ipod aansluiten (aux in autoradio) V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Tandmac schreef:Veilige wagens, met goede en makkelijk te bedienen autoradio's =
Een zeer veilige wagen hé Bart!

Je zou het toch niet anders willen....
Daarom zou IK voor de Volvo audio gaan met logisch geplaatse en grote knoppen...voor MIJ de ideale combinatie.
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:...
Daarom zou IK voor de Volvo audio gaan met logisch geplaatse en grote knoppen...voor MIJ de ideale combinatie.
Yep,
zie:
S60
S80
V70
Marcel
4th Gear member

Tandmac schreef:
bart simpson schreef:...
Yep,
zie:
S60
S80
V70
Dus Cordi: Ruil je 50 in bij de Volvo dealer voor een hoger nummer en alles is ineens opgelost. Goede inruilprijs, goede radio en Ipod integratie.
Kost ff centen maar je slaapt daarna weer prima :wink:
Gr. Marcel
Paul
Geartronic member

Maar kijk uit dat je niet te hoog in zet!
Want bij de XC90 gaat het niet lukken! Daar moet je even op de Phase II wachten... en dat duurt nog wel even denk ik
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
HMG
4th Gear member

Paul schreef:Maar kijk uit dat je niet te hoog in zet!
Want bij de XC90 gaat het niet lukken! Daar moet je even op de Phase II wachten... en dat duurt nog wel even denk ik
Paar maanden wachten,...
Dieter
1st Gear member

appleholic schreef:Ik heb de iTrip 1 x gebruikt en direct verkocht.

Nu gebruik ik de TransPod. Voordelen: makkelijk de frequentie veranderen tijdens het rijden, iPod wordt direct opgeladen en ligt in een cradle. Ik heb 'm aangeschaft via eBay voor ca. $ 80,-

Zie ook hier voor een foto
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de Transpod? Ik heb gisteren een Belkin Tunecast II FM Transmitter getest in mijn V50 en de kwaliteit viel erg dik tegen. In het beste geval haalde ik een matig fm-niveau.

Is de TransPod beter? En hoe was je eenmalige ervaring met de ITrip?
Volvo v50 1.6d Kinetic - Barents Blue - 15" Adaro velgen - Offblack leder - RTI - High Performance Audio - Cruise control - Parkeersensoren
Dieter
1st Gear member

Karoshi schreef: Ik heb een FM Modulator laten inbouwen met uitgang in het kastje tussen de voorzetels...
Karoshi,

Ik overweeg ook om een FM Modulator te laten inbouwen. Waar heb je die laten inbouwen? In een car audio zaak?

Heb je dat pakket bestaande uit een handleiding en een antennekabel gekocht op het internet?

Hoeveel heeft het je totaal gekost aan materiaal? En hoeveel kostte het om het geheel te laten inbouwen?

En nog een laatste vraagje: hoe zit het met de kwaliteit? Benadert deze oplossing cd-kwaliteit of is er nog een serieus verschil?

Alvast bedankt voor de info!
Volvo v50 1.6d Kinetic - Barents Blue - 15" Adaro velgen - Offblack leder - RTI - High Performance Audio - Cruise control - Parkeersensoren
cordi
2nd Gear member

De drive + play van Harman Kardon kan enkel in de V50 aangesloten worden via de fm. Er is dus spijtig genoeg geen aansluiting voor een mostbus. Het probleem dat ik nu twee jaar heb zou dan opgelost zijn.
Dieter
1st Gear member

cordi schreef:De drive + play van Harman Kardon kan enkel in de V50 aangesloten worden via de fm. Er is dus spijtig genoeg geen aansluiting voor een mostbus. Het probleem dat ik nu twee jaar heb zou dan opgelost zijn.
Of je kan het proberen met een FM modulator (geen transmitter), zoals bij Karoshi. Ik heb zo'n oplossing nog nooit zelf gehoord, dus ik heb geen idee in hoeverre dit verschilt van cd-kwaliteit.

Daarom dat ik ook met enig ongeduld wacht op zijn antwoord op mijn vragen :-)
Stilo
3rd Gear member

cordi schreef:De drive + play van Harman Kardon kan enkel in de V50 aangesloten worden via de fm. Er is dus spijtig genoeg geen aansluiting voor een mostbus. Het probleem dat ik nu twee jaar heb zou dan opgelost zijn.
Cordi, zie ook http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4920
Zoals je ziet is mij verteld dat het wel zou moeten kunnen, hoewel ik ook mijn twijfels heb. Weet jij zeker dat het n iet werkt cq waar heb jij deze info vandaan?
cordi
2nd Gear member

Ik heb een maand geleden de nodige documentatie gekregen bij Ataf. Ze hebben mij toen gezegd dat er geen mogelijkheid was om de drive + play aan te sluiten via de mostbus. Jammer maar helaas.
Ik heb ook Testaankoop aangesproken in verband met de toch wel valse reclame in de toenmalige Volvofolder (2004). Ik kreeg volgend antwoord van Testaankoop.

Wij begrijpen uw teleurstelling zeer goed.

Onze dienst strekt evenwel tot individuele hulpverlening, gaande van advies tot tussenkomst met het oog op een minnelijke of commerciële regeling.

Omtrent dit laatste stellen wij steeds duidelijk bij de aanvang van onze tussenkomst dat wij geen positief resultaat kunnen garanderen aangezien wij aangewezen zijn op de goodwill van een tegenpartij.
In casu bleek deze goodwill ver zoek..

De bevindingen van onze dienst worden hoe dan ook steeds ter suggestie aan onze redactie overgemaakt die evenwel autonoom beslist over verder gevolg. Ook in uw dossier deden wij het nodige daartoe.

Indien U individueel verder stappen wenst te ondernemen kan U een klacht overwegen bij de FOD Economie, Bestuur Controle en bemiddeling, die toeziet op de naleving van de Wet op de Handelspraktijken. Deze wet voorziet het verbod op misleidende reclame. Het Bestuur kan na de instelling van een onderzoek uiteenlopende sancties opleggen aan de handelaar die naar haar oordeel een inbreuk pleegde op de genoemde wet.

Wij hopen U toch van dienst te zijn geweest en blijven graag te uwer beschikking voor nadere toelichting.

Met bijzondere hoogachting,

Dienst Individuele Hulpverlening
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Rijdt je nog steeds in die Volvo? ben bang dat je er nooit meer blij van gaat worden.
Stilo
3rd Gear member

cordi
2nd Gear member

Dit kan misschien wel de ideale oplossing worden. Ik zie op de site wel alle mogelijke automerken staan voor een iPod aansluiting met most bus. Spijtig genoeg ontbreekt Volvo nogmaals. Laat ons hopen dat er aansluiting voor Volvo komt. Ik heb van deze site http://www.diceelectronics.com/ipod_int ... n_most.htm die je op het forum hebt geplaatst nog nooit gehoord. Laat ons hopen! Bedankt Stilo!
Stilo
3rd Gear member

Graag gedaan hoor. Daar is een forum voor he.

Ik heb ze een mail gestuurd met vragen over compatibilitiet met Volvo en verkrijgbaarheid. Zal de reactie hier posten.
vOlOv
3rd Gear member

Daar gaat ie dus aangehangen worden vanaf 2007. AUX ingang in de MY07 S40/V50 voor bv je iPod-je.

Afbeelding
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Dieter
1st Gear member

Jammer genoeg laat Volvo weten dat de Aux-ingang niet kan geïnstalleerd worden in bestaande modellen (t.e.m. MY06).

Waarom weet ik ook niet, want ze geven geen verklaring. Ik kan mij echt niet voorstellen dat het technisch niet mogelijk zou zijn.

Die oplossing van Dension zou 400 euro gaan kosten, dat is toch ook wat teveel van het goede.
arisvh
2nd Gear member

Lekker handige plek ook. Volvo heeft zeker nog nooit van een handschoenenkastje of middenarmsteun gehoord !!!
cordi
2nd Gear member

Ik kreeg volgend antwoord van Deynos - www.deynos.nl

Geachte heer,

Voor uw Volvo V50 is de nieuwe ice>Link Gateway 500 in ontwikkeling, die volgens de laatste berichten ong. half/eind Juli beschikbaar zal zijn. Een set zal zo rond de € 450,- gaan kosten. Uw iPod wordt dan volledig geïntegreerd met het originele systeem in uw Volvo. Er zit een USB poort en een AUX-IN (om bijv. dvd speler of laptop op aan te sluiten) op en de CD wisselaar kan behouden blijven.
Als u wilt slaan wij uw e-mail op in de wachtlijst voor de Gateway 500, zodra er dan meer bekend is of zodra deze beschikbaar is stellen wij u hiervan op de hoogte.

Dit lijkt mij een democratische prijs als je weet dat een simpele 4 cd-lader van Volvo € 400 kost. Knap dat ice>Link het wel voor elkaar heeft gekregen! Nog eventjes wachten dus!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”