V40 uit 1999 wil soms niet in de achteruit
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28.02.2008 - 22:32
wat het ook nog kan zijn in uiterste gevallen (vooral bij veel KM, zijn de motor steun rubbers, deze zijn slap geworden door de vele km, waardoor de motor ietsje zakt, maar dat ietsje kan genoeg zijn om het hele schakel patroon te verstoren... maar net wat ik zeg, meestal is dis pas bij veel km. Ik heb het zelfde met mijn (bedrijfs) V40, heeft al 392000 op het klokje staan maar nog met originele rubbers, motor hangt er dus letterlijk maar wat bij. let op! is wel lastige klus dit te vervangen, maar is behoud van je auto, want door de soepele rubbers kantelt je motor ook behoorlijk bij optrekken en remmen, en schut behoorlijk op ruige weg! en je uitlaat en inlaat en alles wat aan de motor zit schut vrolijk mee, wat voor bepaalde onderdelen met name de uit laat omdat die weer verder op vast zit, niet goed is.
- gravedigger25live
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 08:53
- Locatie: Bunde (duitsland)
- Contacteer:
Hallo
Ik ben hier nieuw dus ik zal me ff voorstellen.
Ik heet Richard Nikolaas en woon in Bunde (duitsland)
Ik heb volgende auto gehad een fiat tipo 1.4 i.e. 1994 (nooit meer een fiat)
en een alfa romeo 33 1.4 100pk 1993 met 256.000 km op de teller (toffe auto voor zo oud lekker scheuren)
nu heb ik een V40 1.8 uit 1997 gekocht met 149.000 km.
Tot nu toe heb ik 1 probleem gehad en dat was/is (grootste probleem is opgelost).
Probleem was ik kreeg de 1e en achteruit versnelling niet goed in. In het begin toen ik de auto kocht had ik er al last van, toen dacht ik kijk es ff of er iets te vinden is op internet.
Dus kwam ik op volvo forum en kreeg te zien dat de druk cilinder stuk kon zijn of afstelling van koppeling moet beter.
Toen ik dit las heb ik direct naar mijn garage gebeld (geen officiele volvo garage een vw audi garage) en moest zaterdag morgen maar komen.
Oke klaar, dus ben ik naar mijn werk gereden (in groningen).
Na mijn werk wou ik naar huis gaan en jou hoor ik kwam helemaal niet van mijn plek, koppeling deed niks helemaal niks, kreeg niet in de versnelling, nou mooie boel.
De garage gebeld en die kwam mijn auto ophalen met een sleep auto (geen kosten daarvoor ging via mijn auto verzekering) dus gelukkig de auto staat bij de garage :? .
Dag later hoorde ik dat niet de koppeling platen kapot was alleen de koppelings cilinder, ik dacht oe:shock: dat is geluk hebben
.
Maar ik vondt dat ik niet alle kosten hoefde te betalen want ik had die auto nog eens geen half jaar. Gelukkig vondt de dealer ook hij zei dat ik alleen de onderdelen hoefde te betalen en de olie dus geen loonkosten. Oke prima was voor 135 euro klaar (beter 135 eur dan 600 euro voor een nieuwe koppelingsplaat).
Ik heb tot nu toe nog moeilijk met schakkelen naar achteruit en naar de 1e en 2e, ik heb op de forum gelezen dat de bekende schakelbusjes moest vervangen.
Maar ik wil ik zelf doen heeft iemand ook een foto van zo'n busje en waar die zit? en het kan zijn of de afstelling niet goed is?
Op de koppeling cilinder (wat een klein ding zeg) zit een moer, kun je hiermee afstellen of is dit iets anders.
Ik zou het fijn vinden als iemand mij kon helpen.
O ja ik weet ook wat mijn volgende auto wordt.
Een Volvo s40 r design met een 1.8 weer.
Groeten Richard
Ik ben hier nieuw dus ik zal me ff voorstellen.
Ik heet Richard Nikolaas en woon in Bunde (duitsland)
Ik heb volgende auto gehad een fiat tipo 1.4 i.e. 1994 (nooit meer een fiat)
en een alfa romeo 33 1.4 100pk 1993 met 256.000 km op de teller (toffe auto voor zo oud lekker scheuren)
nu heb ik een V40 1.8 uit 1997 gekocht met 149.000 km.
Tot nu toe heb ik 1 probleem gehad en dat was/is (grootste probleem is opgelost).
Probleem was ik kreeg de 1e en achteruit versnelling niet goed in. In het begin toen ik de auto kocht had ik er al last van, toen dacht ik kijk es ff of er iets te vinden is op internet.
Dus kwam ik op volvo forum en kreeg te zien dat de druk cilinder stuk kon zijn of afstelling van koppeling moet beter.
Toen ik dit las heb ik direct naar mijn garage gebeld (geen officiele volvo garage een vw audi garage) en moest zaterdag morgen maar komen.
Oke klaar, dus ben ik naar mijn werk gereden (in groningen).
Na mijn werk wou ik naar huis gaan en jou hoor ik kwam helemaal niet van mijn plek, koppeling deed niks helemaal niks, kreeg niet in de versnelling, nou mooie boel.
De garage gebeld en die kwam mijn auto ophalen met een sleep auto (geen kosten daarvoor ging via mijn auto verzekering) dus gelukkig de auto staat bij de garage :? .
Dag later hoorde ik dat niet de koppeling platen kapot was alleen de koppelings cilinder, ik dacht oe:shock: dat is geluk hebben

Maar ik vondt dat ik niet alle kosten hoefde te betalen want ik had die auto nog eens geen half jaar. Gelukkig vondt de dealer ook hij zei dat ik alleen de onderdelen hoefde te betalen en de olie dus geen loonkosten. Oke prima was voor 135 euro klaar (beter 135 eur dan 600 euro voor een nieuwe koppelingsplaat).
Ik heb tot nu toe nog moeilijk met schakkelen naar achteruit en naar de 1e en 2e, ik heb op de forum gelezen dat de bekende schakelbusjes moest vervangen.
Maar ik wil ik zelf doen heeft iemand ook een foto van zo'n busje en waar die zit? en het kan zijn of de afstelling niet goed is?
Op de koppeling cilinder (wat een klein ding zeg) zit een moer, kun je hiermee afstellen of is dit iets anders.
Ik zou het fijn vinden als iemand mij kon helpen.
O ja ik weet ook wat mijn volgende auto wordt.
Een Volvo s40 r design met een 1.8 weer.
Groeten Richard
- corhog
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
- Locatie: Valkenburg (zh)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... s&start=25
Even doorbladeren
Even doorbladeren
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Hulpkoppelingscilinder kun je niets aan stellen
Koppelingscilinder (bij het schutbord) wel, maar puur hoe hoog / laag het pedaal staat.
Koppelingscilinder (bij het schutbord) wel, maar puur hoe hoog / laag het pedaal staat.
- gravedigger25live
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 03.06.2008 - 08:53
- Locatie: Bunde (duitsland)
- Contacteer:
Hallo
Even een update van mijn vorige forum.
Ik ben vandaag naar de volvo garage gegaan want mijn auto wou s'morgens (koude motor) helemaal niet schakelen, alleen als de motor iets warmer is en heen en weer geschakel kon ik pas rijden. Achteruit versnelling ging helemaal niet meer na paar minuten kon ik pas in achteruit schakelen.
Tjonge tjonge dat is een ergenis zeg.
Dus naar de volvo garage, ze hebben na gekeken en wat bleek, er zat lucht in de koppeling cilinden en 1 schakel busje moest vervangen.
Maar de 2e schakel busje (bij de pook) was niet echt voor vervangen maar ik dachten de auto staat er toch heb er nu tijd voor laat die ook maar vervangen.
Totale kosten incl materiaal, loon en vloeistoffen was ik €2 euro kwijt. Maar goed ik had het zelf ook kunnen doen, maar ja dan moet je wel een brug hebben want anders is het priegel werk.
Nu schakeld de auto wat moeilijk maar de monteur zei dat na een tijdje wat minder werd, 1 busje bij de versnellingsbak ging er moeilijk in maar werd niet met geweld gebruikt om de busje erin te krijgen, stond er zelf bij.
Ja ja ja nu hopen dat er geen problemen meer krijg.
Trouwens ik heb ff in de volvo S80 ececutive V8 gezeten wouw wat een car man wat een luxe maar ja de prijs is er ook na.
Even een update van mijn vorige forum.
Ik ben vandaag naar de volvo garage gegaan want mijn auto wou s'morgens (koude motor) helemaal niet schakelen, alleen als de motor iets warmer is en heen en weer geschakel kon ik pas rijden. Achteruit versnelling ging helemaal niet meer na paar minuten kon ik pas in achteruit schakelen.
Tjonge tjonge dat is een ergenis zeg.
Dus naar de volvo garage, ze hebben na gekeken en wat bleek, er zat lucht in de koppeling cilinden en 1 schakel busje moest vervangen.
Maar de 2e schakel busje (bij de pook) was niet echt voor vervangen maar ik dachten de auto staat er toch heb er nu tijd voor laat die ook maar vervangen.
Totale kosten incl materiaal, loon en vloeistoffen was ik €2 euro kwijt. Maar goed ik had het zelf ook kunnen doen, maar ja dan moet je wel een brug hebben want anders is het priegel werk.
Nu schakeld de auto wat moeilijk maar de monteur zei dat na een tijdje wat minder werd, 1 busje bij de versnellingsbak ging er moeilijk in maar werd niet met geweld gebruikt om de busje erin te krijgen, stond er zelf bij.
Ja ja ja nu hopen dat er geen problemen meer krijg.
Trouwens ik heb ff in de volvo S80 ececutive V8 gezeten wouw wat een car man wat een luxe maar ja de prijs is er ook na.
Volvo V40 1.8 16V 07-02-1997