startprobleem 740

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
sander78
1st Gear member

Hoi allemaal
Ik ben nieuw hier en heb een probleem.
Mijn volvo '87 2,3 benzine automaat is onder het rijden gestopt ik krijg hem ook niet meer aan. Hij geeft geen vonk meer op de bougies. Ik heb het een en ander al vervangen oa de kabels ontsteking, ontstekingsmodule, bobine. puntjes alleen als ik hem op kontakt zet vonkt de kabel van de bobine naar de ontsteking 1x en tijdens starten helemaal niet meer er komt wel stroom op de bobine via de plus massa is ook goed.
Iemand enig idee wat het kan zijn.

bvd vr gr Sander
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb zoiets ook eens gehad bij mijn 440, toen sloeg hij elke keer af als de motor warm was. Toen een nieuwe module er op gezet en was het probleem over. Maar of dat het zelfde werkt bij een jouw 740 weet ik niet.
Wat voor motor type heb je eigenlijk? B230... op de puntjes met een letters staan. Het motor plaatje zit aan de linkerkant distri zeide.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Ron Volvo
Starter

sander78 schreef:Hoi allemaal
Ik ben nieuw hier en heb een probleem.
Mijn volvo '87 2,3 benzine automaat is onder het rijden gestopt ik krijg hem ook niet meer aan. Hij geeft geen vonk meer op de bougies. Ik heb het een en ander al vervangen oa de kabels ontsteking, ontstekingsmodule, bobine. puntjes alleen als ik hem op kontakt zet vonkt de kabel van de bobine naar de ontsteking 1x en tijdens starten helemaal niet meer er komt wel stroom op de bobine via de plus massa is ook goed.
Iemand enig idee wat het kan zijn.

bvd vr gr Sander
Hallo Sander, ik heb met mijn 740 ook zo'n probleem gehad.
kan zijn: A) het benzinepomp relais.
Zit achter de asbak. Witte relais, ik dacht 2e van links. Relais is open te maken (kapje eraf klikken) Even de printbanen en soldeer verbindingen kontroleren. Opnieuw solderen en proberen.
B) Vliegwielsensor, zit achter de motor boven op het vliegwielhuis. Vernieuwen is het beste. euro 105,00 Bij sommige type Volvo's zit deze sensor niet op het vliegwielhuis maar achter op de verdeler (Hallsensor) Vervangen is de beste remedie.
C) Standenschakelaar van de bak (zit onder de auto op de bak, achter de uitlaat) of bij jouw type misschien de start inverter switch die zit weer links op de bak in de auto.
Succes. Ik zou beginnen met het Relais.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”