook maar even hier neer, voor aspirantkopers van een S80 diesel...



Beste medeforummers,

Graag wil ik jullie mijn nieuwste rijtest onder de aandacht brengen! :D
Dit keer heb ik de Volvo S80 als 2.0D aan de tand gevoeld. Ik was vooraf érg sceptisch over deze motor i.c.m. zo'n slagschip als de S80, maar in de test zullen jullie wel lezen wat mijn uiteindelijke bevindingen waren!

Rijtest Volvo S80 2.0D

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de test vinden!

Groeten,

David Joost
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

dooie boel hier zeg... zelfs op het SAAB-forum kwamen nog meer reacties!
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
jvr001
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 03.06.2008 - 18:37

Blijft toch een lastige afweging.
Ik vraag me af wat er gebeurt met een chip in de 2.0D. Meer vermogen uiteraard, maar wellicht ten koste van wat souplesse en decibellen?
V70 MY09, 2.4D Summum (met chip), Titanium Grey, Beige/Offblack,Canula 17in
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Ook in de bekende bladen lees je dat de 2.0d een prima alternatief is, met name vanwege het koppel. De 2.0 benzine moet duidelijk harder werken en draait daarom relatief veel toeren en dat zal wel merkbaar zijn in het verbruik.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33164
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

davidjoost schreef:dooie boel hier zeg... zelfs op het SAAB-forum kwamen nog meer reacties!
Hele andere mensen he Volvo rijders en Saabrijders.

Maar FYI Er was een meeting vandaag dus iedereen zat vandaag niet achter hun computertje maar waren bijelkaar in echt!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33164
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Erg leuke test, mooie foto's!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
eddy3
4th Gear member
Berichten: 736
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Test aangenaam om lezen,zeer mooie fotos,maar de inhoud daar ben ik het zeker niet mee eens.Is toch wel een beetje kortzichtig om na een ritje "OM DE HOEK" een serieus oordeel,(of is het een veroordeel?)te vellen over de D5!U schrijft b.v
"Op de snelweg is er niet zodanig veel verschil"Dit vind ik nou komplete onzin!Denk eerder het tegenovergestelde,2,0d is op zen felst onderin,voelt flukser aan,maar komt veel sneller in ademnood!Op de autobahn is het ter plaatse rust tegenover de D5!
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

@ eddy3: Op de snelweg stelt een D5 ook niet zo heel veel voor. Wellicht ben ik verwend door het wagenpark thuis, maar tussen de 120 en 170km/u vond ik de D5 niet zoveel sneller. Pas daarboven merk je dat hij meer vermogen heeft, waar de 2.0d inderdaad buiten adem raakt. Maargoed, in Nederland zul je toch niet vaak boven de 150km/u rijden...
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
eddy3
4th Gear member
Berichten: 736
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

:22 pm (Geen onderwerp) Antwoord met citaatTerug naar boven
@ eddy3: Op de snelweg stelt een D5 ook niet zo heel veel voor
Zeg dit niet tegen iemand die iets van autos afweet!Sorry,maar dit bewijst nogmaals Uw incompetentie!
nicolo
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 15.03.2008 - 23:41
Locatie: Brussel

kunnen we de bal spelen gewoon, en niet de man?
jammer hoor
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey

V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4879
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik vind het een prettig lezend stuk met erg mooie foto's! Heb alleen zelf geen ervaring met de S80 en de genoemde motoren, dus kan ik de conclusie van Davidjoost niet beamen of tegenspreken.

Maar nogmaals: mooi geschreven.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “S80”