Cruise control als snelheidsbegrenzer

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
jvr001
1st Gear member

In mijn huidige auto kan ik de cruise control ook instellen op een maximum snelheid. Gebruik ik vaker dan de normale cruise control.

Mijn ervaring is dat de cruise control op de randstedelijke wegen niet vaak gebruikt kan worden.
De snelheids begrenzer daarentegen wel. Zeker als je - zoals ik - graag een stukje doortrapt, kun je er zo voor zorgen dat meneer Spee in ieder geval je roze papiertje niet in handen krijgt.

Weet iemand of dit op de nieuwe V70 software matig is aan te passen?
JW71
2nd Gear member

Of het ook op een Volvo kan weet ik niet, Renault heeft het volgens mij wel. Maar wat als je wel even wat harder moet rijden om bijvoorbeeld in te voegen of tijdens inhalen om te voorkomen dat je klem gereden wordt.

Ik ben het met j eeens dat in druk verkeer een cruise controle niet werkt, druk verkeer heeft ook niks te maken met cruisen. Een adaptive cruise controle zou beter zijn.
Ikzelf gebruik de cruise controle altijd, in ieder geval bij alle snelheden boven de 30 km/u en als ik ook als ik denk dat ik maar even niet hoef te remmen (gasgeven kan altijd). In de andere gevallen gewoon zelf gas geven en remmen en meestal is dat in de situaties waarbij je zeker niet bang hoeft te zijn te hard te rijden. Omdat het daar dan veel te druk voor is en de maximum snelheid nauwelijks gehaald zal worden of anders fors overschreden zal worden.
V60 D4 Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”