ppc tuning v70 2.4 140 pk

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Vorige week heb ik middels een PPC kastje mijn V70 getuned van 140 naar 188 pk en koppel van 248nm.
De procedure opzich stelt echt niets voor, na het aansluiten van het kastje
op de diagnose stekker duurt het tunen precies drie minuten.
(ook kan je de orginele software in drie minuten weerr terug plaatsen).
Ik heb voor dit systeem gekozen omdat er niet hoeft te worden gesoldeerd.
Toename vermogen, het zal geen race auto worden. Volgens BSR verandert er in de eerste twee versnellingen niet veel, zodoende wordt de versnellingsbak gespaard. Verder gaven ze al aan om je niet blind te staren op de pk's, de koppeltoename is belangrijker. Zij geven dan ook een average toename van 25 pk aan. In 3/4/5/ merk je duidelijk verschil, het versnellen gaat veel gemakkelijker.
Wel viel meteen op dat de hinderlijke dip die ik altijd had meteen na het wegrijden in 1 nu weg is.
Kortom, ppc is een makkelijke manier van tunen. En nieuwe software kan je zelf downloaden en weer uploaden in je auto.
Gebruikersavatar
Bumme
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 07.06.2008 - 20:07

En wat moet zoiets kosten?

:oops:
Volvo V70 2.4T / Automaat / Antraciet / Vol leder / 17"; Thor / RTI navigatie / Volvo telefoon / Headunit HU-803
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

€ 523,= incl btw
lada
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25.09.2007 - 15:11

Dat klinkt goed.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen wat BSR doet en wat Rica doet.
Rica is een stuk duurder maar geeft wel garantie op eventuele problemen met de motor.
V50 2.4 modelj.2008 zilver, ed.II, ed.plusline, roofrails, dakspoiler, 17 serapis wielen, alu. pook, sunblinds.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

lees je ook de kleine lettertjes van die garantie ook?
Gebruikersavatar
RhodanXC
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 05.05.2008 - 11:55

Leuke toename, maar is dit wel reeel voor een niet-turbo motor?!

Ik heb altijd begrepen dat de maximale winst bij niet-turbo motoren ongeveer 10% is, wanneer je alleen de software aanpast. Het is iig prettig rijden met iets meer vermogen!
Tot oktober 2013: V70 XC 2.4T 2001 250dkm
Huidig V40 D2 R-design Caspian Blue
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

lada schreef:Dat klinkt goed.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen wat BSR doet en wat Rica doet.
Rica is een stuk duurder maar geeft wel garantie op eventuele problemen met de motor.
allebei a grade tuners
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

my first volvo schreef:€ 523,= incl btw
Is het dit bakje?
Afbeelding

Zo ja danheb je wellicht de aankoop met 2 personen gedaan, want het ding staat nu 1024€ op de Rica tuning site,...
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Wim J schreef:
my first volvo schreef:€ 523,= incl btw
Is het dit bakje?
Afbeelding

Zo ja danheb je wellicht de aankoop met 2 personen gedaan, want het ding staat nu 1024€ op de Rica tuning site,...
prijs hangt af van type auto
oudere autos=goedkoper ivm software al vaker verkocht
dus overhead al terugverdiend

dat kastje kost wel wat, maar meeste kosten is gewoon de softwareontwikkeling en de software die erop staat, daar betaal je vnl voor
PPC wel handig ivm zelf doen en zelf terugzetten wanneer je wilt.. bv ivm garantie..ivm extreem vakantie weer .. of ivm leasemaatschappij

rica normaal tunen nieuw model 775e ofzo en ppc idd 1000e. die ppc is dus dezelfde software alleen met een kastje (zakcomputertje) zodat je het zelf erop kan zetten en het niet via een laptop van rica zelf gaat

Daar valt trouwens nog wel wat in te onderhandelen.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Ok,
Even wat toelichten,
BSR tuning levert de ppc kastjes aan Rica die vervolgens hen zelf ontwikkelde software hier op plaatst.
Echter BSR, een Zweedse tuner, en specialist op het gebied van Volvo en Saab tuning verkoopt deze ppc tuning met de door hen ontwikkelde software.
Bsr tuning verkoopt dit systeem voor 523,- voor de 140 pk 2.4 versie.

RhodanXC schreef:
Ik heb altijd begrepen dat de maximale winst bij niet-turbo motoren ongeveer 10% is, wanneer je alleen de software aanpast. Het is iig prettig rijden met iets meer vermogen!
Inderdaad, echter een V70 140 pk (benzine) is een"gedowntunede" 170 pk versie.
Een V70 met 170 pk versie kun je ook met ppc tunen en dan kom je inderdaad ook niet verder als 188 pk.
(Voor de duidelijkheid, de PPC tuning is gekoppeld aan het Vin nr en dus met 1 auto "getrouwd"en dus niet voor meerdere auto's te gebruiken).

Nu enkele dagen mee gereden en ik moet zeggen het voelt allemaal wat sneller, vlotter en soepeler aan. :)
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Oja,
Hier heb ik e.e.a. gevonden,
www.bsrtuning.nl (onder webwinkel)
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Rij je nu ook zuiniger? Bij een zelfde rijstijl?
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Gebruikersavatar
Waytogo
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 21.03.2008 - 09:46
Locatie: Heelsum

Ja dat wil ik ook graag weten, of hij nu zuiniger rijd.
Ik schrok nogal van het verbruik (vooral met caravan).
S60 2.4 Edition Black Sapphire met Thor Silver Bright 2001.
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Ik heb nog geen verbruikscijfers.
Met mijn caravan 1200 kg erachter vind ik het nogal meevallen zo ongeveer 1 op 10.
Mijn BC geeft doorgaans zonder caravan maar nagenoeg allemaal stadsverkeer 12.8 liter per 100 km aan.
Het is wel zo dat aangeraden wordt om na tuning octaan 98 te tanken, en dat is dus wel duurder als octaan 95| :?
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

my first volvo schreef: Het is wel zo dat aangeraden wordt om na tuning octaan 98 te tanken, en dat is dus wel duurder als octaan 95| :?
maar op 98 loopt ie beduidend zuiniger dan op 95 (eigen ervaring met mijn 2.5T
Gebruikersavatar
aatsvolvo
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
Locatie: Hapert

Heeft iemand ervaring met PPC tuning icm G3 gasinstallatie in een V70 2.4 140PK Sports Edition van 2007
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

liquid_force schreef:
my first volvo schreef: Het is wel zo dat aangeraden wordt om na tuning octaan 98 te tanken, en dat is dus wel duurder als octaan 95| :?
maar op 98 loopt ie beduidend zuiniger dan op 95 (eigen ervaring met mijn 2.5T
Heb zelf ook een T5. Loopt 1:9,3 gemiddeld. Met 95. Hoeveel scheelt het bij jou tussen 95 en 98?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

T5je schreef:
liquid_force schreef:
my first volvo schreef: Het is wel zo dat aangeraden wordt om na tuning octaan 98 te tanken, en dat is dus wel duurder als octaan 95| :?
maar op 98 loopt ie beduidend zuiniger dan op 95 (eigen ervaring met mijn 2.5T
Heb zelf ook een T5. Loopt 1:9,3 gemiddeld. Met 95. Hoeveel scheelt het bij jou tussen 95 en 98?
'

je koopt toch geen t5 om daarna 95 te tanken?
mindere prestaties!
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01.04.2008 - 15:53
Locatie: Zuid Holland

crackedtooth schreef:
T5je schreef:
liquid_force schreef: maar op 98 loopt ie beduidend zuiniger dan op 95 (eigen ervaring met mijn 2.5T
Heb zelf ook een T5. Loopt 1:9,3 gemiddeld. Met 95. Hoeveel scheelt het bij jou tussen 95 en 98?
'

je koopt toch geen t5 om daarna 95 te tanken?
mindere prestaties!
Over het algemeen geeft 98RON alleen merkbaar betere prestaties bij motoren met een hoog vermogen. Dus bv 250pk uit een 2L 4 cilinder. Bij standaard motoren (2.4 140 en 170 pk en misschien ook de T) zal het verschil minimaal/niet merkbaar zijn.
Bij chiptuning is het goed om een test vooraf en acheteraf te doen. Bij een aantal niet-turbo-motoren zie je nauwelijks verschil hoewel dit vaak wel gezegd wordt.
Bij de 140pk klinkt het verhaal wel juist.
2001 Volvo V70 2.4 140pk Te koop: HIER
2000 Lotus Elise S1 111S
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

crackedtooth schreef:
T5je schreef:
liquid_force schreef: En waarom niet? Zou het echt schelen? Stel 5 pk winst, voel je dat dan op de aanwezige 250 pk? Blok loopt goed, pingelt niet en trekt goed door. Geen stotteren of inhouden, ook niet stationair. Behalve die keren dat de bobines doorsloegen dan. Maar dat heeft niks met RON te maken.
Sterket nog, tank zelfs bij d "witte pomp" en enkele keren bij Shell en andere "merkbenzines".

Maar zit wel te denken aan chiptuning. Ben alleen het adres kwijt van die tuner in Houten. Dan ben ik wel benieuwd wat er gebeurd met 95 en 98.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”